Jego największą bolączką, jeśli chodzi o konkurencję, są fałszywe stwierdzenia na temat równowagi ekologicznej lub zrównoważonego rozwoju produktów. Często broni się przed nimi prawnie. Dla niego nie jest to jednak kwestia zaszkodzenia konkurencji.
Obawia się on dużej utraty zaufania konsumentów do wszystkich uczestników branży. Jego krytyka ma więc na celu powstrzymanie ogólnej utraty zaufania do branży, która, jak mówi, jest dziś wyższa niż kiedykolwiek.
Okrągły stół na rzecz bardziej zrównoważonego rozwoju | Eksperci są zgodni co do jednego: osiągnięcie zrównoważonego rozwoju w przemyśle opakowaniowym wymaga współpracy – zarówno w ramach branż, jak i między branżami.
Dzięki Sustainable Media Guides, Umdex i Forever Green Alliance poczyniono dobry początek, aby dotrzeć do przełomowego momentu w branży. Na opakowania musi mieć wpływ cały łańcuch wartości. W Okrągłym Stole powinni uczestniczyć wszyscy: właściciele marek, projektanci, maszyny, producenci, przetwórcy i producenci klejów do produktu konsumpcyjnego.
Zrównoważony rozwój ma duży wpływ na nasze procesy, modele biznesowe, a także na nasze produkty. Wspólnie branża może osiągnąć lepsze możliwości recyklingu na poziomie międzynarodowym. Dzięki współpracy nowe materiały wejdą do obiegu, a cyfryzacja usprawni nasz recykling.
Źródło: Drupa