poniedziałek, 17 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Mark Andy po raz kolejny dla studentów i uczniów kierunków i szkół o profilu poligraficznym

- Reklama -spot_imgspot_img

Firma Mark Andy podtrzymuje coroczną tradycję organizowania specjalnych wydarzeń, skierowanych do studentów wyższych uczelni i uczniów średnich szkół o profilu poligraficznym. Niedawno w jej warszawskim Centrum Technologicznym odbyły się dwa tego typu spotkania, w których w sumie wzięło udział ponad 120 osób.

W lutym zawitali uczniowie dwóch szkół średnich: Zespołu Szkół Poligraficzno-Mechanicznych im. Armii Krajowej w Katowicach oraz Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pionkach. W kwietniu zaś w Students Open House o nieco odmiennej, bardziej ukierunkowanej na część praktyczną, formule wzięli udział studenci 2. roku Zakładu Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej.

Z myślą o obu grupach przygotowano warsztatowe programy wydarzeń, uwzględniające m.in. prezentacje maszyn fleksograficznych i hybrydowych, znajdujących się w warszawskim centrum pokazowym Mark Andy.

Podczas Open House wydrukowane zostały m.in. etykiety zaprojektowane przez dwie studentki uczestniczące w wydarzeniu.

Obu grupom pokazaliśmy wszystkie trzy zainstalowane w naszym Centrum Technologicznym maszyny, w tym najnowszą fleksograficzną – Pro Series, ponadto Digital Series HD oraz Evolution Series E5. Z reakcji wynika, że program merytoryczny obu spotkań okazał się atrakcyjny, co cieszy bo wskazuje na duże zainteresowanie naszych gości realiami branży poligraficznej. Jak wiemy, wykwalifikowani pracownicy są obecnie bolączką drukarń z całego świata i Polska nie jest tu wyjątkiem.

Po krótkim wstępie i powitaniu ze strony Leny Chmielewskiej-Bontron uczestnicy obu wydarzeń mieli okazję wysłuchać specjalnie na te okazje przygotowanej prezentacji ze strony Łukasza Chruślińskiego – European Sales Managera Mark Andy. Krótko zarysował on historię tego amerykańskiego producenta i prekursora rynku maszyn wąskowstęgowych, która liczy sobie już ponad 77 lat.

Łukasz Chruśliński zaprezentował najnowsze trendy na rynku etykietowym.

W kolejnej części wystąpienia Łukasz Chruśliński omówił aktualne trendy na rynku druku wąskowstęgowego, przede wszystkim etykietowego. Wskazywał też na niepewność geopolityczną i gospodarczą, która wielu przedsiębiorcom, ale też konsumentom, nie pozwala w klarowny sposób prognozować nie tyle najbliższe lata, ale nawet miesiące:

Do dyspozycji uczniów i studentów firma Mark Andy oddała trzy znajdujące się w jej Centrum Technologicznym maszyny: dwie fleksograficzne – Pro Series (pojawiła się ona w jej ofercie w ubiegłym roku) i Evolution Series E5 oraz hybrydową Digital Series HD. Na każdej z nich zostały wykonane te same wzory etykiet, co pozwoliło porównać efekt finalny uzyskany z każdego urządzenia. W przypadku studentów ich obecność nie ograniczyła się do samej obserwacji – podzieleni na grupy, mieli możliwość samodzielnie przygotować maszynę, dokonać nastawy, uruchomić druk itd. Wszystko odbywało się pod nadzorem i przy wsparciu specjalistów ds. druku z europejskiego oddziału Mark Andy.

Źródło: Mark Andy


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

więcej...

Podcast 171. Działanie z pasją… Dorota Kośmider

Nowoczesny serwis firmy zaopatrującej zakłady poligraficzne w materiały takie jak papier czy karton nie ogranicza się wyłącznie do przywiezienia palety papieru na czas. To...

Więcej niż etykiety. Z perspektywy firmy GRAW 

Labelexpo 2025 w Barcelonie pokazało, że rynek etykiet dojrzewa, a granice między drukiem etykietowym i opakowaniowym coraz bardziej się zacierają. Automatyzacja, personalizacja, kontrola jakości...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań