spot_imgspot_img

Zrównoważony rozwój w przemyśle opakowaniowym: szansa i konieczność

Budowa maszyn – czy nowe maszyny są zawsze właściwą drogą do zrównoważonej produkcji?

- Reklama -

Jako branża produkcyjna zwykle zakładasz, że inwestujesz w nowe maszyny tylko co 40 lat. Jednak kwestia zrównoważonego rozwoju podważyła tę zasadę. Wiele firm myśli o nowym przejęciu. Należy kupować maszyny o niższej emisji CO2, mniejszym zużyciu zasobów, a także maszyny zdolne do cyfryzacji.

Ale nowy nabytek jest zawsze kwestią księgowości. Zwrot z inwestycji jest często trudny do obliczenia, ponieważ częsta niewiadoma byłaby ważnym elementem tego procesu: “Jak wysoki jest udział maszyny w kosztach paczki?” Tylko wtedy, gdy udział może być obliczony również w zakładzie produkcyjnym, możliwe jest podjęcie jasnej decyzji.

Nowe maszyny często mają niższy udział w kosztach. Dzięki nowej maszynie nie tylko obniżamy koszty energii, ale także zwiększamy nasze marże dzięki szybszej produkcji, obniżamy koszty pracownicze i wiele więcej. Jest kilka punktów, które powinny znaleźć się w decyzji.

Oprócz zakupu nowych maszyn, wielu producentów maszyn oferuje dziś również modele leasingowe lub współdzielenie konstrukcji. To również powinno być warte rozważenia. Udział maszyn hybrydowych stale rośnie, ponieważ często pozwalają one uniknąć przestojów. Według Petera Désiletsa zrównoważony rozwój zależy od zwinności i otwartości w procesie produkcyjnym.

Przejście od konieczności do chęci – przełomowy moment w branży opakowaniowej | Podobnie jak w tym artykule, często mówimy tylko o “konieczność”, jeśli chodzi o zrównoważony rozwój. Eksperci uważają jednak, że powinniśmy stworzyć przełomowy moment.

Pan Schneider, właściciel firmy Werner & Merz, która już w 2015 roku miała 100% swoich materiałów opakowaniowych wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu, również opowiedział o tym przełomowym momencie w wywiadzie dla WIrtschaftswoche.

Wyjaśnia, że działanie w sposób zrównoważony jako firma nie jest modnym tematem, ale raczej wkracza w nową erę gospodarczą. W firmie, która zaczyna się przede wszystkim od pracowników. Styl przywództwa firmy został opisany w artykule naukowym jako transformacyjny. W przeciwieństwie do transakcyjnych stylów przywództwa, tworzy się tu liderów przekonań. Firma opiera się na pracownikach, którzy są wytrwali i wewnętrznie przekonani, aby żyć zgodnie z zasadami marki Frosch.

Udowadnia, że temat zrównoważonego rozwoju nie jest chwytem marketingowym dla niego i firmy, ale że marketing przyszedł po ustawieniu. Nawet w ramach konkursu Frosch oferuje Dni Otwartych Innowacji, na które zapraszane są również konkurencyjne firmy. Te dni innowacji polegają na przekazywaniu wiedzy na temat zrównoważonego rozwoju i opakowań lub zrównoważonych procesów firmowych. Wymiana technologiczna odbywa się w celu prowadzenia przyjaznej dla środowiska gospodarki o obiegu zamkniętym.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×