Prawie 75 % przedstawicieli firm stwierdza, że etykieta jest ważnym elementem wizerunku marki i musi być spójna z jej identyfikacją wizualną. 70 % firm zgadza się z opinią, że etykieta wyróżnia produkt spośród innych podobnych – wynika z najnowszego raportu Konica Minolta i Avery Dennison.
Konsumenci coraz bardziej uważnie czytają etykiety, analizując składniki żywności oraz to, czy dany produkt jest ekologiczny. Chętniej sięgają też po produkty wytworzone w Polsce, a nawet te, które są produkowane lokalnie. Zatem to, w jaki sposób etykieta komunikuje cechy produktu, ma kluczowe znaczenie.
Konica Minolta i Avery Dennison zapraszają na spotkanie online poświęcone potrzebom i potencjale lokalnych marek w zakresie druku etykiet. Zaprezentowane zostaną wyniki badań przeprowadzonych na przełomie stycznia i lutego 2021 r., zrealizowanych wśród 300 lokalnych producentów żywności, pogłębionych 20 wywiadami jakościowymi. Raport ukazuje kondycję rynku, trendy i możliwości w zakresie produkcji etykiet.
Najistotniejsze wnioski z badania zaprezentują:
Prowadzący opowiedzą m.in. o tym:
- Jakie opakowania przeważają wśród przedsiębiorców?
- Kto w firmach najczęściej odpowiada za projekt etykiety?
- Co motywuje lokalnych wytwórców do wprowadzania innowacji i zmian w etykietach?
- Kiedy i w jaki sposób drukarnia może wesprzeć lokalnych przedsiębiorców w zakresie etykiet?
Spotkanie odbędzie się 20 maja 2021 r. o godzinie 10.00. Rejestracja na to wydarzenie jest dostępna w zakładce WEBINARIA. lub bezpośrednio na WWW.
- Przeczytaj także: Ultrakrótkie nakłady zwiastują dużą zmianę na rynku etykietowym
Źródło: Konica Minolta