Agfa poinformowała o zainstalowaniu pierwszego na świecie plotera sublimacyjnego Avinci CX3200, jaki niedawno wzbogacił jej ofertę skierowaną na rynek soft signage. Jego użytkownikiem jest belgijska firma Publi-FDM z siedzibą w Sint-Lievens-Houtem, specjalizująca się w różnego rodzaju systemach identyfikacji wizualnej.
Ploter Avinci CX3200 obsługuje media giętkie o szerokości do 3,2 m i pracuje z prędkością maksymalną 270 m2/h, nanosząc obraz bezpośrednio na tkaninę bądź na papier transferowy. W urządzeniu znalazły zastosowanie głowice marki Kyocera, drukujące z wykorzystaniem bezzapachowych i przyjaznych dla środowiska wodnych atramentów sublimacyjnych. Z pracą urządzenia będzie można zapoznać się odwiedzając targi Fespa 2021 w dniach 12-15 października br. w Amsterdamie. Agfa będzie na nich obecna na stoisku nr 1-E20.
Publi-FDM to firma specjalizująca się w produkcji różnego rodzaju rozwiązań w zakresie identyfikacji wizualnej. Jej portfolio obejmuje m.in. banery, billboardy, systemy oznaczeń wykorzystywane na nieruchomościach, słupy reklamowe, reklamy podświetlane i wiele innych. W drukarni na stałe pracuje ok. 30 osób oraz freelancerzy, zatrudniani przy specjalnych okazjach.
Oferta firmy obejmuje ponad 11 tys. artykułów, oferowanych różnymi kanałami sprzedaży. Jednym z nich jest ReclameOnline – sklep internetowy skierowany do klientów z Belgii i Holandii. Inny to PrintingStore – podobny sklep online, stworzony z myślą o odbiorcach z ponad 20 krajów Europy. W skład przedsiębiorstwa wchodzi też agencja internetowa, zajmująca się projektowaniem stron WWW i sklepów internetowych.
Od tworzenia stron WWW do druku w wielkim formacie
Podczas gdy wiele drukarń wielkoformatowych zaczynało od tradycyjnego offsetu, w przypadku Publi-FDM historia wygląda nieco inaczej. Mówi Franky De Meyer – menedżer firmy:
„Po ukończeniu nauki w kierunku marketingu, zająłem się tworzeniem stron internetowych. Jednak klienci coraz częściej składali zapytania w kontekście np. wykonania baneru. Dostrzegłem w tym nowe możliwości biznesowe i w 2013 roku zainwestowałem w pierwszy ploter wielkoformatowy. Jednocześnie nadal tworzyliśmy strony WWW, widząc pewną unikalność w połączonej tym samym ofercie”.
Dlaczego Agfa?
„W kontekście inwestycji zawsze rodzi się pytanie o wybór dostawcy i samego rozwiązania – kontynuuje Franky De Meyer. – Planując inwestycję w ploter, wsłuchuję się uważnie w to co mówią użytkownicy danej maszyny, obserwuję ich doświadczenia i jeżeli spotykam się z pozytywną opinią, natychmiast chwytam byka za rogi. Tak też było z firmą Agfa, do której rozwiązań początkowo nie miałem przekonania. Jednak kilka lat temu usiedliśmy do wspólnych rozmów i w efekcie pod koniec 2018 roku w naszej firmie pojawiły się jej dwie maszyny – Jeti Tauro H2500 LED i Anapurna 3200i LED”.
Trzy lata pozytywnych doświadczeń
„Od tej pory minęły niemal trzy lata i przez ten czas stałem się prawdziwym fanem rozwiązań tej marki – mówi Franky De Meyer. – Plotery drukujące firmy Agfa cechuje solidna konstrukcja i niezawodność, co przy krótkich terminach zamówień, jakie u nas dominują, jest koniecznością. Bliskość samego dostawcy, a co za tym idzie – dostępność części i atramentów również okazały się wartością dodaną. Gdy coś idzie nie tak, serwis firmy Agfa reaguje natychmiast. Zresztą fakt, że zakupiliśmy kolejny ploter tego producenta, jest najlepszym potwierdzeniem naszego zadowolenia i satysfakcji zarówno z poziomu współpracy jak i pracującego u nas sprzętu”.
„Wysublimowana” jakość
Firma Publi-FDM stale poszukuje nowych możliwości biznesowych. Z tego względu zapadła decyzja o inwestycji w ploter sublimacyjny do zadrukowywania tekstyliów.
„Jest to z naszego punktu widzenia ważny i rozwijający się rynek. Dzięki niedawnej inwestycji jesteśmy w pełni przygotowani na boom rynkowy, jakiego oczekujemy już wkrótce. Wybraliśmy technologię sublimacyjną ze względu na jej doskonałą jakość druku. W nowym ploterze chcemy wykorzystywać przede wszystkim przyjazne dla środowiska podłoża poliestrowe i niezawierające PVC płótna canvas, bez jakichkolwiek kompromisów pod względem jakości. Ta inwestycja idealnie wpisuje się w prowadzoną przez nas politykę zrównoważonego rozwoju. Trend ten zauważamy również coraz częściej wśród naszych klientów, dla których proekologiczność staje się niezwykle istotnym elementem we współpracy” – mówi Franky De Meyer.
Źródło: Agfa