Podczas eventu Koenig & Bauer’s Digital & Webfed Technology Days możliwe było zapoznanie się z nową generacją technologii druku dekoracyjnego opakowań oraz technologią fleksograficzną CI. Zaprezentowano w pracy najnowszą i najmłodszą maszynę CI flekso, której produkcja odbywa się w Wuerzburgu. Ponad 150 gości wzięło udział w wydarzeniu w Customer Technology Center firmy Koenig & Bauer w Würzburgu w Niemczech.
Firma Koenig & Bauer, lider na rynku cyfrowego druku dekoracyjnego oraz zadruku opakowań, zaoferowała możliwość wglądu w przyszłościowe innowacje technologiczne, jakie zostaną zaprezentowane podczas nadchodzących targów drupa w Dusseldorfie w Niemczech w dniach 28 maja – 7 czerwca. Jedna z prezentacji była dedykowana kreatywnym możliwością druku cyfrowego wraz z potencjałem sztucznej inteligencji w branży dekoracyjnej; tam, gdzie w przeszłości istniały ograniczenia związane z obwodem cylindra.
Goście zostali zabrani w podróż „od stali do piksela”, prezentującą korzenie firmy Koenig & Bauer stworzone w oparciu o wysokiej klasy odlewnię, a także innowacje bogate w technologie i biorące pod uwagę wpływ sztucznej inteligencji na nasze życie. Uczestnicy eventu dowiedzieli się, w jaki sposób można połączyć wszystkie aspekty druku cyfrowego i cyfryzacji, opakowań, dekoracji i druku fleksograficznego, mieli również okazję obserwować maszyny CI-Flexo i RotaJET przy pracy.
Christoph Müller, dyrektor generalny firmy Koenig & Bauer Digital and Webfed oraz członek zarządu Koenig & Bauer powitał uroczyście gości, natomiast Chris Travis, wiceprezes ds. technologii druku w firmie Koenig & Bauer, który urodził się w Newcastle w Wielkiej Brytanii, ale od 30 lat mieszka w USA, był mistrzem ceremonii tego dwudniowego wydarzenia. Wypełniony po brzegi informacjami program rozpoczął Thomas Reiner, dyrektor generalny firmy Berndt & Partner Group. Podzielił się on swoją wiedzą ekspercką w prezentacji zatytułowanej „Disruption Wanted! Przyszłość opakowań”. P. Reiner rozwinął rolę druku cyfrowego jako katalizatora swobody, jaką daje on branży opakowań.
Szczegółowo opisał, w jaki sposób organizacje i marki muszą ponownie przemyśleć modele biznesowe w odpowiedzi na żądania rynku dotyczące:
- krótszego czasu wprowadzania produktów na rynek
- niskich wielkości zamówień minimalnych w celu zmniejszenia ilości odpadów
- zmiany zachowań konsumentów związanych ze wzrostem popytu na rozwiązania typu e-commerce. (Niektóre z nich już się zmieniły – 70% amerykańskich firm markowych projektuje teraz swoje opakowania tak, aby były odpowiednie dla handlu elektronicznego).
Elastyczność i szybkość mają kluczowe znaczenie. Podobnie jak realistyczne spojrzenie na czas wprowadzenia produktu na rynek. Prelegent wyjaśnił, że wprowadzenie na rynek nowych wariantów produktów zajmuje 198 dni. Należy zestawić to z percepcją i aspiracjami szefów działów marketingu, które wynoszą odpowiednio 90 i 30 dni, oraz oczekiwaniami konsumentów, które są bliższe jednemu dniu! Są to jedne z powodów, dla których osoby zainteresowane z branży FMCG potrzebują pomocy ze strony elastycznych producentów, którzy mogą zapewnić bardziej elastyczny czas wprowadzania produktów na rynek – wydajny, opłacalny i zrównoważony.
Kolejnym prelegentem był Güneri Tugcu, starszy menedżer ds. transparentności w firmie Amazon, który gorąco agitował za transformacją cyfrową oraz Sandra Wagner, wiceprezes ds. cyfryzacji w firmie Koenig & Bauer, która w swoim wystąpieniu na temat Connect Packaging przedstawiła inspirującą wizję przyszłości. Odbyła się również prezentacja Instytutu Fraunhofera dotycząca materiałów pochodzenia biologicznego i powłok barierowych.
Firma Koenig & Bauer Coding zaprezentowała nieograniczone możliwości kodowania na żywo na opakowaniach makaronów przy wykorzystaniu urządzeń udaFORMAXX i alphaJET 5 X, a także indywidualne znakowanie laserowe metalowych słomek do picia i laserowe logo na jabłkach. Zademonstrowano również estetyczne, ale także przyjazne dla środowiska kodowanie na drewnianych sztućcach za pomocą lasera CO2. Aby zagwarantować gościom w pełni interaktywne wrażenia z wydarzenia, umożliwiono im ponadto zanurzenie się w historii specjalnie stworzonej marki własnej firmy Koenig & Bauer, „Happy Farm Box”.
Zespół kierowany przez Philipa Zimmermanna, wiceprezesa ds. sprzedaży cyfrowej i Webfed w firmie Koenig & Bauer, pomógł gościom zapoznać się z różnorodnymi możliwościami zastosowań, które obejmowały wyrafinowane składane kartony, woreczki, opakowania wykonane na bazie włókien, tekturę falistą i dekoracje generowane przez sztuczną inteligencję, a także próbki druku fleksograficznego na podłożach biologicznych i biodegradowalnych.Fenomenalny event obejmował pokazy technologii, prelekcje ekspertów technicznych, interakcje dla dociekliwych oraz wycieczkę po fabryce, która uwzględniała oglądanie pracy na żywo w odlewni.
Wydarzenie zgromadziło zróżnicowaną grupę międzynarodowych uczestników – w tym globalnie rozpoznawalne marki i znane nazwiska właścicieli marek – i zapewniło zwiedzającym niesamowity, ekskluzywny wgląd w innowacje firmy Koenig & Bauer oraz ekscytujący podgląd przełomowych zmian, które będą kształtować przyszłość branży.
Goście mogli przekonać się, w jaki sposób cyfrowe i fleksograficzne innowacje będą transformować i otwierać wszechświat możliwości i niesamowitych zastosowań.
Podczas prezentacji na żywo pokazano najmłodszą maszynę firmy Koenig & Bauer – fleksograficzną maszynę CI – z centralnym cylindrem dociskowym – model XD Pro, która wykonała produkcję na folii z pełną wydajnością uwypuklając wszystkie wprowadzone przez Koenig & Bauer nowości dla tego w pełni niemieckiego modelu, produkowanego przez Wuerzburg.
Źródło: Koenig & Bauer