spot_imgspot_img

FlexoPrint wdraża drugą maszynę hybrydową Mark Andy z serii Digital Series

Flexoprint AS, jedna z wiodących drukarń etykietowych w Danii, wchodząca w skład Optimum Group Nordic (do której należy 19 przedsiębiorstw w różnych krajach), uruchomiła w swoim zakładzie produkcyjnym w Randers drugą już maszynę hybrydową Mark Andy z rodziny Digital Series.

- Reklama -

Urządzenie Digital Series HD, uwzględniające technologie cyfrową (inkjetową) i konwencjonalną (fleksograficzną), zostało – jak podkreśla Ole Nauta – CEO firmy, wybrane z uwagi na jego funkcjonalność i charakter „prawdziwej hybrydy”.

Nowa maszyna obsługuje wstęgę o szerokości 13 cali (330 mm) i jest wyposażona w moduł cyfrowy drukujący w pięciu kolorach (CMYK + dodatkowa biel), uzupełniony o dwa zespoły fleksograficzne, jak też dwie stacje koronowania Vetaphone, moduł czyszczenia wstęgi Teknek, stację do foliowania na zimno oraz pionową sztancę semirotacyjną. Mark Andy zaprojektował ten model z myślą o produkcji realizowanej z wysoką jakością i wydajnością, o której stabilność mają zadbać zastosowane tu natywne technologie drukowania (fleksograficzna i inkjetowa UV).

Maszyna Digital Series HD pracuje z prędkością maksymalną 73 m/min. i oferuje m.in. możliwość monochromatycznego druku w trybie VDP (ze zmiennymi danymi). Producent podkreśla jej modułowość, pozwalającą na rozbudowę całego rozwiązania wraz z rosnącymi potrzebami użytkownika. Przykładowo liczbę kolorów aplikowanych w technice inkjet UV można zwiększyć do ośmiu, zaś dodatkowe zespoły fleksograficzne i wykańczające/uszlachetniające można instalować w dowolnym miejscu całej linii produkcyjnej – za bądź przed modułem cyfrowym.

Obecnie Optimum Group Nordic zatrudnia ponad 190 osób w pięciu duńskich zakładach produkcyjnych, zlokalizowanych w Randers, Kopenhadze, Odense, Silkeborgu i Hinnerup.

Portfolio firmy obejmuje szeroką gamę etykiet jedno- i wielowarstwowych oraz tagów drukowanych na różnych podłożach, w tym folii samoprzylepnej i standardowej (film/foil), uwzględniających do 8 kolorów.

Sukces firmy, jak podkreśla jej kierownictwo, został zbudowany na etykietach średnio- i wysokonakładowych, realizowanych na zlecenie dużych międzynarodowych firm surowcowych, w przypadku których potrzeba dodatkowych uszlachetnień pojawiała się relatywnie rzadko. Obecnie firma, podobnie jak inne drukarnie, mierzy się z wyzwaniem związanym ze spadającymi nakładami i zapotrzebowaniem na bardziej złożone etykiety.

CEO firmy FlexoPrint wskazuje na jeszcze jeden pozytywny aspekt zastosowania technologii hybrydowej – brak korekt kolorystycznych na maszynie dzięki właściwej jakości plików przygotowanych na etapie prepress:

Ole Nauta podkreśla też wieloletnie więzi, jakie łączą FlexoPrint z firmą Convertec – skandynawskim dystrybutorem Mark Andy i kierującym nią Joakimem Marcussonem:

Źródło: Mark Andy


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak