Firma COMgraph ze Szczecina od pewnego już czasu w coraz większym stopniu koncentruje swoją działalność na produkcji opakowań kartonowych – obecnie stanowią one 65% realizowanego tu asortymentu, a co roku drukarnię opuszcza ok. 20 mln sztuk opakowań. W związku z tym firma sukcesywnie modernizuje i rozbudowuje swój park sprzętowy o kolejne, innowacyjne rozwiązania w zakresie drukowania i postpressu.
Wśród tych ostatnich od października br. jest nowa składarko-sklejarka Omega Allpro 90 marki Koenig & Bauer Duran. Urządzenie zwiększyło potencjał wytwórczy firmy COMgraph w zakresie formowania i klejenia opakowań pudełkowych o 25%. Pomimo krótkiego „stażu” maszyny, Piotr Krzych – właściciel i prezes zarządu drukarni, bardzo sobie chwali pracę urządzenia, jak też obsługę handlową i posprzedażową zapewnianą przez jego dostawcę – Koenig & Bauer (CEE).
Ponad 30 lat na rynku, 15 lat w branży opakowań
Historia firmy COMgraph sięga 1989 roku, gdy jej właściciel – Piotr Krzych rozpoczął działalność poligraficzną. Firma realizowała wówczas różne prace o charakterze komercyjnym. Opakowania pojawiły się tu kilka lat później, wraz z pierwszym zamówieniem. Jednak realny krok w kierunku opakowań wykonała ok. 2007-2008 roku.
Obecnie COMgraph składa się z trzech zakładów produkcyjnych i zatrudnia ponad 140 osób. Opakowania – jak podkreśla Piotr Krzych – stanowią ok. 65% wolumenu jej produkcji: „Ich udział sukcesywnie rośnie od ok. 15 lat. Początkowo były to bardzo dynamiczne wzrosty, w ostatnich latach jest to rząd 5% rocznie. Koncentrujemy się na produkcji opakowań dla klientów z trzech segmentów: farmaceutycznego, kosmetycznego i reklamowego. Pierwsi mieli niebagatelny wpływ na wypracowane przez nas z biegiem lat standardy.
Jak można się bowiem domyślać, w przypadku zleceniodawców z branży farmaceutycznej czy medycznej reżim technologiczny i różnego rodzaju certyfikaty (jak ISO czy GMP) są podstawą do podjęcia współpracy. Poziom jakościowy i parametry formalne, jakie musieliśmy w związku z tym spełnić, przełożył się w naturalny sposób także na pozostały asortyment, kierowany do klientów z innych branż. Wśród nich około połowię stanowią zleceniodawcy z zagranicy”.