- Maintenance Manager obsługuje w pełni automatyczne planowanie, tworzenie i zarządzanie zleceniami konserwacji w oparciu o dane maszyny
- Bezproblemowa i łatwo dostępna dokumentacja historii serwisu
- Aplikacja w chmurze stanowi część modelu kontraktowego Heidelberg
- Opracowana we współpracy z DOCUFY GmbH
Szybki postęp cyfryzacji zmienia branżę poligraficzną. Drukarnie stają przed wyzwaniem coraz szybszego i przede wszystkim bardziej elastycznego radzenia sobie z różnego rodzaju zadaniami, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości wyników.
Przestoje maszyn i/lub uszkodzenia wynikające z nieodpowiedniego serwisowania lub braku strategii serwisowej mogą szybko zagrozić konkurencyjności drukarni.
Dlatego firma Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) już od kilku lat digitalizuje operacje serwisowe, wyposażając systemy maszynowe w coraz inteligentniejsze funkcje prewencyjne, takie jak eCall i Predictive Monitoring. Celem jest w każdym przypadku maksymalne wydłużenie czasu sprawności maszyny.
Dzięki nowemu systemowi Maintenance Manager firma robi kolejny krok w digitalizacji swojego portfolio usług i przenosi inteligentną, prewencyjną konserwację do chmury. Do tej pory większość konserwacji maszyn opierała się na papierowych listach i harmonogramie konserwacji określonym przez Heidelberga, którego klienci przestrzegali z różną dokładnością.
W nowej aplikacji internetowej można planować i zarządzać wymaganymi czynnościami konserwacyjnymi, wykorzystując dane maszyny w zautomatyzowanym procesie, zgodnie z okresami konserwacji i użytkowaniem maszyny. Inżynierowie serwisowi Heidelberga otrzymują zlecenia za pośrednictwem aplikacji na swoich urządzeniach mobilnych i realizują je w siedzibie klienta. Aplikacja pomaga, dostarczając szczegółowe opisy poszczególnych kroków w formie tekstów, grafik i filmów.
Pracownicy obsługi technicznej klienta mają również dostęp do aplikacji Maintenance Manager, która umożliwia klientom samodzielne wykonywanie zadań konserwacyjnych, za które są odpowiedzialni. Ustalanie priorytetów na podstawie pilności jest w inteligentny sposób łączone z wymaganym czasem i danymi IoT generowanymi przez prasę, aby pokazać pracownikom dokładnie, co należy zrobić, kiedy…
Źródło: Heidelberg