spot_imgspot_img

Mark Andy edukuje studentów z całego świata

Omówiona została również maszyna Digital Pro. To odpowiedź Mark Andy na zmieniające się potrzeby rynku usług poligraficznych, nie tylko etykietowego, na którym można zauważyć szereg trendów: spadające nakłady, rosnące oczekiwania klientów względem krótszych czasów dostaw czy potrzeba dywersyfikacji produktów. Dedykowana tym, którzy zamierzają rozpocząć działalność w branży poligraficznej.

- Reklama -

Trendy rynkowe w branży etykietowej

Łukasz Chruśliński i Phil Baldwin przedstawili też (wykorzystując m.in. dane z FINAT – europejskiego stowarzyszenia branży etykiet samoprzylepnych) obecną sytuację na rynku etykiet, która – mimo ogólnoświatowej pandemii – sprzyja ich producentom. Zaprezentowali także dominujące trendy dotyczące produkcji etykiet. Mówili o kierunkach, jakie obierają sobie drukarnie na przyszłość, a także o ich planach zakupowych, w tym dotyczących maszyn cyfrowych, urządzeń peryferyjnych oraz wykańczających.

Zdaniem prelegentów branża mimo ogólnej sytuacji rynkowej rozwija się bardzo dobrze, zwłaszcza w kontekście niesłabnącego zainteresowania etykietami ze strony właścicieli marek. Jak podkreślali prelegenci, wśród zlecanych prac dominują obecnie etykiety na żywność, dla farmacji, na napoje i żele dezynfekcyjne. Coraz więcej jest także etykiet uszlachetnionych, z kodami QR, tagami RFID czy typu shrink sleeve.

Pokazy maszyn w centrach demonstracyjnych Mark Andy

Z dużym zainteresowaniem studentów spotkały się pokazy maszyn Mark Andy, znajdujących się w centrach demonstracyjnych firmy. Spośród rozwiązań zainstalowanych w Warszawie najwięcej czasu poświęcono sztandarowej maszynie wśród hybrydowych rozwiązań firmy – Digital Series HD. Drukowano w niej personalizowane etykiety, wskazując na elastyczność, prędkość i wysoką jakość produkcji, zapewnianą przez cztery zespoły inkjetowej CMYK oraz dodatkowe moduły flekso i wykańczające. Pierwsza to wydrukowana w różnych wariantach etykieta na szampon, kolejna to etykieta ze złotym uszlachetnieniem na sok pomarańczowy. Uczestnicy spotkań mogli zobaczyć jak szybko (bo zaledwie kilka minut) trwa zmiana prac na maszynie, co ma istotne znaczenie dla produkcji mniejszych nakładów, różnych wariantów etykiet itp.

Od lewej: Tadeusz Koziński (Drukarnia Etiko), Łukasz Chruśliński (Mark Andy)

Poza Digital Series HD w Warszawie znajdują się do dyspozycji klientów modele Digital Pro 3 i Evolution Series E3. Podkreślano, że w centrum odbywa się ponad 120 prezentacji rocznie, a ośrodek obsługuje obecnych i potencjalnych klientów Mark Andy z różnych kontynentów. Użytkownicy z drugiej półkuli mają do dyspozycji centrum demonstracyjne w St. Louis (USA), gdzie z kolei można zobaczyć w pracy m.in. najnowszą hybrydową maszynę cyfrową z oferty Mark Andy – Digital Series iQ, jak też fleksograficzną – Performance P7.

Watershed Group i Etiko: goście specjalni webinariów

Tym razem do udziału w webinariach skierowanych do studentów firma Mark Andy postanowiła zaprosić także jednego ze swoich kluczowych europejskich klientów i wieloletniego użytkownika jej rozwiązań – irlandzką, rodzinną grupę poligraficzną Watershed. Skupia ona obecnie pięć drukarń zlokalizowanych w Irlandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i w Polsce (Etiko).

Dyrektor ostatniej z wymienionych – Tadeusz Koziński – był gościem specjalnym spotkania dla studentów z Polski. Opowiadał on o początkach drukarni, jej rozwoju, wejściu w skład grupy Watershed, a także o obecnej sytuacji i planach na przyszłość. Wspomniał, że z Mark Andy szczeciński zakład wiąże wieloletnia historia – pojawiło się tu w sumie kilkanaście rozwiązań tego producenta. Obecnie użytkuje ona pięć maszyn fleksograficznych Mark Andy i dwie przewijarki Rotoflex (przedsiębiorstwa wchodzącego w skład grupy Mark Andy). Tadeusz Koziński chętnie odpowiadał na liczne pytania, jakie w ramach sesji otwartej zadawali studenci.

Dotyczyły one zarówno samej drukarni i jej portfolio oraz klientów (których gros stanowią odbiorcy z branży spożywczej, zakłady mleczarskie, producenci chemii gospodarczej i przemysłowej, a także firmy z branży kosmetycznej i działające dla budownictwa), jak też kwestii związanych z rynkiem etykiet, obecną na nim sytuacją i przyszłością całej branży. Wspomniano również o kwestiach kadrowych i edukacji poligraficznej, także w kontekście współpracy dostawców i drukarń z uczelniami czy szkołami średnimi.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×