Biorąc pod uwagę poprawę sytuacji w zakresie zamówień i coraz bardziej pozytywny wpływ rozległej transformacji Grupy, Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) jest przekonany o powrocie do rentownego wzrostu w roku obrotowym 2021/2022 (od 1 kwietnia 2021 r. do 31 marca 2022 r.).
Pomimo utrzymującej się niepewności co do czasu trwania i zakresu negatywnych skutków pandemii COVID-19 w roku budżetowym 2021/2022, Heidelberg oczekuje zatem, że sprzedaż wzrośnie z 1 913 mln EUR do co najmniej 2 mld EUR.
“Kompleksowa transformacja, którą Heidelberg rozpoczął przed wybuchem pandemii koronawirusa, sprawiła, że firma stała się mniejsza i bardziej wydajna. Biorąc pod uwagę, że obecnie popyt w większości kluczowych regionów sprzedaży zdecydowanie wzrasta, spodziewamy się, że w tym roku osiągniemy znacznie lepszą marżę operacyjną, w tym lekko dodatni wynik netto po opodatkowaniu. Znaczny potencjał wzrostu oferowany przez druk opakowań, cyfrowe modele biznesowe, działalność w Chinach oraz nowe technologie, takie jak wallboxy, sprawiają, że z ufnością patrzymy w przyszłość” – komentuje Rainer Hundsdörfer, prezes Heidelberga.
Firma przewiduje, że rentowność będzie rosła jeszcze silniej niż sprzedaż. Na przykład oczekiwany wzrost sprzedaży, niższa podstawa kosztów oraz fakt, że znaczne koszty restrukturyzacji w wysokości około 5,0 procent (w tym wynik restrukturyzacji) nie będą już musiały być zakochiwać, oznacza, że marża EBITDA wzrośnie do 6-7 procent. Po dwóch latach strat pozytywny wynik netto po opodatkowaniu prawdopodobnie zostanie również osiągnięty dzięki trwałej poprawie wyniku finansowego… więcej na WWW.
Źródło: Heidelberg