Cyfrowa drukarnia PrintPoint z Czech to kolejny w Europie Środkowo-Wschodniej użytkownik rolowej maszyny hybrydowej, bazującej na technologii tonerowej – Digital Pro 3 firmy Mark Andy.
Inwestycja w to rozwiązanie związana była z wprowadzeniem do oferty etykiet oraz opakowań kartonowych jako zupełnie nowego rodzaju asortymentu tej drukarni. Jan Svejda – CEO w firmie PrintPoint zakłada, że po pierwszym roku jej użytkowania udział etykiet w całych obrotach drukarni wyniesie ok. 5%, a nowy zakup przyczyni się jednocześnie do wzrostu o 8% zamówień na inne produkty poligraficzne, zlecane zarówno przez nowych, jak i obecnych klientów.
Niemal 15 lat doświadczeń na rynku druku cyfrowego
Firma PrintPoint funkcjonuje jako drukarnia cyfrowa od początku swojej działalności. Założona w 2007 roku, posiada również własne studio graficzne i oferuje szereg dodatkowych usług; dysponuje m.in. agencją reklamową. Główne obszary jej działalności to szeroko rozumiane materiały reklamowe, w tym wykorzystywane w przestrzeni sklepowej. Wśród klientów firmy dominują przedsiębiorstwa z Czech, jak również lokalne oddziały zagranicznych koncernów i międzynarodowych marek.
Drukarnia współpracuje też z zagranicznymi oraz regionalnymi agencjami reklamowymi, oferując im usługi poligraficzne z myślą o całym rynku europejskim.
„Jeszcze do niedawna etykieta była u nas nieobecna, ale pandemia Covid-19 i spowodowana nią sytuacja rynkowa zmieniły ten obraz – mówi Jan Svejda. – W wyniku lockdownu wiele sklepów zostało zamkniętych, co w naturalny sposób obniżyło popyt na materiały reklamowe, a w efekcie – na spadek naszej sprzedaży w tym segmencie.
Zostaliśmy siłą rzeczy zmuszeni do poszukiwania nowych źródeł przychodu, które zapewniłyby większą stabilność i zneutralizowałyby negatywne efekty wciąż utrzymującej się sytuacji na rynku.
Podjęliśmy decyzję, że tymi nowymi kierunkami rozwoju będą z jednej strony – druk etykiet, z drugiej – opakowań kartonowych”.
Etykieta – nowy, perspektywiczny kierunek rozwoju
„Jeszcze do niedawna nie mieliśmy żadnych doświadczeń w obszarze produkcji etykiet. Także technologia druku rolowego jest dla nas nowością. Wkroczyliśmy zatem na zupełnie nowy obszar działalności – przyznaje Jan Svejda. – Szacujemy, że produkty realizowane w nowej technologii – a więc z zastosowaniem maszyny Digital Pro 3 – będą stanowić ok. 5% naszych obrotów już w pierwszym roku jej działania.
Co więcej, zakładamy, że pozyskani dzięki temu nowi klienci zwiększą o ok. 8% sprzedaż innych, oferowanych przez nas produktów poligraficznych. Oznacza to zatem zupełnie nowe źródła przychodów, których bez inwestycji w maszynę etykietową po prostu nie osiągnęlibyśmy. Jak na pierwszy rok, założenia te wyglądają bardzo dobrze”… więcej w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional.
Źródło: Mark Andy