spot_imgspot_img

„Polska hybrydowa” – o wdrożeniach maszyn hybrydowych Mark Andy w Polsce

Kiedy wiele lat temu na rynku pojawiły się maszyny cyfrowe, początkowo postrzegane były jako zagrożenie dla tradycyjnych technik drukowania. Jednak zmiany rynkowe, rozwój technologii, a także odkrywanie jej zalet sprawiły, że obecnie coraz częściej stanowią one uzupełnienie konwencjonalnych metod poligraficznych. Wiele drukarń offsetowych i fleksograficznych, myśląc o rozwoju i chcąc spełnić oczekiwania klientów, w niedługim czasie zakupiło jedną bądź nawet kilka maszyn cyfrowych. Od kilku lat podobny proces obserwujemy w kontekście rozwiązań hybrydowych.

Dotyczy to w równym stopniu zupełnie nowych graczy na polskim rynku etykietowym, dla których „hybryda” stała się punktem wyjścia w ich planie biznesowym, jak też drukarń o długich tradycjach, od wielu lat bazujących na technice fleksograficznej. Jedni i drudzy, dostrzegając zalety technologii hybrydowej w kontekście zachodzących zmian na rynku zleceń, decydują się na jej wdrożenie.

„Okazuje się bowiem – podkreśla Przemysław Polkowski – że są one nie tylko potrzebne, aby utrzymać obecnych klientów, którzy mają nowe potrzeby, ale otwierają przed nimi możliwości pozyskania zupełnie nowych zleceniodawców. Wszystko to generuje rozwój tych zakładów, dlatego tak pozytywnie oceniają oni obecnie technologię hybrydową. W przypadku wielu zleceń wybór tej właśnie technologii staje się wręcz koniecznością, by produkcja była opłacalna. Co więcej, klienci, którzy wdrożyli maszyny hybrydowe poznali tę technologię na tyle, że wykorzystują obecnie te maszyny w 100%, pracują z nimi bez tzw. wolnych przebiegów”.

- Reklama -

Zalety rozwiązań hybrydowych

Drukarnie, które zdecydowały się wdrożyć maszyny hybrydowe, wyliczają liczne korzyści wynikające z tych inwestycji: możliwość opłacalnego drukowania mniejszych nakładów, personalizację, wysoką jakość i stabilność kolorystyczną nawet w przypadku wymagających zleceń, drukowanie i wykańczanie w jednym przebiegu, co sprawia, że produkcja może być realizowana szybciej taniej i wygodniej. Co więcej – jak podkreślają użytkownicy maszyn hybrydowych, umożliwiają one realizację zleceń na szerokim spektrum podłoży, co staje się szczególnie istotne przy pracach, gdzie priorytetem jest np. ciekawy projekt.



„Umożliwiają one produkcję etykiet – podkreśla Przemysław Polkowski – które są odpowiedzią na indywidualne oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Od tych, którzy potrzebują prostej i przejrzystej etykiety, do najbardziej wymagających zleceniodawców zwłaszcza z sektora premium, którzy poszukują etykiet z bogatymi uszlachetnieniami, często bardzo skomplikowanych w realizacji. Maszyny hybrydowe umożliwiają również produkcję na podłożach, które w przypadku druku fleksograficznego nie dawały satysfakcjonujących efektów. Nasi klienci wymieniają tu chociażby tzw. papiery mocno chłonne czy specjalne papiery strukturalne do etykiet na wina”.

„Warto wymienić dodatkowe korzyści wynikające z wdrożenia maszyn hybrydowych – dodaje Przemysław Polkowski. – Są nimi np. redukcja odpadów, energii, czasu i kosztów związanych z akceptacją wzorów przez klientów. Wszystko to generuje spore oszczędności w zakresie produkcji, a tego poszukują obecnie przedsiębiorstwa”.

Użytkownicy maszyn Mark Andy osiągają 50% (a nawet większą) redukcję ilości odpadów generowanych przy produkcji krótkich i średnich serii etykiet. Podkreślają również fakt, że maszyny te zużywają około 50% energii wymaganej przez typową maszynę fleksograficzną. Generują także minimalną ilość odpadów farbowych. Wszystko to jest szczególnie istotne dla firm w kontekście polityki zrównoważonego rozwoju, realizowanej zarówno przez drukarnie jak też ich klientów.

„Mapa drogowa” inwestycji w maszynę hybrydową Mark Andy

„Jeśli w powyższym opisie odnajdujesz potrzeby swojego zakładu, oczekiwania swoich klientów, myślisz o tym, aby poszerzyć ich grono – mówi Przemysław Polkowski – stwórz z nami „mapę drogową” takiej inwestycji. Zacznijmy od przyjrzenia się Twoim potrzebom i potrzebom Twoich klientów. Do tego przede wszystkim dopasujemy maszyny z naszej oferty, przeszkolimy Twoich pracowników, podpowiemy Ci jak z nich korzystać, by osiągać jak największe zyski. Ale sprzedaż to dla naszej firmy zaledwie początek współpracy z naszymi klientami. Mark Andy od lat oferuje im różnego rodzaju elementy wsparcia, stale poszerza dla nich pakiet informacji praktycznych, wynikających z doświadczenia i przeprowadzanych przez nas i naszych klientów testów. Firma wyprodukowała również wiele filmów, dotyczących nie tylko maszyn, ale również ich wdrożeń u klientów (w tym także z Polski). Zapraszamy do zapoznania się z nimi, a w przypadku zainteresowania technologią hybrydową do kontaktu z nami”.

Źródło: Mark Andy


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×