spot_imgspot_img

„Polska hybrydowa” – o wdrożeniach maszyn hybrydowych Mark Andy w Polsce

Kiedy wiele lat temu na rynku pojawiły się maszyny cyfrowe, początkowo postrzegane były jako zagrożenie dla tradycyjnych technik drukowania. Jednak zmiany rynkowe, rozwój technologii, a także odkrywanie jej zalet sprawiły, że obecnie coraz częściej stanowią one uzupełnienie konwencjonalnych metod poligraficznych. Wiele drukarń offsetowych i fleksograficznych, myśląc o rozwoju i chcąc spełnić oczekiwania klientów, w niedługim czasie zakupiło jedną bądź nawet kilka maszyn cyfrowych. Od kilku lat podobny proces obserwujemy w kontekście rozwiązań hybrydowych.

Jak pokazują badania dotyczące rynku opakowaniowego wykonane przez bank Pekao SA, światowa branża opakowań jest warta obecnie około 1 bln dolarów. Aż blisko 60% globalnego popytu pochodzi z przemysłu spożywczo-napojowego. Struktura produkcji zdominowana jest przez dwa typy opakowań – papierowe oraz z tworzyw sztucznych (łącznie to około 70% wartości branży). Polska na tym rynku ma niemałe znaczenie – pod względem łącznej wartości eksportu opakowań zajmuje obecnie 3. miejsce w Unii Europejskiej. Spośród dużych eksporterów w poprzednich dwóch latach zwiększała swoją sprzedaż zagraniczną niemal najszybciej. W ostatnich latach krajowa branża opakowań notowała nieustanny, dynamiczny rozwój.

- Reklama -

Nie wykazała ona spadku produkcji nawet w kryzysowym roku 2020. Rok ubiegły odnotowano nawet pod znakiem gwałtownego ożywienia. Warto podkreślić, że rośnie też eksport opakowań. Efektem jest ponad czterokrotny wzrost dodatniego salda handlu opakowaniami od 2010 roku. Dane te, choć dotyczą rynku opakowań, przekładają się na bardzo dobre wyniki branży etykietowej, nierozerwalnie z nim związanej, które odnotowujemy również w Polsce. Stąd nowe inwestycje, które mają umożliwić naszym rodzimym drukarniom dalszy rozwój – w tym w maszyny hybrydowe Mark Andy. Jako odpowiedzialny za ten rynek jestem z tego faktu niezmiernie dumny”.

Pokaz online w Centrum Technologicznym Mark Andy Poland

Spadające nakłady etykiet, potrzeba rozwoju nowych wzorów opakowań i etykiet oraz renowacji lub dywersyfikacji starych, różne ich wersje uwzględniające różne wersje danego produktu, presja na coraz krótszy czas realizacji zleceń, a także w zakresie poprawy parametrów jakościowych, rosnąca liczba małych firm i wytwórców różnego rodzaju asortymentu, które potrzebują etykiet w mniejszych nakładach – wszystko to w ostatnich latach wpłynęło na zmianę podejścia klientów (również w Polsce) do maszyn hybrydowych, które stały się atrakcyjną odpowiedzią na wszystkie te potrzeby.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×