poniedziałek, 17 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Muzeum Epson w Suwie z okazji 80-lecia działalności firmy… otwarte

- Reklama -spot_imgspot_img

Obchodząca w tym roku 80-lecie istnienia firma Seiko Epson Corporation otworzyła w swojej japońskiej centrali w Suwa, w prefekturze Nagano, muzeum poświęcone swojej historii. Placówka składa się z dwóch części: odnowionego Muzeum Monozukuri i całkiem nowej Izbie Pamięci. Odwiedzający będą mogli poznać rozwój firmy Epson i zobaczyć jej dawne produkty. Izba Pamięci znajduje się w budynku, który dawniej był budynkiem administracji. Jego budowę ukończono w październiku 1945 roku. Od dziś ten zabytkowy budynek, który przeszedł niedawno renowację, jest dostępny dla zwiedzających.

W maju 1942 została założona firma Daiwa Kogyo, Ltd. – poprzedniczka Epson. W ciągu kolejnych ośmiu dekad firma ewoluowała, w DNA marki nieustanie mając innowacje. Głównym motorem rozwoju firmy było udoskonalenie mikroinżynierii i procesów precyzyjnego wytwarzania, początkowo rozwijanych na potrzeby produkcji zegarków i ich wdrażanie w innych obszarach działalności.

Po odnowieniu oryginalnego budynku administracyjnego z początkowego okresu istnienia, otwarto go na nowo jako Izbę Pamięci, w której zwiedzający będą mogli cofnąć się w czasie i poznać historię produktów z minionej epoki.

Budynek po odnowieniu

Wystawy w Izbie Pamięci dotyczą okresu do lat 70-tych XX wieku, czyli czasów, gdy budynek był użytkowany. Od technologii i rozwiązań stosowanych w zegarkach mechanicznych, poprzez pierwszy na świecie kwarcowy zegarek, po kompaktową drukarkę cyfrową EP-101, od której pochodzi nazwa marki Epson – zwiedzający otrzymają pełna retrospekcję wydajnych, kompaktowych i precyzyjnych technologii rozwijanych przez Epson od początku istnienia firmy.

Goście Muzeum Epson w Suwa mogą zwiedzić zarówno Muzeum Monozukuri, jak i Izbę pamięci firmy. Jednocześnie powstała specjalna stronę internetową, poświęcona 80-leciu firmy, na której będzie można śledzić jej filozofię i historię od momentu założenia. Przez ostatnie osiem dekad Epson niestrudzenie stawiał sobie nowe wyzwania i rozwijał kreatywność. Firma angażuje się w rozwiązywanie problemów społecznych poprzez dążenie do zrównoważonego rozwoju i wspieranie społeczności lokalnych.

Źródło: Epson


Prenumeruj Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

więcej...

Podcast 171. Działanie z pasją… Dorota Kośmider

Nowoczesny serwis firmy zaopatrującej zakłady poligraficzne w materiały takie jak papier czy karton nie ogranicza się wyłącznie do przywiezienia palety papieru na czas. To...

Więcej niż etykiety. Z perspektywy firmy GRAW 

Labelexpo 2025 w Barcelonie pokazało, że rynek etykiet dojrzewa, a granice między drukiem etykietowym i opakowaniowym coraz bardziej się zacierają. Automatyzacja, personalizacja, kontrola jakości...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań