Jak skutecznie przemówić do odbiorcy? Jednym ze sposobów najczęściej wskazywanych przez specjalistów od marketingu jest wzbudzenie w odbiorcy emocji, np. poprzez indywidualizację przekazu. A to, jak coraz częściej jest zauważane w branży, gwarantuje druk. Podczas gdy przekaz cyfrowy niesie za sobą ryzyko tak zwanego cyfrowego zmęczenia, kontakt z papierem wywołuje w odbiorcy pozytywne reakcje.
Umożliwia także tworzenie indywidualnych treści (na przykład personalizowanych katalogów, ręcznie podpisanych listów i innych form, które zwiększają przywiązanie klienta do marki).
Dwa miliony wydruków miesięcznie
Podstawą tradycyjnego marketingu nadal są jednak broszury, ulotki, plakaty oraz banery. – One też mogą być tworzone w kreatywny, nieszablonowy sposób. Podczas tegorocznych targów RemaDays zaprezentowaliśmy imagePRESS C10010VP, nasz flagowy model w dziedzinie druku produkcyjnego na papier cięty, który idealnie sprawdza się w takich zastosowaniach – mówi Michał Młynarczyk, Professional Print Product Manager w Canon Polska. – Zwykłą ulotkę można wydrukować na większości urządzeń drukujących, ale w Strefie Canon przedstawiliśmy techniczne rozwiązania, które dają możliwość stworzenia naprawdę niebagatelnych projektów – dodaje.
Jak wyjaśnia ekspert Canon Polska, urządzenie imagePRESS C10010VP potrafi drukować na banerach o długości do 1300 mm, dzięki czemu można zrealizować ciekawe kompozycyjnie broszury. Dla przykładu – składane w harmonijkę. Maszyna przystosowana jest także do druku kalendarzy trój-dzielnych, obwolut na okładki książek czy pudełek na grubych i teksturowanych mediach.
Jednak tym, co zdecydowanie wyróżnia imagePRESS C10010VP na rynku maszyn drukujących, jest jego wydajność. Zalecany miesięczny nakład dla tego modelu to około 450 tysięcy wydruków, ale, jak zapowiada producent, można zakładać produkcję nawet do 2 milionów wydruków na miesiąc. Co więcej, urządzenie cechuje się szybkością drukowania do 100 stron na minutę, obsługą nośników o gramaturze do 400 m2 oraz dodatkowymi technologiami, wspomagającymi tworzenie wysokojakościowych obrazów, grafik czy tekstu. Mówiąc prościej: wspomagającymi kreatywność, czego przykładem mogły być obwoluty na kubeczki, niosące dodatkowy przekaz marketingowy, wykorzystywane w Stefie Canon.
Marketing na ścianie i drzwiach
Kreatywna reklama wyraża się dzisiaj także… w drukowanej dekoracji wnętrz. Fototapety i fotoobrazy, tak chętnie wykorzystywane w naszych domach, coraz popularniejsze stają się również w przestrzeniach handlowych i biznesowych. Tym bardziej, że można je dziś wykonywać na niemal dowolnej powierzchni (od papieru, poprzez plastik i metal, aż po szkło czy drewno) oraz z wykorzystaniem tak nowatorskich technik jak druk wypukły 2,5D.
To właśnie zastosowaniu druku w aranżacji wnętrz poświęcona była główna część Strefy Canon. I choć główny nacisk prezentacji położony był na możliwości dekoracji przestrzeni prywatnych, to – jak przekonywali obecni na stoisku specjaliści i praktycy branży – także w dziedzinie marketingu przekaz tego typu będzie się cieszył coraz większą popularnością.
Źródło: Canon