spot_imgspot_img

Leasing to optymalna forma finansowania inwestycji poligraficznych

- Artykuł promocyjny -

Część z nich dotyczyła inwestycji zrealizowanych przez drukarnie – branża poligraficzna jest jednym z kluczowych dla nas obszarów działania, także w perspektywie najbliższych lat. To poniekąd efekt strategii obranej wiele lat temu przez naszą niemiecką centralę – Deutsche Leasing AG, która jest częścią Grupy Finansowej Sparkassen. W przypadku przemysłu poligraficznego naszym ważnym partnerem w Niemczech jest Koenig & Bauer.

- Reklama -

Na ile przekłada się ono na rynek polski?

Chcemy nadal być stabilnym i wiarygodnym partnerem dla polskiego przemysłu, oferując atrakcyjne warunki finansowania inwestycji, uwzględniające wartość dodaną. Jednym z parametrów brzegowych, aby ten cel osiągnąć, jest współpraca z wiodącymi producentami i dostawcami z wybranych branż, w jakich się specjalizujemy. Tak jest w przypadku np. segmentu wózków widłowych, który stanowi pokaźny udział w naszych obrotach realizowanych w Polsce, gdzie współpracujemy z jednym ze światowych liderów rynkowych. Podobne ambicje mamy w kontekście branży poligraficznej, gdzie – idąc w ślady naszej centrali – chcemy tu ściśle współpracować z Koenig & Bauer (CEE).

Czy może Pani przybliżyć, jak wygląda współpraca pomiędzy Deutsche Leasing a Koenig & Bauer na rynku niemieckim?

Nasza współpraca globalna trwa nieprzerwanie od ponad 30 lat. Mamy tu zatem bogate tradycje i liczne doświadczenia ze wspólnie zrealizowanych projektów, które chcemy przełożyć również na rynek polski. O skali globalnej współpracy najlepiej zapewne świadczą liczby: w ciągu minionej dekady sfinansowaliśmy zakupy maszyn Koenig & Bauer na kwotę ok. 600 mln euro.

Jak wygląda obecnie oferta Deutsche Leasing Polska i która opcja finansowania jest preferowana przez polskich przedsiębiorców, także z branży poligraficznej?

Generalnie oferta firm leasingowych składa się z dwóch części. Pierwszym, dominującym jest leasing – operacyjny bądź finansowy. Potwierdzają to również dane ZPL – portfel aktywów finansowanych przez firmy należące do tej organizacji (uwzględniający także maszyny i urządzenia) składa się w 87,5% z leasingu. Pozostałe 12,5% stanowią pożyczki – produkt w zasadzie konieczny przy zakupach inwestycyjnych, realizowanych z udziałem środków unijnych. Tam bowiem wymagane jest by, dotowana firma była właścicielem środka trwałego – w przypadku zakładu poligraficznego jest nim np. maszyna drukująca. Leasing zatem tu odpada, stąd popularność pożyczki wszędzie tam, gdzie mówimy o grantach z UE.

Czym Deutsche Leasing Polska chce się wyróżnić na tle konkurencji, wychodząc z ofertą dla branży poligraficznej?

Myślę, że w kontekście poligrafii, analogicznie jak ma to miejsce w przypadku innych branż, kluczowym jest wiarygodny i stabilny partner, u boku którego możemy działać oferując atrakcyjne finansowanie. Takim w naszym mniemaniu jest Koenig & Bauer. Odnośnie samego procesu udzielania leasingu czy pożyczki to bazujemy tu na wieloletnich doświadczeniach zarówno naszej centrali jak i polskiego oddziału. Każdy projekt jest traktowany indywidualnie i z myślą o każdym przedsięwzięciu jesteśmy w stanie zaproponować „szyte na miarę” rozwiązanie, oczywiście przy założeniu, że leasingobiorca ma zdolność do udźwignięcia planowanych obciążeń finansowych.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak