spot_imgspot_img

Leasing to optymalna forma finansowania inwestycji poligraficznych

- Artykuł promocyjny -

Stoimy na stanowisku, że za sukcesem współpracy stoją zawsze ludzie, więc to w relacjach personalnych i wzajemnym zaufaniu upatrujemy platformy dla każdego udanego przedsięwzięcia biznesowego. Nie inaczejidea ta dotyczy tak wrażliwego obszaru jakim są finanse. Staramy się, aby nasz klient stał się naszym partnerem, dla którego nie będziemy jedynie dostawcą usługi finansowej, ale przede wszystkim doradcą. Stąd drobiazgowa analiza każdego przypadku, jaki do nas trafia, by móc znaleźć optymalne rozwiązanie. Z wielu względów za takowe, niezwykle elastyczne uważamy właśnie leasing, a nie np. kredyt bankowy i wiemy, że wiele firm z branży poligraficznej ma podobne przekonanie.

- Reklama -

Na czym polega owa „elastyczność” leasingu względem kredytu bankowego?

Posłużę się przykładem, który może dotyczyć także branży poligraficznej, zwłaszcza w kontekście zachwianego w ostatnich latach łańcucha dostaw. Załóżmy, że firma np. drukarnia kontraktuje maszynę, a ze strony dostawcy następuje opóźnienie w dostawie – na które nie ma wpływu, bo brakuje komponentów albo kontenerów transportowych (w przypadku dostaw dalekomorskich). Opóźnia się zatem proces samej instalacji, a siłą rzeczy – zarabiania na sprzęcie i możliwości jego spłaty.

Jako firma leasingowa będąca formalnie właścicielem maszyny, mając już wypracowany scenariusz finansowania i w porozumieniu z naszym partnerem tj. dostawcą sprzętu, tak modyfikujemy całą procedurę, by klient nie odczuł owego opóźnienia w kontekście ponoszonych kosztów. Inny przykład elastyczności wiąże się z kwestią spłat i pozostawienia na tyle wysokiej wartości wykupu, by użytkownik realnie na tym zyskał np. pozostawiając użytkowany sprzęt w rozliczeniu przy jego wymianie na nowy model bądź też sprzedając go za satysfakcjonującą kwotę. Takich rozwiązań, dających przewagę leasingu nad klasycznym kredytem, jest rzecz jasna więcej.

Wiele obecnie mówi się o ekologii, m.in. w kontekście energooszczędności czy minimalizowaniu śladu węglowego. Czy Deutsche Leasing Polska zauważa zmiany w poligrafii w tym obszarze i jak to się przekłada na inwestycje w tej branży?

Finansujemy obecnie wiele inwestycji, które wpisują się w zasady polityki zrównoważonego rozwoju, również w przypadku branży poligraficznej, gdzie drukarnie coraz częściej wskazują energooszczędność czy ograniczenie odpadów jako kluczowe parametry kupowanego sprzętu. To efekt nie tylko rachunku ekonomicznego, ale też rosnącej ekoświadomości przedsiębiorców, będących jednocześnie konsumentami. Można zatem powiedzieć, że idea działań przyjaznych dla środowiska w naturalny sposób jest ważna dla naszych klientów i jest czynnikiem, który wpływa na finalny kształt samej inwestycji, a więc też – kwestię jej sfinansowania.

W jakim stopniu na działalność firm leasingowych mają wpływ fundusze unijne?

Jak już wspomniałam, w przypadku funduszy unijnych jedyną formą finansowania z naszej oferty, akceptowaną przez UE, jest pożyczka. Na sam koniec bowiem kupującym widniejącym na fakturze musi być bowiem drukarnia – staje się ona właścicielem maszyny. W przypadku leasingu sprzęt – do końca okresu finansowania – pozostaje naszą własnością. Pożyczki to nieco ponad 10% obrotów całej branży leasingu, więc w skali globalnej stanową relatywnie niewielki udział, ale w kontekście wsparcia unijnego są jedyną dostępną opcją w ofercie naszej bądź innych firm leasingowych.

Prognozy ZPL w kontekście całego roku 2023 mówią o rekordowych obrotach branży, co niejako potwierdzają również przytoczone przez Panią dane Deuteche Leasing Polska. Jakie zatem są Państwa plany i ambicje na zbliżający się rok 2024?

Na pewno chcemy podtrzymać obecny, pozytywny trend, widoczny w całej branży leasingu. Mamy też dużą nadzieję, głównie za sprawą budowania odpowiednich relacji z partnerami z kluczowych dla nas obszarów, na wzrosty w segmentach, gdzie wciąż istnieje duży potencjał. Jednym z nich jest poligrafia, w której chcemy w sposób zauważalny zaznaczyć swoją obecność. Bardzo liczymy na partnerstwo z Koenig & Bauer w tym zakresie i wzajemne wspieranie się w relacjach z drukarniami z Polski.

Dziękujemy za rozmowę.

W publikacji wykorzystano dane Związku Polskiego Leasingu za 1. półrocze 2023 (informacja prasowa ZPL z dn. 01.08.2023)

Źródło: Koenig & Bauer


Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak