spot_imgspot_img

Inflacja hamuje zrównoważoną konsumpcję

Gospodarstwa domowe (79 procent), mobilność (52 procent) i żywność (48 procent) należą do obszarów, w których obywatele Niemiec są stosunkowo najbardziej zainteresowani zrównoważonym rozwojem. Szczególnie w gospodarstwie domowym, a do pewnego stopnia także w mobilności, przejawia się to jako “nowa oszczędność”, na przykład w zmniejszonym zużyciu energii elektrycznej, wody i paliw. Często wynika to z własnego portfela, a nie tylko ze względów zrównoważonego rozwoju. W rezultacie oszczędności są obecnie również uzyskiwane poprzez niekupowanie zwykle droższych i bardziej zrównoważonych produktów, przede wszystkim w sektorze spożywczym. W badaniu respondenci nie zostali wprost zapytani o swoje preferencje dotyczące opakowań, ale o wymienione kategorie produktów.

- Reklama -

Aspekty zrównoważonego rozwoju są szczególnie ważne dla Niemców przy podejmowaniu decyzji zakupowych w następujących obszarach: Żywność (59 procent)) pozostaje najważniejszym obszarem, pomimo obecnego spadku zrównoważonej konsumpcji w tym segmencie. Na kolejnych miejscach plasują się dostawy energii (56 proc.), produkty pielęgnacyjne, kosmetyczne, higieniczne i zdrowotne (50 proc.), a w znacznej odległości samochody (40 proc.) i podróże (36 proc.).

Typowy zrównoważony konsument | Następujące grupy docelowe, między innymi, osiągają obecnie ponadprzeciętne wyniki zrównoważonego rozwoju w indeksie “zrównoważonej konsumpcji prywatnej”: mieszkańcy miast (33 procent), pierwsi użytkownicy (33 procent), osoby o wysokich dochodach (31 procent; dochód netto gospodarstwa domowego powyżej 3 EUR) i rodziny z dziećmi (000 procent).

“Zrównoważona konsumpcja nie powinna być luksusem. Nie powinna to być wyłącznie kwestia osobistych stylów konsumpcji – mówi Thomas Donath, dyrektor zarządzający Nordlight Research. Zadaniem producentów i sprzedawców detalicznych – a także polityki – jest zatem umożliwienie bardziej zrównoważonej konsumpcji jak największej liczbie grup ludności. W końcu nawet ludzie o mniejszej sile nabywczej lub ekologiczności są poruszeni pragnieniem życia i konsumpcji w sposób bardziej zrównoważony.

Instytut badań rynkowych GfK zapytał również konsumentów, czy i jak zrównoważenie robią zakupy. Według najnowszego “GfK Sustainability Index” aspekty środowiskowe odzyskały znaczenie podczas zakupów w okresie od stycznia do kwietnia. Według tego badania większość konsumentów jest skłonna wydać więcej pieniędzy na zrównoważone produkty. Jednak wiele osób kupuje produkty ekologiczne bardziej świadomie niż wcześniej, na przykład wybierając produkty marek własnych od dyskontów. GfK podsumowuje również, że to przede wszystkim osoby o wyższych budżetach robią zakupy w sposób zrównoważony.

Opracowano na podstawie: WWW, zdjęcie u góry: Fachpack


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×