spot_imgspot_img

Udana metamorfoza liczb i doświadczenia produktowego Koenig & Bauer

Koenig & Bauer AG, Würzburg (“Koenig & Bauer”, WKN: 719350/ ISIN: DE0007193500), globalny dostawca technologii koncentrujący się na specjalnych zastosowaniach drukarskich, szczególnie w sektorze opakowań, zorganizował 98. doroczne walne zgromadzenie w formie fizycznej po raz pierwszy od trzech lat z powodu sytuacji pandemicznej, spotykając się z wielkim entuzjazmem inwestorów.

- Reklama -

Metamor[e]phosis – ciągła zmiana kluczem do wzrostu i sukcesu | W swoim wystąpieniu Przewodniczący Rady Nadzorczej, prof. dr hab. Raimund Klinkner, stwierdził, że przed firmą jeszcze długa droga do osiągnięcia celu, a metamorfoza, jako proces ciągłych zmian, jest kluczem do wzrostu i sukcesu. Dodał, że “osadzone w strategii “Beyond Print” trzy filary: zrównoważony rozwój, cyfryzacja i modułowość, które wzajemnie się wzmacniają, stanowią najlepszą możliwą podstawę pomyślnej przyszłości firmy”.

W raporcie Rady Nadzorczej Klinkner nakreślił główne obszary działalności, w których oprócz kwestii strategicznych dla dalszego rozwoju, szczególnie ważną rolę odgrywa zrównoważony rozwój spółki. Procedura włączania zrównoważonego rozwoju do strategii biznesowej w ramach mapy drogowej ESG, zdefiniowane cele zrównoważonego rozwoju oraz związane z nimi szanse i ryzyka ESG zostały szczegółowo omówione w Radzie Nadzorczej.

Imponująca prezentacja produktów podkreślająca różnorodność podłoża | W Vogel Convention Center w Würzburgu firma przygotowała interaktywne doświadczenie dla swoich inwestorów pod hasłem “Everyday in your hand”, aby podkreślić różnorodność różnych podłoży używanych przez Koenig & Bauer w poligrafii. Skupiono się na dużym znaku ampersand, który stanowi środkowy element logo Koenig & Bauer. Zmontowany przez szkołę zawodową specjalnie na tę okazję, zawiera wszystkie podłoża, które mogą być używane do druku przez systemy produkowane przez firmę.

Znak ampersand symbolizuje związek między dwiema równorzędnymi częściami: połączenie tego, co najlepsze z obu światów, jest jedną z cech charakterystycznych firmy Koenig & Bauer, którą firma demonstruje konsekwentnie od ponad 200 lat. Firma łączy kolory i podłoża, ludzi i technologie, a także świat analogowy i cyfrowy. Był też showroom z meblami i półkami wykonanymi z tektury falistej, aby szczególnie zilustrować główne przesłanie strategicznego dostosowania Koenig & Bauer: “Niezależnie od opakowania, w którym sprzedawany jest sok pomarańczowy, mamy systemy do jego drukowania”.

Wysoki wskaźnik akceptacji dla wszystkich punktów porządku obrad – Claus Bolza-Schünemann wybrany do Rady Nadzorczej | Łącznie 59% kapitału z prawem głosu było obecnych osobiście lub przez pełnomocnika na dorocznym walnym zgromadzeniu, co skutkowało stosunkowo wysoką frekwencją.

Akcjonariusze spółki zostali poproszeni o głosowanie nad ośmioma z dziewięciu punktów porządku obrad na dorocznym walnym zgromadzeniu. Odzwierciedlając ogólną tendencję na rynku kapitałowym, jeden z tych punktów dotyczył dostosowania kadencji członków Rady Nadzorczej w prawomocnym wniosku. Ponadto akcjonariusze niemal jednogłośnie zatwierdzili działania Zarządu i Rady Nadzorczej oraz zatwierdzili sprawozdanie o wynagrodzeniach. Podjęto również uchwałę zezwalającą na odbywanie corocznych walnych zgromadzeń w formie wirtualnej, tworząc tym samym podstawę prawną do tego.

Zwyczajne walne zgromadzenie wybrało Clausa Bolza-Schünemanna do rady nadzorczej 99,9 %. Bolza-Schünemann był członkiem zarządu Koenig & Bauer przez 28 lat, w tym dziewięć lat jako prezes

Akcjonariusze wybrali Clausa Bolza-Schünemanna do Rady Nadzorczej większością 99,9%. Bolza-Schünemann był członkiem zarządu Koenig & Bauer AG przez 28 lat, w tym dziewięć lat jako dyrektor generalny. Dzięki swojej szerokiej wiedzy na przestrzeni lat znacząco ukształtował branżę mediów drukowanych, wyznaczając tempo udanego postępu technologicznego w asortymencie Koenig & Bauer. Uważany jest za wizjonera branży graficznej i zawsze był blisko związany z firmą jako praprawnuk jej założyciela.

Przyszłość jest już teraz ustalona – jak Koenig & Bauer wykorzystuje szanse | Po raz kolejny na początku tegorocznego walnego zgromadzenia pokazano zwiastun, podsumowujący w lekki sposób przesłanie z przemówienia dyrektora generalnego dr Andreasa Pleßke:

“Przyszłość jest teraz ustalona”. W swoim przemówieniu Pleßke podkreślił również możliwości, jakie firma może wykorzystać w obliczu rosnącej globalizacji i tendencji do “nearshoringu”, wyjaśniając, dlaczego synergie, cross-selling i śledzenie całego łańcucha wartości stają się coraz ważniejsze. Poruszył również problem odwróconej piramidy wieku oraz to, w jaki sposób Koenig & Bauer, jako grupa technologiczna, pozycjonuje się w konkurencji o zmotywowanych i dobrze wyszkolonych specjalistów.

W związku z tym wspomniał o różnych inicjatywach, takich jak nowe kursy szkoleniowe w szkole zawodowej, pilotażowy projekt 4-dniowy / 35-godzinny tydzień pracy oraz budowa przedszkola na terenie Würzburga. Na zakończenie swojego wystąpienia opisał kluczowe kompetencje firmy w kontekście niedawno podpisanej umowy partnerskiej z Volkswagenem w sprawie wspólnych działań rozwojowych w zakresie zrównoważonej produkcji ogniw akumulatorowych:

“Mamy ponad 200 lat doświadczenia, wiedzy i praktycznego doświadczenia wdrożeniowego. To, w połączeniu z naszą ciągłą gotowością do zmian i uczenia się z naszymi klientami i za ich pośrednictwem zapewnia, że jesteśmy najlepszym źródłem porad dla naszych partnerów, dostosowanym do potrzeb naszych grup docelowych. To jest miejsce, w którym jesteśmy dzisiaj i gdzie będziemy nadal – pomimo wszystkich zmian – w przyszłości. “

Jak partnerstwa zamieniają się w liczby | W swoim przemówieniu dyrektor finansowy dr Stephen Kimmich podkreślił, że firma osiągnęła wyniki operacyjne za cały rok 2022 i osiągnęła własne cele, przekraczając je nawet z EBIT w wysokości 22 mln euro. Przedstawił również dane za pierwszy kwartał 2023 r. w kontekście potwierdzonej prognozy. EBIT poprawił się o 5,3 mln euro do minus 3,2 mln euro, co oznacza wzrost o 62% w stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku.

W szczególności Koenig & Bauer spodziewa się przychodów Grupy w wysokości około 1,3 mld euro do 2023 r., przy marży EBIT na poziomie około 3%. W perspektywie średnioterminowej spodziewa się przychodów w wysokości około 1,8 mld euro i marży EBIT na poziomie 8-9%. Przychody w wysokości 1,5 mld euro i marża EBIT na poziomie 6-7% są planowane na 2025 r. Jako menedżer ds. fuzji i przejęć, Kimmich przedstawił informacje na temat niedawnego przejęcia 49 procent Celmacch w szybko rozwijającym się segmencie tektury falistej. Sukces ten został poparty dwoma kolejnymi partnerstwami:

“Wraz z naszym wieloletnim partnerem Sealed Air chcemy rozszerzyć granice opakowań drukowanych i cieszymy się, że pierwsza prasa do produkcji seryjnej została wprowadzona na rynek z naszą spółką joint venture Koenig & Bauer Durst.” Jak powiedział Kimmich: “Mamy o wiele więcej niż lata 1817, 1922 czy 1988 – i zawdzięczamy to nie tylko wszystkim wszystkim naszym segmentom i spółkom zależnym, które były w stanie zdobyć nowe rynki dla Grupy dzięki swojej specjalistycznej wiedzy. Łączenie wiedzy i technologii daje nam ogromną przewagę, pozwalając nam identyfikować wymagania na wczesnym etapie i rozwiązywać je w podejściu zorientowanym na klienta. “

Źródło: Koenig & Bauer


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×