poniedziałek, 17 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Czterokrotny wzrost produktywności

Colours Factory jest drukarnią, której nie trzeba specjalnie prezentować na naszych łamach. Niedawno pisaliśmy o dużej inwestycji CtP, a tymczasem w drukarni pojawiły się nowości także w obszarze introligatorni.

- Reklama -spot_imgspot_img

Tym razem firma Derya, wyłączny przedstawiciel marki Horizon, dostarczyła drukarni urządzenie StitchLiner MARK III. O drukarni, inwestycjach i sytuacji na rynku rozmawialiśmy z Markiem Kruszką, dyrektorem ds. produkcji i rozwoju.

Jak dzisiaj Colors Factory ocenia rynek poligraficzny?

Marek Kruszka

Branża poligraficzna boryka się obecnie z wieloma wyzwaniami. Od kilku miesięcy odczuwalny jest problem z dostępnością surowców. Brakuje nie tylko papieru, ale także innych materiałów poligraficznych. Takiego niedoboru surowców nie pamiętam w swojej historii. Sytuację pogarsza wysoka inflacja, która dotknęła również naszą branżę. Jeśli już udaje się pozyskać surowiec, to jego cena jest daleka od tej, którą znamy. Wiele polskich papierni przebranżowiło się, przerzucając ciężar działalności na inny sektor produktów poligraficznych.

Obecnie druk odbywa się głównie na papierach z importu, który nadal nie funkcjonuje tak sprawnie, jak przed pandemią. Opóźnienia w dostawach stały się codziennością. Stale rosną też koszty produkcji – i także tutaj wzrosty są znaczące. Z drugiej strony nie zmienia się, a nawet wbrew wszystkiemu nadal rośnie presja ze strony klientów, związana z dalszym skracaniem czasu realizacji zleceń. Żyjemy coraz szybciej, szybciej podejmujemy decyzje i szybciej też oczekujemy ich realizacji.

Branża poligraficzna nie od dziś charakteryzuje się wysokim stopniem konkurencyjności, jednak obecny czas to okres próby dla całego sektora i wiele na to wskazuje, że niestety nie wszystkim uda się go przetrwać.

Jakie wyzwania stoją przed Colours Factory?

Colours Factory działa na rynku od 2005 roku. W przyszłym roku świętować będziemy pełnoletność. To wystarczająco dużo czasu, by poznać mechanizmy zachodzące w branży, potrzeby i oczekiwania klientów oraz by wypracować elastyczne i konkurencyjne metody wytwarzania produktów poligraficznych… więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional.


 

Poznaj ŚWIAT POLIGRAFII PROFESSIONAL


Prenumeruj Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

więcej...

Podcast 171. Działanie z pasją… Dorota Kośmider

Nowoczesny serwis firmy zaopatrującej zakłady poligraficzne w materiały takie jak papier czy karton nie ogranicza się wyłącznie do przywiezienia palety papieru na czas. To...

Więcej niż etykiety. Z perspektywy firmy GRAW 

Labelexpo 2025 w Barcelonie pokazało, że rynek etykiet dojrzewa, a granice między drukiem etykietowym i opakowaniowym coraz bardziej się zacierają. Automatyzacja, personalizacja, kontrola jakości...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań