spot_imgspot_img

#99. Big Data… Big problem? Rozmowy o poligrafii w podcastach NIEZBĘDNIK POLIGRAFA. Aktualizacja

Tak, to już 99-te wydanie NIEZBĘDNIKA POLIGRAFA. Z GPT-4, nowszą wersją aplikacji AI, ilość danych wzrosła po raz kolejny, do setek bilionów, które trudno nam sobie wyobrazić. Innymi słowy, tysiąckrotny wzrost wyszkolonej wiedzy (w stosunku do wersji GPT-3). Ale choć temat sztucznej inteligencji jest imponujący tylko dlatego, że słowo inteligencja jest w AI, ChatGPT jest daleki od zdolności myślenia.

Oblicza prawdopodobieństwo i analizuje. Kiedy system AI otrzymuje pytanie, nie zna odpowiedzi, ale oblicza prawdopodobieństwo tego, co może oznaczać pytanie i jakie są prawdopodobne prawidłowe odpowiedzi. Jest to niewątpliwie coraz lepsze, ponieważ systemy dodatkowo się uczą. Jest to jednak i pozostanie jedynie symulacją wiedzy.

Aplikacje głębokiego uczenia są lepsze od ludzi, zwłaszcza jeśli chodzi o analizę dużych i nieustrukturyzowanych zbiorów danych (Big Data). Na przykład w badaniach nad materiałami sztuczna inteligencja może pomóc przetestować 10 000 razy więcej możliwych alternatyw dla nowych materiałów, niż byłoby to możliwe przy użyciu metod eksperymentalnych. Ma to również zastosowanie w medycynie przy opracowywaniu leków tak szybko, jak to możliwe, a także na przykład przy opracowywaniu nowych warstw płyt drukarskich.



Producenci maszyn postępują w podobny sposób z milionami danych, które codziennie spływają z dziesiątek tysięcy zainstalowanych jednostek drukujących do baz danych serwerów. Dane te są analizowane i sprawdzane przez sztuczną inteligencję pod kątem nietypowych zdarzeń. Jeśli rekordy danych maszyn są widoczne, tj. odbiegają od normy, można wywnioskować, że wkrótce może wystąpić usterka w części maszyny. Następnie można ją wymienić przed wystąpieniem uszkodzenia. Nazywa się to konserwacją predykcyjną i jest klasycznym zastosowaniem sztucznej inteligencji.

Wydaje się Wam, że jest to temat skomplikowany? A może nie dotyczy to Waszej drukarni, bo jest według Was „mała”? Jak ugryźć ten temat? Jak wybrać kierunek rozwoju? Czy mamy szansę na to, by wsiąść do tego pociągu? Mamy jeszcze czas???

Dokładnie o tym i nie tylko rozmawiamy po raz kolejny z Łukaszem Szymańskim z firmy Digiprint, który na co dzień współpracuje z drukarniami, wprowadzając je w świat transformacji cyfrowej zmieniając tradycyjne procesy na cyfrowe. Zapraszamy do wysłuchania.


ZAGLĄDAJ DO NASZEGO KALENDARZA. JUŻ NIEDŁUGO UZUPEŁNIMY O WYDARZENIA 2024


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak