spot_imgspot_img

„W grupie siła” – API Folie Polska podsumowuje rok 2021

Nowi klienci, nowe rynki, zwiększona sprzedaż, kolejne inwestycje sprzętowe, aktywny udział w wydarzeniach branżowych – to najkrótsze podsumowanie minionego roku w firmie API Folie Polska. Przyniósł on szereg zmian także w grupie Aldus, będącej właścicielem API Foilmakers od marca 2020 roku. Jej portfolio zostało rozszerzone o Paragon Inks – szkockiego producenta farb drukarskich.

Jak podkreśla Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska, wszechstronność oferty Aldus Group wpływa na większą synergię poszczególnych spółek wchodzących w jej skład, a pojawianie się nowych produktów w portfolio obrazuje potencjał i kompleksowość oferty całej grupy.

„Miniony rok był pierwszym, pełnym rokiem naszego funkcjonowania w ramach nowych struktur – mówi Katarzyna Kozińska. – Gros naszych działań w tym okresie, podobnie zresztą jak w roku 2020, kierowaliśmy na ustabilizowanie sytuacji wobec wciąż dużej niepewności gospodarczej w wielu regionach świata, rosnących cen surowców i frachtu oraz obostrzeń, wciąż obecnych na różnych rynkach. Pomimo tego udało nam się – już po raz kolejny – utrzymać trend wzrostowy. To z jednej strony efekt wzrostu organicznego API Folie Polska, z drugiej – przejęcia nowych rynków, m.in. całej obsługi związanej z foliami przemysłowymi.

Obecnie nasze portfolio jest bardzo stabilne, a zarazem zróżnicowane i skierowane do różnych grup odbiorców. Są wśród nich zarówno drukarnie i przetwórcy opakowań, jak też firmy z innych przemysłów np. producenci tablic rejestracyjnych czy systemów oznaczeń. Ta dywersyfikacja jest bardzo korzystna w sytuacji, gdy na jednym z rynków mamy do czynienia z okresowymi zawirowaniami”.

„W grupie siła” – kolejna firma dołącza do Aldus Group | Ważnym wydarzeniem dla całej grupy Aldus było w ubiegłym roku powiększenie jej struktur o Paragon Inks – szkockiego producenta farb graficznych i lakierów UV. W wyniku przejęcia Paragon Inks, obroty całej grupy Aldus wzrosły do 140 mln dolarów australijskich, z czego połowa jest realizowana dzięki sprzedaży na rynku europejskim.

„W grupie siła – podkreśla Katarzyna Kozińska. – Portfolio naszego właściciela, dostarczającego rozwiązania sprzętowe i materiałowe na rynek opakowań i etykiet, jeszcze bardziej zyskało dzięki temu na kompleksowości i różnorodności. Cieszymy się, że od niespełna dwóch lat możemy być coraz bardziej istotnym ogniwem całej grupy. A warto dodać, że – m.in. za sprawą zrealizowanych inwestycji w nowe maszyny i powiększenie powierzchni magazynowej – nasza obecność w strukturach Aldus Group jest coraz bardziej zauważalna. Bardzo nas to cieszy, gdyż stymuluje dalszy rozwój zarówno API Foilmakers, jak i naszego polskiego oddziału”.

API Folie Polska – nowi klienci, nowe rynki zbytu | „W kontekście wyzwań globalnych, również nasze lokalne działania, prowadzone na rynku europejskim, były obarczone pewną dozą niepewności całego otoczenia biznesowego – mówi Katarzyna Kozińska. – Pomimo tego udało nam się nie tylko utrzymać dotychczasową bazę klientów z Polski i innych krajów, ale też pozyskać nowych użytkowników folii naszej marki.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING