poniedziałek, 17 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Proekologiczna technologia klejenia w procesie pakowania papierów biurowych Multicopy od Stora Enso

Stora Enso poinformowała, że wkrótce w zakładach Nymölla (Szwecja), produkujących papiery biurowe Multicopy, zostanie wdrożona nowa, innowacyjna i zarazem proekologiczna technologia klejenia ryz – EcoSeal. Udoskonalony proces pakowania papierów to kolejny krok skandynawskiego koncernu w kierunku większej konkurencyjności i przyjazności dla środowiska.

- Reklama -spot_imgspot_img

Jak podaje Stora Enso, technologia EcoSeal uwzględnia nowy sposób aplikowania kleju. Będzie ona stopniowo wdrażana przy ryzowaniu papierów Multicopy, wytwarzanych w zakładach Nymölla. Producent podkreśla, że nowa technologia jest zbieżna z założeniami polityki zrównoważonego rozwoju i wpływa na wyższą proekologiczność asortymentu wytwarzanego w jej szwedzkich zakładach.

Jej dostawcą jest firma Valco Melton, określana mianem światowego lidera w obszarze proekologicznych rozwiązań do klejenia, sprzętu do aplikowania oraz technik zapewniania jakości. Jak podaje Stora Enso, planowane wdrożenie oznacza znaczące udoskonalenie w całym procesie produkcji papierów Multicopy, zwłaszcza w kontekście wytrzymałości spoiwa oraz neutralizacji negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Systemy dozujące klej są montowane ręcznie i dopasowane do specyfiki finalnych zastosowań, m.in. pakowania produktów. Zaprojektowano je z myślą o różnych aplikacjach, uwzględniających precyzyjny proces klejenia realizowany z wysoką prędkością.

Oszczędności w zużyciu kleju i elementów sprzętu

Jak podaje Stora Enso, w zmodyfikowanym sposobie ryzowania papieru wykorzystywany będzie ten sam klej co dotychczas. Jednak innowacyjna technologia aplikowania umożliwi redukcję jego zużycia od 40% do 70%. Jonathan Bakewell, Vice President Office Paper Segment w firmie Stora Enso, mówi:

„Finalne testy nowego rozwiązania, przeprowadzone w zakładach Nymölla, dały jednoznaczny wynik. EcoSeal, w przeciwieństwie do starszej technologii klejenia, zapewnił właściwą integralność spoiwa stosowanego przy ryzowaniu Multicopy”.

Stora Enso podkreśla, że EcoSeal oznacza bardziej konkurencyjny proces wytwórczy na wielu poziomach. Redukuje bowiem czas przestoju maszyny, koszty produkcyjne, a także pozwala znacząco zmniejszyć ilość stosowanych surowców kopalnych.

Nowy sposób aplikowania kleju zwiększa wytrzymałość spoiwa w ryzach z papierem
Zastosowanie technologii punktowego aplikowania kleju, zamiast nanoszenia całych linii, pozwala uzyskać większą liczbę punktów mocowania, wpływając na wyższą wytrzymałość spoiwa. Dzięki temu, jeżeli jeden z punktów klejenia ulegnie poluzowaniu, pozostałe utrzymują ryzę z papierem w całości. Co więcej, każdy aplikowany tu punktowo klej rozprowadzany jest na całej powierzchni łączenia.

Carlo Zucchi, dyrektor ds. sprzedaży Valco Melton na rynku europejskim, mówi: „Nasze nowe rozwiązanie przeszło wszystkie testy wytrzymałościowe, uwzględniające najbardziej rygorystyczne standardy, co potwierdza jego pełną niezawodność”.

Kompletne wdrożenie do roku 2023

Stora Enso podaje, że do roku 2023 nowa technologia klejenia znajdzie zastosowanie przy ryzowaniu wszystkich papierów Multicopy. W najbliższej przyszłości EcoSeal będzie wykorzystywana także do produkcji pudełek i wieczek do opakowań.

„To znaczący krok naprzód zarówno pod względem większej wydajności procesu wytwórczego, jak też w kontekście naszej dbałości o przyszłość całej planety. Ten ostatni aspekt jest niezwykle ważny zarówno dla nas jako pracowników Stora Enso odpowiedzialnych za produkty z serii Multicopy, jak też dla wielu naszych klientów” – podsumowuje Jonathan Bakewell.

Źródło: Stora Enso

 

więcej...

Podcast 171. Działanie z pasją… Dorota Kośmider

Nowoczesny serwis firmy zaopatrującej zakłady poligraficzne w materiały takie jak papier czy karton nie ogranicza się wyłącznie do przywiezienia palety papieru na czas. To...

Więcej niż etykiety. Z perspektywy firmy GRAW 

Labelexpo 2025 w Barcelonie pokazało, że rynek etykiet dojrzewa, a granice między drukiem etykietowym i opakowaniowym coraz bardziej się zacierają. Automatyzacja, personalizacja, kontrola jakości...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań