Chcemy osiągnąć równowagę pomiędzy biznesem, cyfryzacją, sztuczną inteligencją i sprzedażą a pozytywnym wpływem na klimat i społeczeństwo. Dlatego odpowiedzialne działania na rzecz środowiska i społeczności są integralną częścią naszych metod zarządzania, projektowania i produkcji – stwierdził Jaap van ’t Ooster, dyrektor zarządzający Canon 4CE podczas konferencji Związku Cyfrowa Polska.
Producent może pochwalić się wdrażaną od lat w Europie kompleksową strategią dotyczącą zrównoważonego rozwoju, szczególnie na polu wspierania gospodarki o obiegu zamkniętym, cyfryzacji przedsiębiorstw, ale również edukacji i aktywizowania młodych obywateli.
Działaniom Canon przyświeca filozofia Kyosei, co w języku japońskim oznacza życie oraz pracę dla wspólnego dobra. U podstaw biznesu Canon znajduje się dążenie do harmonii między celami biznesowymi, a minimalizowaniem wpływu na środowisko. Realizowane to jest zarówno w ramach cyklu życia produktów, jak i wspierania lokalnych społeczności w oparciu o posiadaną wiedzę i umiejętności.
– Filozofia ta pokrywa się w pełni z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ. W naszej firmie wykorzystujemy je jako ramy do określenia zobowiązań w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji oraz działań na rzecz klimatu – mówi Jaap van ’t Ooster.
Jak przyznaje dyrektor zarządzający Canon 4CE (region obejmujący Czechy, Słowację, Węgry i Polskę) – praca w oparciu o takie zasady pozwoliła firmie nie tylko przejść stabilnie przez okres pandemii, utrzymując miejsca pracy i niezakłócenie wspierać klientów, ale również dalej udzielać się na polu edukacji.
– Jako firma z sektora technologii i obrazowania dzielimy się naszą wiedzą, doświadczeniem i know how z młodym pokoleniem. Wspieramy ich w tworzeniu lepszej i bardziej zrównoważonej przyszłości dla wszystkich. Dzięki sile opowiadania historii obrazem pomagamy im zaangażować się w takie wyzwania jak ubóstwo, nierówności społeczne, zmiany klimatu, degradacja środowiska, pokój i sprawiedliwość. To są problemy, z którymi stykają się na co dzień i które kształtują ich jako ludzi i wpływają na ich życie – zauważa Jaap van ’t Ooster, przypominając, że od 2016 roku w warsztatach organizowanych w ramach Canon Young People Programme wzięło udział już ponad 4,5 tys. młodych osób z Europy (także Polski), Bliskiego Wschodu i Afryki.
Więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional.
Źródło: Canon