spot_imgspot_img

HEIDELBERG wyznacza nowy kurs po udanym roku finansowym

Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) przekroczył swoje cele w trudnym roku finansowym 2022/2023. Firma technologiczna wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,435 mld euro w porównaniu z 2,183 mld euro w poprzednim roku, co stanowi wzrost o około 12 procent. Skorygowany wynik operacyjny wzrósł z 5,1% do 7,2%. Wolne przepływy pieniężne były dodatnie i wyniosły 72 mln euro, ale na wynik ten wpłynęły efekty jednorazowe.

“Osiągnęliśmy dobry wynik w trudnym środowisku w zakończonym właśnie roku finansowym” – mówi CEO HEIDELBERG, dr Ludwin Monz. “W obliczu dalszego wzrostu kosztów i niskiego poziomu rentowności, HEIDELBERG rozpoczyna program tworzenia wartości” – dodaje. Celem jest dalsze zwiększenie siły finansowej firmy i zintensyfikowanie inwestycji w obszarach wzrostu.

- Reklama -

Nowa strategia biznesowa położy podwaliny pod przyszłe inwestycje. Dzięki swojej dwutorowej strategii HEIDELBERG realizuje dwa kluczowe podejścia strategiczne. Po pierwsze, firma chce wywrzeć wrażenie na rynku poligraficznym poza swoją działalnością w zakresie arkuszowych maszyn offsetowych, zwłaszcza na rynku opakowań i druku cyfrowego. Po drugie, podobnie jak w przypadku działalności związanej z wallboxami, HEIDELBERG będzie otwierał nowe rynki obok swojej podstawowej działalności.

Dyrektor generalny HEIDELBERG dr Ludwin Monz i dyrektor finansowy Tania von der Goltz

Zakres wzrostu – dążenie do wyższych wolnych przepływów pieniężnych | Aby zapewnić innowacje, a w szczególności związany z nimi wzrost, HEIDELBERG potrzebuje niezbędnych zasobów – czy to w celu dalszego wzmocnienia swojego portfolio produktów w rozwijającym się sektorze opakowań, czy też w celu sfinansowania budżetu rozwojowego na udaną ekspansję druku cyfrowego. Mając to na uwadze, firma zamierza znacząco zwiększyć swoje wolne przepływy pieniężne w perspektywie średnioterminowej.

“Będziemy dostarczać i redystrybuować zasoby na rozwój poprzez nasze własne wewnętrzne wysiłki, aby z powodzeniem wdrożyć naszą strategię wzrostu”, wyjaśnia dyrektor finansowy HEIDELBERG Tania von der Goltz. Dotyczy to w szczególności otoczenia rynkowego, które pozostaje wyzwaniem i kształtuje perspektywy na rok 2024.

Udany rok finansowy 2022/2023 w trudnym otoczeniu gospodarczym | Dzięki dobremu ostatniemu kwartałowi sprzedaż w roku obrotowym 2022/2023 była nieco wyższa niż prognozowany poziom 2,3 mld euro i wyniosła około 2,435 mld euro (w poprzednim roku: 2,183 mld euro). Szczególny wkład w ten wynik miał silny wzrost w segmencie Packaging Solutions. Portfel zamówień na dzień 31 marca 2023 r. utrzymał się na wysokim poziomie około 848 mln euro (w poprzednim roku 901 mln euro).

Korekty cen i pozytywny rozwój sprzedaży miały szczególny wpływ na EBITDA. Marża EBITDA na poziomie 8,6% przekroczyła cel wynoszący co najmniej 8%. Po skorygowaniu o zyski ze sprzedaży aktywów trwałych, marża EBITDA wyniosła 7,2% (w poprzednim roku: 5,1%). Ze względu na wyższy bezwzględny poziom EBITDA oraz wyniki finansowe i podatkowe, które skorzystały z jednorazowych ulg, wynik netto po opodatkowaniu wyniósł 91 mln euro. Wynik ten był zatem znacznie lepszy niż przewidywana niewielka poprawa w stosunku do poprzedniego roku (33 mln euro). Przekroczył on również oczekiwania rynkowe, które już w trakcie roku finansowego wykraczały poza pierwotne prognozy.

Wolne przepływy pieniężne dzięki efektom jednorazowym | Wolne przepływy pieniężne wyniosły 72 mln euro i były niższe niż w roku poprzednim (88 mln euro). Podobnie jak w poprzednich latach, przepływy pieniężne skorzystały na jednorazowych efektach, takich jak sprzedaż gruntów. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej zostały zwiększone dzięki poprawie wyników, ale negatywnie wpłynął na nie związany z wolumenem wzrost zapasów.

Pozycja finansowa netto (środki pieniężne minus zobowiązania finansowe) poprawiła się do 51 mln euro na koniec okresu sprawozdawczego (w poprzednim roku: 11 mln euro). HEIDELBERG czyni również postępy w zakresie wskaźnika kapitału własnego, który wzrósł do około 23% (w poprzednim roku: 11%) na koniec roku obrotowego. Oprócz wyższej aktuarialnej stopy procentowej dla emerytur w Niemczech i planowanej aktualizacji wyceny gruntów, wynika to przede wszystkim z dodatniego wyniku netto po opodatkowaniu.


SŁUCHAJ PODCASTÓW NIEZBĘDNIK POLIGRAFA


Zwiększone inwestycje w rozwijające się rynki opakowań i druku cyfrowego – międzynarodowa ekspansja biznesu z rozwiązaniami do ładowania | Ponieważ globalny popyt na towary pakowane stale rośnie, druk opakowań i etykiet cieszy się szczególnym wzrostem, co czyni go ważnym segmentem dla firmy HEIDELBERG. Segment rozwiązań opakowaniowych stanowi już około połowy sprzedaży firmy. Udział ten stopniowo wzrastał w ostatnich latach, do czego przyczyniły się również innowacje. Nowa generacja offsetowych maszyn arkuszowych Speedmaster XL 106 umożliwia w szczególności producentom składanych kartonów zwiększenie produkcji netto nawet o 10 procent.

Boardmaster

System fleksograficznego druku zwojowego Boardmaster, będący całkowicie nowym rozwiązaniem, podwaja wydajność druku wrażliwych cenowo kartonów składanych w porównaniu z poprzednim modelem. HEIDELBERG zamierza wykorzystać tę technologię do wspierania swojej strategii i rozwoju. Zgodnie ze swoją dwutorową strategią, HEIDELBERG koncentruje się również na rozwoju druku cyfrowego – segmentu, który cieszy się największym wzrostem na rynku etykiet, z tempem około 6 procent. Firma chce wzmocnić swoją pozycję na tym rynku dzięki Gallus One, pierwszemu w pełni cyfrowemu i wysoce zautomatyzowanemu systemowi drukowania etykiet.

Dzięki swoim rozwiązaniom do ładowania samochodów elektrycznych HEIDELBERG z powodzeniem pozycjonuje się na rozwijającym się rynku krajowej mobilności elektrycznej w Niemczech za pośrednictwem swojej spółki zależnej Amperfied GmbH. Aby w przyszłości dotrzeć do większej bazy klientów, firma kontynuuje ekspansję na inne kraje europejskie. Wallbox z funkcją solarną jest również dodawany do portfolio produktów, aby skorzystać z rosnącej liczby domowych instalacji fotowoltaicznych.

Perspektywy na rok finansowy 2023/2024 – kształtowane przez niepewność w globalnej polityce gospodarczej | Na rok finansowy 2023/2024 nadal będą miały wpływ wyjątkowo trudne warunki, takie jak rosnące koszty materiałów, energii i personelu. HEIDELBERG zamierza nadal rekompensować to poprzez podnoszenie cen sprzedaży.

Rozważając szanse i zagrożenia – i zakładając, że światowa gospodarka nie odnotuje słabszego wzrostu niż prognozowany przez odpowiednie instytuty, a nawet nie popadnie w recesję – HEIDELBERG spodziewa się sprzedaży w roku obrotowym 2023/2024 na poziomie z roku poprzedniego (rok poprzedni: 2,435 mld euro). Kolejnym założeniem w tym kontekście jest brak znaczących zmian w kluczowych kursach wymiany walut dla działalności biznesowej firmy.

Rosnące koszty produkcji prawdopodobnie będą miały szczególnie negatywny wpływ na wyniki. Oczekuje się również, że koszty energii będą wyższe niż w poprzednim roku, w którym skorzystano z korzystnych transakcji zabezpieczających. Aby zrekompensować te skutki, HEIDELBERG zamierza nadal podnosić ceny swoich produktów. Oczekuje się zatem, że skorygowana marża EBITDA pozostanie na poziomie z poprzedniego roku (poprzedni rok: 7,2%). Wyniki w segmentach Print Solutions i Packaging Solutions będą prawdopodobnie kształtować się zgodnie z trendem rynkowym, podczas gdy wkład w zysk segmentu Technology Solutions będzie nieco lepszy niż w roku poprzednim.

Źródło: Heidelberg


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×