Graphic Packaging Holding Company (NYSE: GPK), (“Graphic Packaging” lub “Company”), wiodący, pionowo zintegrowany dostawca zrównoważonych rozwiązań w zakresie opakowań konsumenckich wytwarzanych z włókien, oraz Fundusz Kapitałowy CVC Capital Partners VI ogłosili dziś ostateczne porozumienie, na mocy którego Graphic Packaging nabędzie AR Packaging Group AB (“AR Packaging”), drugiego co do wielkości producenta opakowań konsumenckich wytwarzanych z włókien w Europie, za około 1,45 mld USD w gotówce, z zastrzeżeniem zwyczajowych korekt.
Połączenie firm zwiększa globalną skalę, możliwości innowacyjne i atrakcyjność oferty Graphic Packaging dla klientów zlokalizowanych w całej Europie i pobliskich regionach. Dzięki szerokiemu wachlarzowi oferowanych, najlepszych w branży rozwiązań w zakresie opakowań, wiedzy projektowej i poszerzonemu zasięgowi geograficznemu, połączona firma będzie wyjątkowo dobrze przygotowana do dalszego wykorzystywania stworzonych możliwości rozwoju organicznego na istniejących i nowych rynkach, dla obecnych i nowych klientów.
Oczekuje się, że planowane przejęcie AR Packaging powiększy roczną sprzedaż o 1,1 mld USD i dostarczy 160 mln USD rocznej skorygowanej EBITDA. Ponadto oczekuje się, że połączenie przyniesie dodatkową synergię w wysokości 40 mln USD w ciągu 36 miesięcy po zamknięciu transakcji. Oczekuje się, że transakcja niezwłocznie będzie miała wpływ na wartość pojedynczej akcji spółki oraz wpłynie na przepływy pieniężne.
Michael Doss, Prezes i Dyrektor Generalny Graphic Packaging, powiedział: “AR Packaging jest liderem na atrakcyjnym i rozwijającym się rynku zrównoważonych opakowań w Europie. Nabycie AR Packaging stworzy możliwość wielu korzyści dla naszych klientów, naszych pracowników i akcjonariuszy, ponieważ łączymy dwóch wiodących dostawców rozwiązań w zakresie opakowań konsumenckich wykonywanych z włókien, mających za sobą długą historię innowacji i doświadczenie w kreatywnym projektowaniu opakowań.
Duże i dobre pokrycie obaszaru Europy Wschodniej i Zachodniej przez 25 zakładów produkcyjnych AR Packaging, przyniesie korzyści wynikające ze skali i efektywnego zarządzania kosztami. Przyczyni się do wzmoncnienia naszej pozycji i zdolności obsługi klientów w całej Europie i na całym świecie. Z przyjemnością witamy zespół AR Packaging, z którym będziemy współpracować na rzecz rozwoju zrównoważonych rozwiązań w zakresie opakowań dla naszych konsumentów na całym świecie i w celu stworzenia gospodarki działającej w obiegu zamkniętym.”
Stephen Scherger, EVP i Dyrektor Finansowy Graphic Packaging, dodał: “Przejęcie AR Packaging rozszerza nasze możliwości obsługi i rozwoju na rynkach na całym świecie, dzięki naszym zrównoważonym rozwiązaniom opakowaniowym. To połączenie firm, wraz z naszym wcześniej ogłoszonym przejęciem Americraft Carton, realizuje nasze cele wzrostu i pozycjonuje Graphic Packaging jako firmę, która konsekwentnie zapewnia wzrost sprzedaży organicznej na najwyższym poziomie swojego celu tzn. 100 do 200 punktów bazowych, jak zostało to opisane w Wizji 2025. W szczególności, modele operacyjne typu lean realizowane przez obie organizacje, w połączeniu z naszymi uzupełniającymi się segmentami rynku, zapewnią istotne korzyści finansowe. Znaczna zdolność generowania łącznych przepływów pieniężnych, będzie napędzać silne zwroty i spodziewany jest zwrot do naszego długoterminowego zakresu dźwigni docelowej tj. 2,5-3,0x w ciągu 24 miesięcy po zamknięciu.”
Dyrektor Generalny AR Packaging, Harald Schulz, powiedział: “Jestem dumny z postępów poczynionych w tworzeniu jasnej strategii i budowaniu AR Packaging do pozycji istotnego dostawcy rozwiązań opakowaniowych. Chciałbym podziękować CVC za ich wsparcie w tych wysiłkach w ciągu ostatnich pięciu lat. Wspólne z Graphic Packaging podejście do obsługi klienta i mocne skupienie się na dostarczaniu innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań, ściśle pasuje do sposobu, w jaki prowadzimy własną działalność, czyniąc z Graphic Packaging idealnego partnera dla nas.
Możliwość wykorzystania korzyści płynących z integracji, od produkcji kartonu po jego przetwarzanie, zapewnia większe możliwości oferowania naszym klientom rozwiązań zoptymalizowanych pod względem zrównoważonego rozwoju. Nasz zespół z niecierpliwością oczekuje na dołączenie do zespołu Graphic Packaging, aby stać się czołowym globalnym dostawcą zrównoważonych rozwiązań w zakresie opakowań produkowanych na bazie włókien.”
Dyrektor Zarządzający CVC Lave Beck-Friis skomentował: “Jesteśmy bardzo dumni z postępów poczynionych przez AR Packaging podczas naszego partnerstwa. To była przyjemność pracować z Haraldem i jego doskonałym Zespołem, podczas opracowywania i wdrażania wielu nowych produktów. Przyjemność sprawiło nam inwestowanie we wsparcie aktywnego programu fuzji i przejęć, aby przyspieszyć rozwój firmy do poziomu globalnego gracza. Cieszymy się, że przekazujemy AR Packaging w tak silnej kondycji oraz że znaleźliśmy nowego właściciela, który podziela wizję kierownictwa firmy co do przyszłego kierunku jej działalności.”
Transakcja, która została jednogłośnie zatwierdzona przez Zarządy Graphic Packaging i AR Packaging, ma zostać zamknięta w ciągu czterech do sześciu miesięcy, z zastrzeżeniem zatwierdzeń regulacyjnych i innych zwyczajowych warunków zamknięcia.
BofA Securities służy jako doradca finansowy, a DLA Piper służy jako radca prawny w Graphic Packaging. Credit Suisse International służy jako doradca finansowy, a Roschier służy jako radca prawny w AR Packaging… więcej na WWW.
Źródło: AR Packaging