spot_imgspot_img

DS Smith opracował wolne od plastiku rozwiązanie opakowaniowe dla kotła gazowego Bosch Home Comfort Group

- Reklama -

Podczas gdy poprzednie rozwiązania opakowaniowe wymagały dwóch styropianowych elementów EPS, innowacyjny projekt DS Smith dla Bosch Home Comfort Group całkowicie wyeliminował z niego plastik. Zaowocowało to usunięciem 100 000 plastikowych elementów i pozwoliło zaoszczędzić łącznie 310 ton emisji CO2 rocznie. Nowy, wolny od plastiku produkt jest również zgodny z celami zrównoważonego rozwoju Grupy Bosch Home Comfort, która wymagała, aby projekt w pełni nadawał się do recyklingu.

Zespół projektantów DS Smith wykorzystał unikalne podejście DS Smith „Circular Design Metrics” i, używając również narzędzia DS Smith Value Tool, w przejrzysty sposób zademonstrował korzyści płynące z pełnego cyklu życia opakowania.

Proces obejmował wykorzystanie ośmiu wskaźników, aby uwzględnić różne aspekty projektowanego rozwiązania opakowaniowego m.in. pod kątem wytycznych zrównoważonego rozwoju i możliwości recyklingu w ustandaryzowany oraz wymierny sposób. Na tej podstawie w pięciu kategoriach związanych z wolną od plastiku grupą Bosch Home Comfort można było stwierdzić poprawę, a kolejne dwie kategorie pozostały bez zmian.

Stefan Endres, Account Manager, DS Smith:

Opis: Rozwiązanie opakowaniowe składa się z dwóch podkładek z tektury falistej dostosowanych do produktu i znajdujących się po bokach, dwóch pudełek na akcesoria na górze nagrzewnicy gazowej i opakowania zewnętrznego wykonanego z tektury falistej. Dzięki temu opakowanie w pełni nadaje się do recyklingu. Zdjęcie: DS Smith

Główną zaletą rozwiązania opakowaniowego bez plastiku dla Bosch Home Comfort Group jest zastąpienie części EPS tekturą falistą. Jej włókna mogą być poddane recyklingowi ponad dwadzieścia razy i oczekuje się, że pozostaną w funkcjonującej pętli recyklingu przez długi czas.

Jingjing Huang, Purchasing Engineering Combustion Systems, Bosch Home Comfort Group:

Opis: Circular Design Metrics wyraźnie pokazuje, w jakich obszarach rozwiązanie opakowaniowe jest już zrównoważone, a w których nadal istnieje miejsce na optymalizację. W tym przypadku ślad CO2 został zmniejszony o prawie trzy czwarte. Zdjęcie: DS Smith

Firma DS Smith uruchomiła specjalną strategię zrównoważonego rozwoju Now and Next, określającą konkretne cele w zakresie zastępowania problematycznych tworzyw sztucznych. Zalicza się do nich również redukcja emisji gazów cieplarnianych i dostarczanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie recyklingu w ramach skupienia się na rozwiązaniach o obiegu zamkniętym dla klientów i społeczeństwa. Firma postawiła sobie również za cel wyeliminowanie miliarda sztuk problematycznych tworzyw sztucznych z łańcucha dostaw i półek sklepowych do 2025 roku.

Źródło: DS Smith


Prenumeruj newsletter Świat Poligrafii Professional
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

ANKIETA

Wydaje się, że jednym z najważniejszych zadań jest ochrona marki. Czy drukarnia wykorzystuje i oferuje rozwiązania pomagające klientom chronić swoje produkty?

Jak ważna jest ochrona produktu i marki?

Czy stosujesz rozwiązania stosowane w produkcji poligraficznej do zabezpieczania finalnego produktu (ukryte kody itd.)?

Dziękujemy za Twój czas! Pozostań z nami w kontakcie. Jeżeli chcesz by przygotować ANKIETĘ dla Ciebie, odezwij się na adres e-mail naszego  redaktora.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Atrium Centrum Ploterowe

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging