spot_imgspot_img

DS Smith opracował wolne od plastiku rozwiązanie opakowaniowe dla kotła gazowego Bosch Home Comfort Group

Podczas gdy poprzednie rozwiązania opakowaniowe wymagały dwóch styropianowych elementów EPS, innowacyjny projekt DS Smith dla Bosch Home Comfort Group całkowicie wyeliminował z niego plastik. Zaowocowało to usunięciem 100 000 plastikowych elementów i pozwoliło zaoszczędzić łącznie 310 ton emisji CO2 rocznie. Nowy, wolny od plastiku produkt jest również zgodny z celami zrównoważonego rozwoju Grupy Bosch Home Comfort, która wymagała, aby projekt w pełni nadawał się do recyklingu.

Zespół projektantów DS Smith wykorzystał unikalne podejście DS Smith “Circular Design Metrics” i, używając również narzędzia DS Smith Value Tool, w przejrzysty sposób zademonstrował korzyści płynące z pełnego cyklu życia opakowania.

Proces obejmował wykorzystanie ośmiu wskaźników, aby uwzględnić różne aspekty projektowanego rozwiązania opakowaniowego m.in. pod kątem wytycznych zrównoważonego rozwoju i możliwości recyklingu w ustandaryzowany oraz wymierny sposób. Na tej podstawie w pięciu kategoriach związanych z wolną od plastiku grupą Bosch Home Comfort można było stwierdzić poprawę, a kolejne dwie kategorie pozostały bez zmian.

Stefan Endres, Account Manager, DS Smith:

Opis: Rozwiązanie opakowaniowe składa się z dwóch podkładek z tektury falistej dostosowanych do produktu i znajdujących się po bokach, dwóch pudełek na akcesoria na górze nagrzewnicy gazowej i opakowania zewnętrznego wykonanego z tektury falistej. Dzięki temu opakowanie w pełni nadaje się do recyklingu. Zdjęcie: DS Smith

Główną zaletą rozwiązania opakowaniowego bez plastiku dla Bosch Home Comfort Group jest zastąpienie części EPS tekturą falistą. Jej włókna mogą być poddane recyklingowi ponad dwadzieścia razy i oczekuje się, że pozostaną w funkcjonującej pętli recyklingu przez długi czas.

Jingjing Huang, Purchasing Engineering Combustion Systems, Bosch Home Comfort Group:

Opis: Circular Design Metrics wyraźnie pokazuje, w jakich obszarach rozwiązanie opakowaniowe jest już zrównoważone, a w których nadal istnieje miejsce na optymalizację. W tym przypadku ślad CO2 został zmniejszony o prawie trzy czwarte. Zdjęcie: DS Smith

Firma DS Smith uruchomiła specjalną strategię zrównoważonego rozwoju Now and Next, określającą konkretne cele w zakresie zastępowania problematycznych tworzyw sztucznych. Zalicza się do nich również redukcja emisji gazów cieplarnianych i dostarczanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie recyklingu w ramach skupienia się na rozwiązaniach o obiegu zamkniętym dla klientów i społeczeństwa. Firma postawiła sobie również za cel wyeliminowanie miliarda sztuk problematycznych tworzyw sztucznych z łańcucha dostaw i półek sklepowych do 2025 roku.

Źródło: DS Smith


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak