Drukarnia BP Solutions, z siedzibą w Asheville (Karolina Północna, USA), jest od niedawna użytkownikiem pierwszej w jej historii maszyny do drukowania etykiet, bazującej na technologii cyfrowej – Digital Pro 3. Jak ocenia Scott Cotten, prezes firmy, w kontekście realizowanej tu produkcji rozwiązanie Mark Andy okazało się najlepszym spośród dostępnych na rynku maszyn.
Historia BP Solutions Group (BP) sięga 1925 roku, gdy w historycznej enklawie Biltmore Village w Asheville powstała drukarnia Biltmore Press. Jej założycielem był Robert P. Williams, który zaczął działalność od niewielkiego zakładu typograficznego, obsługującego lokalną społeczność w drukowaną galanterię osobistą i materiały biznesowe. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa niezbędne stały się jego przenosiny do centrum Asheville.
W latach 70. ubiegłego wieku kierowanie drukarnią przejął syn założyciela – Bob Williams. Wprowadził on do oferty szereg nowych usług, m.in. mailing, „druk na żądanie” oraz konfekcjonowanie gotowych wyrobów poligraficznych. W 1995 roku firma BP przeniosła się po raz kolejny – do miejsca, w którym pozostaje do dzisiaj, nowoczesnego zakładu produkcyjnego o powierzchni niemal 4 tys. m2 w West Asheville. Obecnie zarządza nią Scott Cotten, który dołączył do drukarni w 1992 roku. Od tamtej pory zaczął się jej rozwój na kolejnych rynkach: opakowań, etykiet oraz zarządzania danymi.
SŁUCHAJ PODCASTÓW NIEZBĘDNIK POLIGRAFA
Nowe możliwości technologiczne spowodowały większe zainteresowanie szefa BP rynkiem opakowań, zwłaszcza w kontekście rosnącej liczby lokalnych browarni w regionie Asheville, które przyciągnęła wysoka jakość lokalnej wody. Scott Cotten zaczął poszukiwać rozwiązania umożliwiającego produkcję niskonakładowych etykiet.
Jak się miało okazać kilka lat później, ówczesna ocena rynku dokonana przez Scotta Cottena byłaby błędna w kontekście opłacalności, gdy jeden z kluczowych klientów BP na opakowania kartonowe zgłosił zapotrzebowanie na etykiety.