UPM Raflatac, producent przyjaznych środowisku rozwiązań etykietowych wraz z THG, globalnym producentem z segmentu zdrowie i uroda oraz drukarnią Aniflex łączą siły, by wspólnie łagodzić zmiany klimatyczne poprzez odzyskiwanie odpadów etykietowych w programie recyclingu RafCycle firmy UPM Raflatac.
250 drzew wróciło do obiegu i mogło zostać wykorzystanych w inny sposób, dzięki zaangażowaniu firm w recycling, w przeliczeniu na okres czasu od marca do końca maja 2021.
Zrównoważony rozwój leży u podstaw strategii działania UPM Raflatac. Firma ta od ponad 10 lat rozwija współpracę w całym łańcuchu wartości etykiet, aby poprawić wyniki swoich partnerów RafCycle w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dziś współpracuje z ponad 200 firmami w wielu krajach w Europie, Chinach i Ameryce Północnej.
Dzięki usłudze recyklingu firmy UPM Raflatac odpady etykietowe są bezpłatnie zbierane od partnerów programu RafCycle i zamiast trafiać na wysypiska, otrzymują nowe życie jako podkłady do etykiet na produkty z rozmaitych branż lub papier do czasopism.
Polski oddział firmy THG, współpracując z drukarnią Aniflex, dołączył do RafCycle w marcu 2021. „Jako branżowy lider i prekursor zrównoważonego rozwoju, oferujemy gotowe rozwiązania naszym partnerom w całym cyklu życia etykiet. Jednym z nich jest program przetwarzania odpadów etykietowych RafCycle, dzięki któremu współpracujące z nami marki zyskują szansę na skuteczną realizację swoich celów zmierzających w kierunku neutralności klimatycznej” – mówi Izabela Antczak, Packaging Solution Manager, UPM Raflatac.
Konsumenci coraz częściej wybierają produkty przyjazne środowisku, oczekując od producentów holistycznego podejścia w kwestiach środowiskowych na wielu poziomach: materiału, z którego wyprodukowano opakowanie i etykietę oraz możliwości poddania ich recyklingowi.
“Trzymając w ręku certyfikat RafCycle z dumą doceniam wkład, który wspólnie wnieśliśmy w celu łagodzenia zmian klimatycznych. Zbierając odpady etykietowe z opakowań kosmetyków, udało nam się przywrócić do ponownego obiegu łącznie 250 drzew, a to dopiero początek naszej współpracy – podsumowuje Piotr Porębski, Dyrektor Zakładu, THG Poland.
Dla działającej na polskim rynku od osiemnastu lat drukarni Aniflex bardzo ważne jest budowanie ekologicznej odpowiedzialności wśród swoich klientów oraz edukacja w zakresie zrównoważonego rozwoju.
„Cieszymy się, że dzięki współpracy z UPM Raflatac mamy wpływ na propagowanie i rozwój działań wspierających gospodarkę obiegu zamkniętego. Wierzę, że dzięki programowi RafCycle i stosowaniu przyjaznych środowisku produktów UPM Raflatac, skutecznie wpłyniemy na poprawę środowiska naturalnego otaczającego nas świata” – komentuje Maciej Wojtaszek, współwłaściciel Aniflex. „To czysta cyrkulacja w najlepszym wydaniu” – dodaje Wojtaszek.
Źródło: UPM Raflatac