spot_imgspot_img

Technologie laserowe na nadchodzących Warsztatach flekso 11-12 października 2023 r

11-12 października 2023 r. to data, którą obowiązkowo trzeba wprowadzić do kalendarza wydarzeń branżowych, na których Ciebie nie może zabraknąć. Najważniejsze spotkanie branży fleksograficznej w Polsce skierowane do osób pracujących bezpośrednio na produkcji. Warsztaty. Formuła sprawdzona od lat. Czas i miejsce na rozmowy oraz wymianę wiedzy i doświadczeń. Poszukujesz odpowiedzi na nurtujące pytania? A może chcesz opowiedzieć swoją historię sukcesu!

Podchodzimy do każdego opakowanie bardzo różnie. Z jednej strony interesuje nas produkt, który mamy w środku, innym razem jesteśmy zachwyceni samym opakowaniem, kolorystyką, czy też jego uszlachetnieniem. Zauważ, ile razy zdarzyło się, że Twój zakup produktu, który Ciebie w jakiś sposób oczarował, szybko przerodził się w niechęć do niego.

Przykład? Bardzo proszę. Wybrałam się do sklepu i na jednej z półek zobaczyłam w saszetkach oranżadę. Powrót do lat dziecięcych był obietnicą dobrze spędzonego popołudnia. Jakież było moje zaskoczenie, kiedy okazało się, że saszetkę nie mogę otworzyć z taką łatwością, jak niegdyś. Próby rozerwania skończyły się jedynie tym, że zawartość zamiast w szklance powędrowała na ziemię. I nici po wspaniałych wspomnieniach…

- Reklama -

Dokładniej | Czy zdajesz sobie sprawę, że opakowanie można rozważać z wielu różnych perspektyw? Oczywiście, można je obrócić i zobaczyć, co znajduje się po drugiej stronie, ale nie chodzi tylko o to, czy patrzymy na nie z przodu, z tyłu, góry czy z boku.

Producent opakowań przygląda się z punktu widzenia użytych materiałów i możliwości technicznych maszyny drukującej. Osoba odpowiedzialna za kwestie środowiskowe zwraca uwagę na materiały użyte do produkcji i możliwość ich np. utylizacji. Grafik tworzy projekt opakowania, uwzględniając kolory i całą szatę graficzną. Natomiast specjalista ds. marketingu traktuje opakowanie jako narzędzie, które ma pomóc w przekonaniu konsumentów do zakupu produktu.

Firma produkująca dany produkt stara się spełnić różne, czasami niezwykle wyśrubowane normy i przepisy oraz zapewnić bezpieczeństwo użytkowania oraz funkcjonalność opakowania.

Na końcu mamy finalnego użytkownika, który przy półce sklepowej podejmuje decyzję, często kierując się różnymi czynnikami, a opakowanie może być jednym z decydujących czynników. Jeśli opakowanie jest atrakcyjne, może wpłynąć na opinię o produkcie, na ponowny zakup oraz na doświadczenia z marką. Warto pamiętać, że dzisiejsze opinie rozprzestrzeniają się po świecie z prędkością błyskawicy, lub wręcz jak… laser.

Kliknij i zarejestruj swój udział WWW

Technologie laserowe zyskują coraz większą popularność w przemyśle opakowaniowym. Z jednej strony producenci opakowań poszukują innowacyjnych rozwiązań, które przyciągną nowych klientów do drukarni lub pozwolą oferować istniejącym klientom nowatorskie rozwiązania. Z drugiej strony, klienci drukarni, dążąc do wyróżnienia się na rynku dóbr konsumenckich, wywierają presję na swoich dostawców, aby spełniali oczekiwania działów marketingu lub po prostu potrzeby konsumentów. Jeden z przykładów zastosowania zaprezentowaliśmy już na samym początku tego materiału. Oto krótki przewodnik dla tych, którzy interesują się technologią laserową:

Kto powinien rozważyć wdrożenie technologii laserowych? | Producenci opakowań oraz drukarnie mogą korzystać z technologii laserowych. Czasami drukarnia nie ma takiej technologii i wówczas odbiorca opakowań wysyła zadrukowaną rolę do firmy, która może świadczyć usługi laserowego nacinania. Drukarnia, która aspiruje do bycia innowacyjną i oferowania kompleksowych usług, powinna rozważyć wdrożenie takich technologii, aby skrócić łańcuch dostaw i proces produkcji. Technologię laserową wybierają także drukarnie, które wcześniej stosowały bardziej tradycyjne metody, takie jak mechaniczne perforacje. Przejście na technologię laserową przynosi wiele korzyści, takich jak szybkie ustawienia i możliwość tworzenia dowolnych wzorów.

Jakie materiały nadają się do cięcia laserowego? | Technologia laserowa jest odpowiednia do cięcia folii z tworzyw sztucznych, takich jak folie polietylenowe, polipropylenowe, poliestrowe i poliamidowe, które często używane są do produkcji elastycznych opakowań dla żywności, napojów i produktów higieny osobistej. Można także stosować ją do cięcia papieru i tektury, powszechnie wykorzystywanych w opakowaniach elastycznych dla suchych produktów spożywczych. Folię aluminiową wykorzystuje się głównie do opakowań wymagających wysokich właściwości barierowych, takich jak farmaceutyki i wyroby medyczne. Warto zaznaczyć, że rodzaj materiału ma wpływ na jakość cięcia i ogólną wydajność opakowania, dlatego producenci powinni dokładnie rozważyć właściwości materiału i współpracować z wykwalifikowanym dostawcą usług laserowego nacinania.

Niezależne urządzenie czy integracja z maszyną? | Możliwe są obie opcje. Integracja z przewijarką lub bobiniarką jest bardziej ekonomiczna, pod warunkiem że te maszyny nie są intensywnie używane do innych celów i można je dostosować do zadań związanych z użyciem lasera. Istnieje także możliwość korzystania z oddzielnego urządzenia.

Jakie parametry wpływają na prędkość pracy i ilość głowic? | Głowica odgrywa kluczową rolę w kierowaniu lasera na powierzchnię materiału, za pomocą soczewek i systemu luster nakierowuje wiązkę zgodnie z projektem nacięcia. Prędkość cięcia zależy od wielu czynników, w tym od rodzaju materiału. Przy nacinaniu wzdłużnym na materiałach typu PET czy PP, można osiągnąć prędkość 300-500 m/min przy małych mocach głowic. Jednak przy materiałach bardziej wymagających, np. PE, konieczne jest zwiększenie mocy głowicy, co może wpłynąć na jakość krawędzi cięcia. Przy cięciu poprzecznym lub w przypadku bardziej skomplikowanych wzorów, prędkość zależy od konfiguracji urządzenia.

Jaki wpływ mają urządzenia laserowe na zużycie prądu? | Maszyny laserowe zużywają od 5 do 20 kW energii. Mniejsze zużycie prądu występuje w przypadku urządzeń z dwiema głowicami, które służą do cięcia wzdłużnego i mają moc do 40 watów. Zużycie energii rośnie, gdy stosuje się cztery głowice do cięcia wzdłużnego o mocy około 100 watów każda. Przy mniejszych urządzeniach, większą część energii zużywa chłodnica i dmuchawa wyciągowa niż sama głowica lasera. Stosowanie urządzeń laserowych nie generuje znacznych kosztów dla drukarni, ale konfiguracja urządzenia i liczba używanych głowic mogą wpłynąć na zużycie energii.

Zanim klient podejmie decyzję o zakupie urządzenia laserowego, warto rozważyć wykonanie testów na własnym materiale u producenta urządzeń. Próby te można następnie zaprezentować swoim klientom. Jeśli drukarnia obsługuje niewielką ilość zleceń, można również skorzystać z usług producenta urządzeń laserowych, zwłaszcza w okresie oczekiwania na nowy sprzęt.

Doskonałą okazją do zapoznania się z technologią laserową są Warsztaty Fleksograficzne organizowane w październiku, między innymi przez firmę Emipak we współpracy z marką Lang Laser. W trakcie tych warsztatów można uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące technologii laserowych oraz wymienić się doświadczeniami z praktykami, którzy już korzystają z rozwiązań marki Lang Laser.


11-12 października 2023 r. to data, którą obowiązkowo trzeba wprowadzić do kalendarza wydarzeń branżowych, na których Ciebie nie może zabraknąć. Najważniejsze spotkanie branży fleksograficznej w Polsce skierowane do osób pracujących bezpośrednio na produkcji. Warsztaty. Formuła sprawdzona od lat. Czas i miejsce na rozmowy oraz wymianę wiedzy i doświadczeń. Poszukujesz odpowiedzi na nurtujące pytania? A może chcesz opowiedzieć swoją historię sukcesu!

W tegorocznej edycji warsztatów posiadających swoje przesłanie „Flekso jakie jest, każdy widzi…” będą poruszane tematy, które aktualnie należą do grupy najważniejszych, kluczowych, wyjątkowych itd. Takich, które stanowią także o Twojej przyszłości: standaryzacja, kalibracja, komunikacja i edukacja. Chcesz wiedzieć więcej?

W dużym skrócie:

  • Data: 11-12 października 2023,
  • Miejsce: Hotel Focus Premium, Warszawa
  • Rejestracja: Tylko do 02.10. 2023 r.

Dołącz do wydarzenia, o którym w tym roku będzie wyjątkowo głośno!

  • Prowadzący: Piotr Lis i Jacek Galiński
  • Organizatorzy: 3M, EMIPAK (Soma, Lang Laser, BST Group) WOLFF POLIGRAFIA (MacDermid)
  • Partnerzy: AVG, BOBST, COLOR MANAGEMENT CONSULTING, DIGIPRINT, FLEKSO SERWIS, GRAW, JS HAMILTON, HUBERGROUP, NETFLEX, PEAC SOLUTIONS, SUN CHEMICAL, WISTAR
  • Partnerzy medialni:NIEZBĘDNIK POLIGRAFA, OPAKOWANIE, OPAKOWANIA I ETYKIETY,  POLIGRAFIKA, RYNEK PAPIERNICZY, ŚWIAT DRUKU, ŚWIAT POLIGRAFII
  • Technolodzy: Zbigniew Bohdan /Emipak sp. z o.o./, Witold Tarłowski /Wolff Poligrafia sp. z o.o./, Wojciech Barabasz /Barmey/, Robert Florczak /Flekso Serwis sp. z o.o./, Adam Fotek /J. S. Hamilton Poland S.A./, Wojciech Górski /GRAW/, Andrzej Gorczyński /Sun Chemical sp. z o.o./, Robert Jałbrzykowski /Sun Chemical sp. z o.o./, Jerzy Kempiński /hubergroup Polska sp. z o.o./, Hubert Orowiecki /PRO-FLEX S.A./, Kamil Radziński /A-Z Color sp. z o.o. sp. k./, Andrzej Rowicki /Wistar/, Paweł Skotarczak /Netflex/, Małgorzata Szczotka /Color Management Consulting/, Łukasz Szymański /Digiprint PL sp. z o.o. sp. k./, Tomasz Wojnarowski / BOBST/

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×