Cztery stworzone przez Stora Enso proekologiczne rozwiązania opakowaniowe, umożliwiające zastąpienie tworzyw sztucznych materiałami przyjaznymi dla środowiska naturalnego, zostały nagrodzone w tegorocznej edycji konkursu ScanStar. Jest on organizowany od ponad 50 lat przez Skandynawską Organizację Opakowań. W konkursie, skierowanym do firm z regionu Skandynawii (zgłoszony produkt musi być przez nie zaprojektowany, wytworzony bądź stosowany), wyróżniono w sumie 14 nadesłanych projektów.
Jeden z nich – opakowanie na magazyn Vogue Scandinavia, został doceniony również przez jurorów innej, prestiżowej nagrody – Red Dot Design Award. Innowacyjna koncepcja pakowania czasopism w proekologiczne opakowanie kartonowe zdobyła tu główną nagrodę w kategorii „Marka i komunikacja”.
Red Dot Design Award za „wyjątkową jakość i kreatywność”
W sierpniu br. na rynku pojawił się pierwszy numer magazynu Vogue Scandinavia. Zgodnie z filozofią wyznawaną przez wydawcę, podejmuje on stale inicjatywy mające zmieniać obraz całej branży wydawniczej. W przypadku skandynawskiej edycji magazynu jest nią nowy projekt proekologicznego opakowania, które zastąpiło tu tradycyjne opakowania foliowe. Wykonane na bazie kartonu Ensocoat firmy Stora Enso, jest dostępne w dwóch wersjach: standardowej i limitowanej, kolekcjonerskiej. Ta druga uwzględnia sztywne opakowanie ze specjalnymi motywami graficznymi i tłoczeniami.
Proekologiczna koncepcja opakowania Vogue Scandinavia zwróciła uwagę jurorów przyznających prestiżową nagrodę Red Dot Design Award. Zwyciężyło ono w kategorii
„Marka i komunikacja”, głównie z uwagi na – co podkreślają jurorzy – wyjątkową jakość i kreatywność projektu. Peter Zec – twórca nagrody i CEO konkursu Red Dot powiedział m.in.: „Cieszę się, że nagroda w kategorii „Marka i komunikacja” przypadła w udziale projektowi będącemu odpowiedzią na obecne, globalne wyzwania. To ważne, że Stora Enso i Vogue Scandinavia wspólnie przyjęły bardzo klarowne stanowisko w kwestii ekologii, podnosząc jej świadomość w skali globalnej. Dzięki wyjątkowej jakości, wyróżniony projekt opakowania niesie ze sobą jasne przesłanie, które może zmienić stosunek wielu osób do spraw środowiskowych”.
Martina Bonnier, redaktor naczelna Vogue Scandinavia, dodała:
„Skandynawska edycja magazynu powstała by zmienić krajobraz medialny w tym regionie świata, a jednocześnie zwiększyć świadomość czytelnika w obszarze zrównoważonego rozwoju. Chcemy tym samym uczynić kolejny krok w przyszłość i zmodernizować całą koncepcję obcowania czytelnika z magazynem – zarówno poprzez treść, jak też jej otoczkę. Dzięki wprowadzanym przez Stora Enso na rynek innowacyjnym rozwiązaniom opakowaniowym o niskim śladzie węglowym, firma jest doskonałym partnerem dla takich działań”.
David Ekberg, EVP Packaging Solutions w firmie Stora Enso, uzupełnił:
„Magazyn Vogue Scandinavia stał się dla nas prawdziwą inspiracją, gdyż jego wydawca przekracza dotychczasowe granice w różnych aspektach prowadzonej działalności. Jego ambicja, w połączeniu z naszym doświadczeniem w obszarze projektowania opakowań i działań środowiskowych, z pewnością pomogą na zwiększenie proekologicznej świadomości w całej branży modowej”.