spot_imgspot_img

#PrintOnWebinAir. Działalność drukarń w nowej rzeczywistości

#PrintOnWebinAir - pod tym hasłem Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego (PSSiDC) zorganizowało pod koniec 2020 roku wideokonferencję, której celem było przedstawienie inspirujących rozwiązań zastosowanych w nowej rzeczywistości przez firmy z branży poligraficznej.

Nie da się ukryć, że rok 2020 został zdominowany przez kryzys związany z COVID-19,
w czasie którego odwołana została większość najważniejszych wydarzeń branżowych, a co za tym idzie, także związanych z tym spotkań „twarzą w twarz”.

- Reklama -

Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego działające na krajowym rynku od 1994 roku, postanowiło wyjść naprzeciw drukarniom i zorganizować konferencję online, która pozwoliła podzielić się swoimi doświadczeniami przedstawicielom drukarń, firm usługowych, dostawców oraz dystrybutorów z branży poligraficznej.

Jacek Stencel

„Nowa rzeczywistość generuje nowe pomysły i nowe koncepcje, dlatego postanowiliśmy spotkać się online – powiedział Jacek Stencel, Prezes PSSiDC. – Nasza branża mierzy się z licznymi wyzwaniami w dobie pandemii – wszystkich nas zaskoczyła ta sytuacja, dlatego warto podzielić się pozytywną energią i pokazać, jak można w nowych warunkach funkcjonować i planować przyszłość.”

W konferencji wzięło udział ośmiu prelegentów, którzy podsumowali mijający rok opowiadając o wszystkich wyzwaniach związanych z pandemią – koniecznością przemian, ratowaniu miejsc pracy, a także umiejętnemu wdrożeniu w kolejnych miesiącach modeli zapewniających funkcjonowanie firm w nowej rzeczywistości.

Zdaniem obecnej podczas webinaru firmy Fujifilm Sericol Polska, nowa rzeczywistość powinna skłaniać wszystkich do poszukiwania nieoczywistych rozwiązań. Nawet w tak niecodziennej sytuacji jak pandemia, najważniejsza jest szybka adaptacja do nowych wyzwań – w czasie webinaru potwierdzili to także przedstawiciele z firmy AdSystem.

Prezentacja Adsystem

Praktycznie z dnia na dzień, firma została pozbawiona zleceń i stosując się do zasady out-of-the-box, rozpoczęła pracę nad rozwiązaniami, które znalazły zastosowanie w innych realiach. AdSystem m.in. zaoferował klientom bezdotykowe podajniki płynu do dezynfekcji oraz bezdotykowe termometry zintegrowane ze stojakami reklamowymi oraz lightboxami. Podczas webinaru premierę miały także zintegrowane z nośnikiem reklamy lampy UV-C o udowodnionym działaniu wirusobójczym.

W trudnych sytuacjach niezwykle istotny jest przede wszystkim czynnik ludzki. Drukarnia Opinion w swojej wypowiedzi podkreśliła wagę pracy zespołowej i świadomość znaczenia każdego członka zespołu w osiągnięciu sukcesu. Firma zaadaptowała się do nowych warunków, przyjmując kryzysowe strategie sprzedażowe. Ich elementem była m.in. zmiana asortymentu oferowanych produktów, a także przekształcenie sposobu sprzedaży na bezpośrednią dystrybucję poprzez serwis Allegro.

Jedną z metod „ucieczki do przodu” przez drukarnię Opinion, była też modernizacja parku maszynowego. Z kolei dystrybutor maszyn drukujących Integart wprowadził na rynek innowacyjny na skalę światową program średnio- i długoterminowego wynajmu urządzeń HP Latex oraz HP Stitch. Usługa Rent2Print dedykowana jest wszystkim klientom, którzy chcą użytkować urządzenia z wymienionych serii oraz czerpać maksymalne korzyści biznesowe, nie wiążąc się umową leasingu ani kredytem.

LFP Industrial Solutions, będący dostawcą rozwiązań grupy Durst na polskim rynku, udowodnił, że w dobie pandemii oprogramowanie web-to-print to konieczność, zwłaszcza że mamy i będziemy mieli do czynienia ze stałym wzrostem rynku e-commerce. Prelegent zaprezentował drukarniom funkcjonalność gotowej platformy internetowej Durst Smart Shop do zarządzania całym procesem sprzedaży począwszy od stworzenia własnej responsywnej strony www, poprzez właściwe wprowadzenie produktów w oparciu o najnowsze wytyczne Google, a na realizacji zamówień skończywszy. Omawiane rozwiązanie z powodzeniem można wykorzystać w takich obszarach jak wielki format, etykiety, tekstylia czy opakowania.

Jednym z uczestników webinaru była także firma Avery Dennison, która zaakcentowała, że wspólnym zadaniem na przyszłość dla całej branży VisCom jest przede wszystkim zrównoważony rozwój. Firma będąca jednym z liderów branży graficznej, od lat skutecznie realizuje rozwiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju – mowa tu przede wszystkim o odpowiedzialnym pozyskiwaniu surowców, zmniejszaniu wpływu na środowisko i stosowaniu metodologii EcoDesign podczas opracowywania produktów.

Prezentacja Avery Denison

Marka Avery Dennison ma na swoim koncie nie tylko wiele postępów związanych z działaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju, lecz także planuje osiągnięcie kolejnych celów do 2025 roku – należą do nich m.in. zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, znaczna redukcja odpadów trafiających na wysypiska oraz ich ponowne wykorzystanie, a także pozyskiwanie papieru, folii oraz chemikaliów z certyfikowanych źródeł, zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Prezentacja Avery Denison

Ze sporym zainteresowaniem spotkała się także wypowiedź projektanta zdobień tekstyliów
z Art 3,14 Dariusz Suchocki, dotycząca udoskonalenia procesów projektowania. Zdaniem reprezentanta, za sukces w tym aspekcie odpowiada przede wszystkim doskonalenie procesów komunikacji i ogranizacja przygotowania produkcji. Niezwykle ważne jest fachowe przygotowanie każdego z etapów, kolejność realizacji oraz precyzyjne przydzielenie ludzi odpowiedzialnych za poszczególne zadania.

Cennym gościem webinaru okazał się również przedstawiciel z Finato, który opowiedział o wszelkich aspektach funkcjonowania firm w czasie kryzysu pod względem finansowym – w czasie rozmowy poruszono tak trudne tematy jak upadek firm, utrzymanie zdolności finansowej, sposoby na zatory płatnicze czy też wykorzystanie odpowiednich instrumentów w zarządzaniu środkami przedsiębiorstwa.

Pierwsza edycja #PrintOnWebinAir spotkała ze sporą aprobatą uczestników, którzy jednogłośnie określili ją jako ciekawą i inspirującą. „Nasza branża mierzy się z czasami pełnymi niepewności, dlatego warto było spotkać się, porozmawiać i podzielić doświadczeniami, aby wspólnie poszukać inspirujących rozwiązań” – podsumował Jacek Stencel.

Joanna Zjawin

Joanna Zjawin, Dyrektor PSSiDC dodała: „W nowej rzeczywistości można było to zrobić tylko online, a wideokonferencja okazała się świetną okazją do dyskusji z przedstawicielami branży w szerszym gronie, umożliwiając wymianę praktyk związanych z sytuacją na rynku. Hasłem naszego spotkania było „PrintOn” – dlatego zgodnie z nim, pomimo zmian, jakie w funkcjonowaniu branży poligraficznej wymusiła pandemia, nadal powinniśmy drukować.”

Dzięki entuzjastycznej ocenie webinaru przez wszystkich jego uczestników, Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego planuje na koniec stycznia kolejne wydarzenie z tego cyklu.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×