Mark Andy Print Products – oddział Mark Andy, zajmujący się dystrybucją części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych (zarówno do maszyn produkowanych przez firmę, jak też jej partnerów biznesowych) -przeniósł się do nowej siedziby w Earth City (stan Missouri). Znajduje się tu m.in. przestronny magazyn wysokiego składowania, zaprojektowany i wybudowany zgodnie z zasadami „lean warehouse”.
Krok ten jest częścią strategii Mark Andy Print Products, zakładającej bliskość geograficzną względem centrali Mark Andy zlokalizowanej w Chesterfield (również stan Missouri) oraz usytuowanie magazynu w centralnej części Stanów Zjednoczonych. Jak podkreśla firma, relokacja ma usprawnić procesy logistyczne i zarządzanie łańcuchem dostaw, by sprostać potrzebom klientów oraz dostawców w kontekście wydajności działań i szybkich dostaw asortymentu.
„Przenosiny do St. Louis niosą za sobą wiele korzyści, m.in. w postaci synergii działań Mark Andy Print Products i centrali firmy – dzieli je obecnie zaledwie 15 minut jazdy samochodem – mówi Dave Telken, Vice President Mark Andy Print Products. – Co więcej, jesteśmy obecnie zlokalizowani centralnie, co pozwoli na szybsze docieranie z dostawami do wielu klientów. Do odbiorców z południowego Teksasu, Wschodniego Wybrzeża czy Denver jesteśmy w stanie dostarczyć towar w ciągu dwóch dni”.
Jednak, co podkreśla Dave Telken, największym krokiem naprzód i przewagą rynkową, jaką osiągnęła po przenosinach Mark Andy Print Products, jest magazyn zaprojektowany zgodnie z zasadami lean warehouse:
„Aby zapewnić atrakcyjne cenowo rozwiązania, musimy kontrolować i minimalizować koszty operacyjne – mówi. – Z tego względu zdecydowaliśmy się na wdrożenie zasad lean warehousing, co – jak mamy nadzieję – zoptymalizuje nasze koszty, a w efekcie – znajdzie odbicie w ofercie cenowej skierowanej do klientów”.
Projekt związany z przeprowadzką i powstaniem nowego magazynu rozpoczął się przed rokiem, gdy firma Mark Andy Print Products nawiązała współpracę z ekspertami specjalizującymi się w zarządzaniu lean warehouse. Mówi Dave Telken:
„Wspólnie przeanalizowaliśmy wszystkie procesy magazynowe w naszej firmie, z uwzględnieniem całego workflow towarów (w tym przyjmowania, odkładania, kompletowania, pakowania i wysyłki), dokumentowania każdego procesu oraz przeglądu wszystkich transakcji sprzedażowych. Przygotowany w tym celu tzw. diagram spaghetti umożliwił nam określenie tempa przepływu każdego z oferowanych produktów przez magazyn jak też odpowiednie ujęcie w ewidencji ponad 40 tys. różnych towarów, jakie mamy w portfolio.
Po zebraniu niezbędnych danych, otrzymaliśmy klarowny obraz tego, w jaki sposób możemy zredukować nieefektywne obszary, a jednocześnie zmaksymalizować wydajność pracy oraz powierzchnię magazynową. W kolejnym kroku starannie zaplanowaliśmy fizyczne przeniesienie całego asortymentu z Des Plaines do Earth City, tak by przeprowadzka pozostała bez wpływu na bieżące dostawy realizowane do klientów”.
Nowy magazyn Mark Andy Print Products został zaprojektowany także z myślą o przyszłym rozwoju firmy. Budynek ma powierzchnię ponad 6 tys. m2 i jest strategicznie zlokalizowany w Earth City, mieście będącym głównym kanałem dystrybucji w regionie St. Louis.
„Naszym najbliższym sąsiadem jest UPS. Nowy magazyn Mark Andy Print Products to najwyższej klasy „inteligentny” budynek, uwzględniający takie rozwiązania jak: podświetlenie LED, otwarta przestrzeń z minimalną liczbą kolumn, dziesięć bram dokowych oraz regały wysokiego składowania odporne na wstrząsy sejsmiczne. Sufit znajduje się na wysokości 10 metrów, dzięki czemu uzyskaliśmy maksymalną powierzchnię magazynową przy minimalnym zapotrzebowaniu na powierzchnię podłogową” – tłumaczy Dave Telken.
Nowa siedziba Mark Andy Print Products ma nie tylko zoptymalizować przestrzeń magazynową na części zamienne i materiały eksploatacyjne, ale też pozwolić jej na realizowanie wzrostów oczekiwanych przez udziałowców całej grupy.
„Jesteśmy niezwykle podekscytowani faktem, że nasz nowy magazyn bazuje na filozofii lean warehousing. Umożliwi nam to działanie z maksymalną wydajnością i przyspieszy przepływ oferowanego asortymentu, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynku” – podsumowuje Dave Talken.
Źródło: Mark Andy