spot_imgspot_img

Krótkie podsumowanie ankiety

- Reklama -

Powoli zbliżamy się do końca 2021 roku. Wyjątkowego pod każdym względem. Być może nawet jednego z najtrudniejszych, jakie były do tej pory. Choć, jak wiele osób mówi, nikt nie wie, jak będzie wyglądał ten, który jest przed nami czyli 2022.

Na zakończenie roku 2021 prosiliśmy Was o udział w Ankiecie, w której tym razem zadaliśmy Wam dwa pytania.  Jak oceniasz perspektywy produkcji?… oraz Jak rekompensujesz wzrost kosztów produkcji? To oczywiste, że podwyżki są nie uniknione. Dzisiaj nie chodzi jednak o to, by zastanawiać się nad tym dlaczego, tylko raczej odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób sobie poradzić z tym wyzwaniem.

Zaproponowaliśmy Wam do każdego pytania trzy odpowiedzi. W sumie w tej ankiecie wzięło udział 286 osób. Od razu chcemy Wam podziękować, bo Wasz udział w tego typu opracowaniach jest po prostu niezwykle cenny.

Pytania i odpowiedzi…

Jak oceniasz perspektywy produkcji?

  • Wzrosną – 60,90 %
  • Zmaleją – 20,30 %
  • Pozostaną na zbliżonym poziomie – 18,80 %

Wszyscy biorący udział w proponowanej ankiecie zauważyli, że produkcja w najbliższym czasie wzrośnie. Trzeba przyznać też, że jest to bardzo dobry, niezwykle optymistyczny wynik. Ponad 60% odpowiedziało, że wzrośnie.

Z naszego punktu widzenia, to nie jest tak, że poligrafia dzisiaj jest „żyłą złota”. Kiedy popatrzymy nieco szerzej, możemy zauważyć, że rzeczywiście obszar etykiet i opakowań ruszył niesamowicie. Trend jest jednoznaczny. Dzisiaj poligrafia stoi na opakowaniach. Pozostałe części tego rynku są nieco na dalszych miejscach. Nic się nie zmieniło. Rynek nadal posiada 100%. To też oznacza, że skoro opakowania rosną, to inne części tego rynku niejako tracą. Co również nie oznacza, że wartość całego rynku – czyli tych 100% może być większa.

I tutaj lekkie zaskoczenie. Otóż ze wszystkich danych dostępnych, rynek dla branży poligraficznej, mimo ogromnego wzrostu w pewnych dziedzinach, nie osiągnął jeszcze poziomu sprzed pandemii. Warto również zauważyć, że aż 20% respondentów widzi w perspektywie malejącą produkcję a blisko 19% twierdzi, że pozostanie na zbliżonym poziomie.

Jak rekompensujesz wzrost kosztów produkcji?

  • Zmiana materiałów na tańsze – 39,87 %
  • Zmiana cen wyrobów – 35,29 %
  • Zmiana wydajności i efektywności – 14,84 %

Pytając o podwyżki zastanawialiśmy się nad tym, jakie zadać to kolejne pytanie. I chyba wybraliśmy właściwe. W pewien sposób prezentuje ono kierunki działania, które zostały przyjęte w określonych warunkach. Czyli, podwyżek związanych z kosztami produkcji. Proszę zwrócić uwagę, że prawie 40% respondentów podało, że zmienia materiały z droższych na tańsze. Z naszych obserwacji i analizy zachowania klientów, wynika jasno, że nie jest to najlepsza droga. Pojawia się po prostu bardzo dużo reklamacji. Coś, co praktycznie do niedawna prawie zanikło. Materiały tańsze nie oznacza, że są gorsze, ale mimo wszystko jakość końcowa produkcji poligraficznej nieco spadła.

A co Wy o tym wszystkim sądzicie? Piszcie na adres email.

Mirosław Pawliński

Prenumeruj newsletter Świat Poligrafii Professional
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Zapraszamy do udziału w kolejnej ankiecie.
W tej pytamy Was o temat, który wydaje się jednym z ważniejszych.

Czy Twoi partnerzy technologiczni gotowi są do współpracy we wdrożeniach i optymalizacji technologicznej (Industry 4.0, 5.0 IoT, AI)?

Podsumowanie, jak zawsze na łamach czasopisma lub/i na łamach serwisu WWW.
Bardzo dziękujemy za poświęcony przez Was czas.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio