Kontrola druku z kamerą matrycową, czyli jak wybrać odpowiedni system podglądu druku

Rodzaje kamer do kontroli druku… Przede wszystkim warto wiedzieć, że do kontroli druku stosuje się 2 rodzaje kamer: matrycowe i liniowe. Każda z tych kamer ma inne zastosowanie. Pierwsza służy do podglądu wybranego odcinka wstęgi, druga widzi całą szerokość wstęgi w tym samym czasie i umożliwia tzw. 100% inspekcję. Aby umożliwić operatorowi obserwację jakości wydruku przy dużych prędkościach (nawet 1000 m/min) stosowane są systemy kamer matrycowych – czyli systemy podglądu wstęgi, obowiązkowe wyposażenie każdej maszyny drukującej.

Dobór systemu warto przemyśleć. Dokładne rozeznanie tematu pomoże uniknąć rozczarowań i spowoduje, że cena nie będzie jedynym czynnikiem wpływającym na zakup. Ważne, aby system był dopasowany do potrzeb. Poniżej podpowiadamy na co warto zwrócić uwagę.

Co warto wiedzieć o systemach do podglądu druku opartych na kamerze matrycowej

  1. Ogólne przeznaczenie systemu i pole widzenia kamery

Każdy dostawca systemów podglądu druku ma produkty przeznaczone do danego typu produkcji – np. dla maszyn wąskiej lub szerokiej wstęgi. FoV (Field of View) to maksymalny wymiar obszaru druku, jaki kamera matrycowa jest w stanie widzieć. Mało wydajna (niekomfortowa i w zasadzie niebezpieczna) może okazać się praca kamerą o polu widzenia 100×75 mm, na całej szerokości wstęgi 1600 mm. Może się jednak zdarzyć, że rozsądne jest użycie budżetowej kamery o niewielkim polu widzenia (np. 100×75 mm) dla bardzo szerokiej wstęgi, np. wtedy gdy chcemy obserwować tylko znaki registra lub inny obszar ważny z produkcyjnego punktu widzenia… więcej na WWW.

Źródło: Emipak

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

Opakowania i etykiety

spot_img
spot_img
spot_img

Ankieta

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez naszą redakcję. Zawsze warto wiedzieć więcej. Wyniki prezentowanych ankiet są publikowane na WWW lub w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional.

Dziękujemy za Twój czas!

Czy sztuczna inteligencja (AI) dla poligrafii to szansa czy zagrożenie?

Konica Minolta

Kodak

Polska Izba Fleksografów