poniedziałek, 17 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Intergraf apeluje!

Papier. Jego brak może spowodować bardzo dużo różnych perturbacji.

- Reklama -spot_imgspot_img

Podczas gdy w ciągu ostatnich dwóch lat produkcja poligraficzna wyraźnie podupadła, to teraz popyt powrócił niemal do poziomu sprzed pandemii. W 2020 roku klienci zostali zmuszeni do ograniczenia reklamy drukowanej, a wielu z nich przestawiło się na elektroniczne środki komunikacji. W połowie 2021 r. rynek ten powrócił do druku, ale klienci muszą teraz stawić czoła rosnącym cenom i niepewności co do dostaw surowców.

Trwający strajk w niektórych skandynawskich papierniach pogarsza sytuację, szczególnie w przypadku takich gatunków papieru, jak LWC (powlekany o niskiej gramaturze) i MWC (powlekany o średniej gramaturze). Szacuje się, że w niektórych krajach blisko 50% papieru przeznaczonego do druku heatsetowego pochodzi od jednego dostawcy.

Zapasy przedsiębiorstw poligraficznych nie wystarczą do zakończenia strajku i drukarnie będą zmuszone poinformować swoich klientów o niemożności realizacji zamówień. Oznacza to, że wydawcy będą zmuszeni do rezygnacji z druku z powodu braku papieru. Niedobór papieru dotyczy wszystkich rodzajów produktów drukowanych, ale jest szczególnie szkodliwy dla materiałów drukowanych pod presją czasu takich, jak publikacje gazet, czasopism, książek i reklam.

Intergraf otrzymał od firm zrzeszonych informacje, że nie można uzyskać nawet 40% papieru potrzebnego od połowy lutego. Niemożność drukowania spowoduje duże straty finansowe nie tylko dla drukarni, ale także dla klienta końcowego. Pociągnie to za sobą przewidywalne braki wielu drukowanych towarów konsumpcyjnych oraz niektórych produktów, w tym żywności i środków medycznych, które nie będą mogły być wprowadzone na rynek z powodu braku opakowań.

Europejski przemysł poligraficzny wspiera swoimi produktami wszystkie rodzaje działalności gospodarczej, czy to w zakresie informacji, wiadomości, rozrywki, edukacji, reklamy czy opakowań. Druk odgrywa ogromną rolę w życiu codziennym – do tego stopnia, że często się go nie zauważa. Nasz sektor dostarcza opakowania na towary w supermarkecie, książki, gazety i czasopisma, które czytamy, a także pudełka, w które pakowana jest zamawiana cyfrowo żywność, odzież, gadżety i wiele innych produktów. Produkty te są wytwarzane przez 112 000 przedsiębiorstw poligraficznych w całej Europie, które zatrudniają 640 000 osób i generują obroty w wysokości 82 mld EUR (UE-27 + Wielka Brytania, Szwajcaria i Norwegia).

Intergraf apeluje

– Druk jest istotną i ważną częścią naszego codziennego życia. Wielu obywateli polega na informacjach drukowanych. Nasz przemysł i nasze produkty nie tylko stanowią duży sektor, ale także w taki czy inny sposób wspierają obywateli, kulturę i wszystkie inne gałęzie gospodarki. To wsparcie jest zagrożone przez obecne napięcia w łańcuchu dostaw – powiedziała Beatrice Klose, sekretarz generalny Intergraf.

Intergraf wzywa władze europejskie, jak również krajowe, do poważnego potraktowania obecnej sytuacji i zapewnienia wystarczających dostaw surowca (włókien pierwotnych i pochodzących z recyklingu), aby umożliwić ciągłą produkcję podstawowych towarów, takich jak opakowania, gazety, czasopisma, książki i inne produkty poligraficzne, które służą obywatelom Europy w ich codziennym życiu. Intergraf wzywa również branżę papierniczą do zapewnienia podejścia opartego na współpracy i przejrzystej dyskusji na temat obecnego i przyszłego rozwoju podaży papieru graficznego w Europie.

Intergraf jest europejską organizacją na rzecz druku i komunikacji cyfrowej z siedzibą w Brukseli. Reprezentuje 20 krajowych organizacji drukarskich z 19 krajów w Europie.

Źródło: Intergraf

Prenumeruj Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

więcej...

Podcast 171. Działanie z pasją… Dorota Kośmider

Nowoczesny serwis firmy zaopatrującej zakłady poligraficzne w materiały takie jak papier czy karton nie ogranicza się wyłącznie do przywiezienia palety papieru na czas. To...

Więcej niż etykiety. Z perspektywy firmy GRAW 

Labelexpo 2025 w Barcelonie pokazało, że rynek etykiet dojrzewa, a granice między drukiem etykietowym i opakowaniowym coraz bardziej się zacierają. Automatyzacja, personalizacja, kontrola jakości...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań