Peter Wülfert – Technical Director Sheetfed/OPV Offset Global w firmie Sun Chemical wystąpił jako ekspert z ramienia Niemieckiego Stowarzyszenia Producentów Farb i Maszyn Poligraficznych (VdL) podczas sesji konferencyjnej drupa cube, towarzyszącej targom internetowym virtual.drupa 2021.
Jego prezentacja, zatytułowana „Farby graficzne w świecie pełnym marek”, została przygotowana we współpracy z przedstawicielami innych dostawców, a dotyczyła wyzwań, jakie towarzyszą właścicielom marek, drukarniom i projektantom opakowań w otaczającym nas świecie.
Jej tematami przewodnimi były takie zagadnienia jak: atrakcyjność opakowań (osiągana poprzez wysoką jakość druku czy wprowadzanie efektów specjalnych), ich bezpieczeństwo dla użytkowników oraz proekologiczność. Wystąpienie zwieńczyła sesja pytań i odpowiedzi.
Drupa cube to projekt organizatorów targów drupa, który we wcześniejszych, „stacjonarnych” ich odsłonach miał charakter dedykowanych sesji panelowych, odbywających się w specjalnie przygotowanej przestrzeni konferencyjnej.
W obecnej, wirtualnej odsłonie wystawy wydarzenie zostało przeniesione do Internetu, jednak jego formuła była podobna. Uwzględniała wystąpienia ekspertów branżowych, na co dzień związanych z organizacjami i stowarzyszeniami poligraficznymi, jak też producentami maszyn, oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych. Wśród zaproszonych gości znalazł się Peter Wülfert – Technical Director Sheetfed/OPV Offset Global w firmie Sun Chemical.
Atrakcyjność opakowania jednym z czynników zwiększających sprzedaż
Swoją prezentację rozpoczął od wskazania czynników wpływających na atrakcyjność opakowania, także w kontekście ich postrzegania przez konsumentów. Przytoczył badania rynkowe wskazujące, że nawet 70% decyzji zakupowych jest podejmowanych przez klientów już w punkcie sprzedaży, co może wskazywać, że w dużym stopniu wpływ na nie ma opakowanie danego produktu.
Tu zaś – jak podkreślał prelegent – istotne są jego cechy wizualne czy dotykowe, ale też funkcjonalność bazująca na interakcji z konsumentem poprzez rozwiązania takie jak efekty specjalne osiągane dzięki światłu (fluorescencyjność, hologramy itd.), kody QR, rozszerzona rzeczywistość, farby termochromowe czy elektronika drukowana.
Duże znaczenie mają też parametry techniczne – stabilność kolorystyczna w kontekście nadruku nanoszonego na opakowania wykonane z różnych podłoży i materiałów (niezwykle istotna zwłaszcza dla właścicieli marek), trwałość zastosowanych farb, ich właściwości barierowe (ważne przy opakowaniach spożywczych) oraz skuteczność w kontekście ochrony marki. Wszystkie te czynniki przekładają się na jakość opakowania, ta zaś decyduje w dużym stopniu o jego atrakcyjności (nie tylko wizualnej), a w konsekwencji – o sukcesie sprzedażowym…
Więcej w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional