Aldus Group nowym właścicielem API Foilmakers

Zmiany właścicielskie, modyfikacja portfolio, przejęcie kompleksowej obsługi rynku niemieckiego, nowe inwestycje sprzętowe, kolejne wdrożenia i pozyskani klienci z Polski oraz z zagranicy – to najkrótsze podsumowanie działalności polskiego oddziału API Foilmakers w minionym roku. Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska przyznaje, że był on dla firmy z jednej strony pełen wyzwań, także związanych z pandemią, z drugiej zaś – sukcesów rynkowych w wymiarze lokalnym i międzynarodowym.

- Reklama -

„Rok 2020 zaczął się dla nas od pewnych zawirowań – mówi Katarzyna Kozińska. – Dotychczasowy właściciel podjął decyzję o sprzedaży przedsiębiorstwa, co miało rzecz jasna wpływ na stabilność produkcji i płynność dostaw zakontraktowanego już asortymentu.

Na szczęście dość szybko część API Group, związana z kluczowym dla nas obszarem folii (m.in. poligraficznych do hot i cold stampingu oraz przemysłowych), znalazła się w nowych rękach – australijskiego koncernu Aldus i zmieniła nazwę na API Foilmakers. Produkcja w naszych brytyjskich zakładach została niemal natychmiast wznowiona i w ciągu kilkunastu tygodni powróciła na normalny poziom.

Dzięki temu klienci z Polski i innych krajów Europy obsługiwani przez tę fabrykę nie odczuli zachodzących zmian. Obecnie sytuacja jest stabilna, zaś w kontekście polskiego oddziału można wręcz mówić o kolejnym roku pełnym wyzwań, ale też dużych sukcesów, związanych ze zwiększonymi kompetencjami, wzrostem obsługiwanego przez nas obszaru oraz kolejnymi wdrożeniami folii API u klientów z Polski i z innych krajów, będących w naszej gestii”.

Nowe kompetencje, nowi klienci

W 2. kwartale ub.r. firma API Folie Polska znacząco rozszerzyła grupę obsługiwanych przez siebie klientów. W jej gestii znaleźli się bowiem – poza odbiorcami z Polski – klienci używający folii marki API Foilmakers z obszaru Niemiec.

„Odebraliśmy tę decyzję naszej centrali z jednej jako strony docenienie naszych kompetencji i doświadczeń we współpracy z niemieckimi użytkownikami w zakresie folii przemysłowych (która trwała już od dłuższego czasu), z drugiej – jako dostrzeżenie przez nowych właścicieli potencjału tkwiącego nie tylko w polskim rynku, ale też w naszym, lokalnym oddziale. Stąd decyzja również o nowych inwestycjach sprzętowych i lokalowych” – mówi Katarzyna Kozińska.

W kolejnym kwartale 2020 roku w zakładzie produkcyjnym API Folie Polska w podwarszawskim Piasecznie została zainstalowana nowa, wysokowydajna bobiniarka, umożliwiająca przewijanie i cięcie różnego rodzaju folii o szerokości do 1,6 m z prędkością dwa razy wyższą od dotychczas wykorzystywanych przez firmę maszyn.

„Dzięki temu znacząco zwiększyliśmy nasz potencjał wytwórczy i elastyczność w zakresie produkcji oraz realizowanych dostaw. Obecnie – przy zwiększonych wolumenach zamówień – jesteśmy w stanie realizować je w krótszym czasie” – podkreśla Katarzyna Kozińska.

„Obsługiwany przez nas od niedawna region to największy w Europie rynek produkcji opakowań i etykiet, więc odpowiednie stany magazynowe są kluczowe dla zapewnienia płynności dostaw, nie tylko z uwagi na obecną, bezprecedensową sytuację. Poza zwiększeniem mocy produkcyjnych, także udoskonalenia w obszarze logistyki były jednymi z kluczowych w kontekście obsługi nowych klientów, wśród których są także międzynarodowe marki” – dodaje Katarzyna Kozińska… więcej w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional

Źródło: API Foilmakers

Fot.: API Foilmakers

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

Opakowania i etykiety

spot_img
spot_img
spot_img

Ankieta

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez naszą redakcję. Zawsze warto wiedzieć więcej. Wyniki prezentowanych ankiet są publikowane na WWW lub w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional.

Dziękujemy za Twój czas!

Czy sztuczna inteligencja (AI) dla poligrafii to szansa czy zagrożenie?