UPM Raflatac przygotował niezwykle ciekawe opracowanie – wyjątkowy przewodnik, aby dowiedzieć się, jak różne trendy będą kształtować przyszłość opakowań i ich projektowanie w nadchodzących latach. Oto krótki fragment…
…Globalna pandemia całkowicie zmieniła sposób kupowania i konsumpcji produktów oraz usług. W różnych krajach obowiązują różne ograniczenia, więc handel elektroniczny się rozwija, ponieważ ludzie kupują artykuły codziennego użytku i produkty luksusowe przez Internet.
Z badania przeprowadzonego przez agencję GroupM wynika, że globalny detaliczny handel elektroniczny w 2020 r. osiągnął olbrzymią wartość 3,9 biliona USD, a jeśli obecna tendencja będzie się utrzymywać, do 2027 r. jego wartość wzrośnie do 7 bilionów USD, co stanowi 25% światowej sprzedaży detalicznej.
Specjaliści ds. marketingu musieli przemyśleć sposób, w jaki chcą dostosować swoje produkty, usługi i komunikaty, aby móc rozwijać się w tej nowej normalności. Eksperci określają obecny okres punktem zwrotnym dla marek, specjalistów ds. marketingu i projektantów, w którym opakowania stają się siłą napędową zmian. Od bardziej przyjaznych środowisku rozwiązań po przełożenie wymownego i odczuwalnego wpływu fizycznych produktów na przestrzeń cyfrową, a nawet po opowiedzenie świetnej historii — każdy produkt będzie projektowany i pakowany w celu stworzenia kolejnych doświadczeń i nawiązania kontaktu z klientem.
Wraz z rozwojem handlu elektronicznego pojawiły się obawy dotyczące ilości generowanych odpadów opakowaniowych.
Według agencji McKinsey 40% wszystkich światowych odpadów z tworzyw sztucznych trafia na wysypiska śmieci, 25% jest spalanych, a zaledwie 16% podlega przetworzeniu w nowe tworzywa sztuczne. W reakcji na to rządy na całym świecie wprowadziły rygorystyczne przepisy mające na celu ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, w tym zakaz stosowania jednorazowych torebek plastikowych, udoskonalone sposoby recyklingu oraz przepisy sprzyjające stosowaniu zrównoważonych i przyjaznych środowisku materiałów.
Obecnie koncentrujemy się na opracowaniu nowych formatów opakowań, które wykorzystują większą ilość materiałów pochodzących z recyklingu lub alternatywne, biologiczne źródła. Jednym z przykładów jest Forest Film™ firmy UPM Raflatac, innowacyjny materiał etykietowy opracowany we współpracy z firmą UPM Biofuels i wykorzystujący naftę BioVerno, czyli w 100% drewnopochodne rozwiązanie, które opiera się na pozostałościach procesu produkcji masy papierniczej. Działania badawczo-rozwojowe są również ukierunkowane na zwiększenie możliwości recyklingu opakowań, tak aby wszystkie rodzaje opakowań mieściły się w zasadach gospodarki cyrkulacyjnej.
Jeżeli zainteresowały Ciebie te informacje, to zajrzyj TUTAJ i pobierz całe opracowanie. Ilustracja u góry pochodzi z tego opracowania.
Źródło: UPM Raflatac