spot_imgspot_img

Przyszłość projektowania opakowań według UPM Raflatac

UPM Raflatac przygotował niezwykle ciekawe opracowanie – wyjątkowy przewodnik, aby dowiedzieć się, jak różne trendy będą kształtować przyszłość opakowań i ich projektowanie w nadchodzących latach. Oto krótki fragment…

- Reklama -

…Globalna pandemia całkowicie zmieniła sposób kupowania i konsumpcji produktów oraz usług. W różnych krajach obowiązują różne ograniczenia, więc handel elektroniczny się rozwija, ponieważ ludzie kupują artykuły codziennego użytku i produkty luksusowe przez Internet.

Z badania przeprowadzonego przez agencję GroupM wynika, że globalny detaliczny handel elektroniczny w 2020 r. osiągnął olbrzymią wartość 3,9 biliona USD, a jeśli obecna tendencja będzie się utrzymywać, do 2027 r. jego wartość wzrośnie do 7 bilionów USD, co stanowi 25% światowej sprzedaży detalicznej.

Specjaliści ds. marketingu musieli przemyśleć sposób, w jaki chcą dostosować swoje produkty, usługi i komunikaty, aby móc rozwijać się w tej nowej normalności. Eksperci określają obecny okres punktem zwrotnym dla marek, specjalistów ds. marketingu i projektantów, w którym opakowania stają się siłą napędową zmian. Od bardziej przyjaznych środowisku rozwiązań po przełożenie wymownego i odczuwalnego wpływu fizycznych produktów na przestrzeń cyfrową, a nawet po opowiedzenie świetnej historii — każdy produkt będzie projektowany i pakowany w celu stworzenia kolejnych doświadczeń i nawiązania kontaktu z klientem.

Wraz z rozwojem handlu elektronicznego pojawiły się obawy dotyczące ilości generowanych odpadów opakowaniowych.

„Nie można już tego ignorować” — wyjaśnia Adam Ryan, dyrektor Pentawards. „Jeden tweet lub inna wzmianka w mediach społecznościowych na ten sam temat może błyskawicznie się rozprzestrzenić i zrujnować reputację marki. Obecnie marki muszą projektować przede wszystkim pod kątem zrównoważonego rozwoju”.

Według agencji McKinsey 40% wszystkich światowych odpadów z tworzyw sztucznych trafia na wysypiska śmieci, 25% jest spalanych, a zaledwie 16% podlega przetworzeniu w nowe tworzywa sztuczne. W reakcji na to rządy na całym świecie wprowadziły rygorystyczne przepisy mające na celu ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, w tym zakaz stosowania jednorazowych torebek plastikowych, udoskonalone sposoby recyklingu oraz przepisy sprzyjające stosowaniu zrównoważonych i przyjaznych środowisku materiałów.

„Branża musi komunikować się ze sobą i prowadzić na ten temat poważną dyskusję, aby zrozumieć te potrzeby i wspólnie opracować rozwiązania” — wyjaśnia Eliisa Laurikainen, kierownik ds. rozwoju działalności w firmie UPM Raflatac.

Obecnie koncentrujemy się na opracowaniu nowych formatów opakowań, które wykorzystują większą ilość materiałów pochodzących z recyklingu lub alternatywne, biologiczne źródła. Jednym z przykładów jest Forest Film™ firmy UPM Raflatac, innowacyjny materiał etykietowy opracowany we współpracy z firmą UPM Biofuels i wykorzystujący naftę BioVerno, czyli w 100% drewnopochodne rozwiązanie, które opiera się na pozostałościach procesu produkcji masy papierniczej. Działania badawczo-rozwojowe są również ukierunkowane na zwiększenie możliwości recyklingu opakowań, tak aby wszystkie rodzaje opakowań mieściły się w zasadach gospodarki cyrkulacyjnej.

„Istnieje tak wiele możliwości, że konsumenci są zdezorientowani, jakie produkty wybrać. Oczekuję, że w przyszłości opakowania będą zawierały więcej szczegółów dotyczących właściwości produktu zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, co pomoże konsumentom w dokonywaniu świadomych wyborów” — mówi Petteri Ahonen, dyrektor generalny firmy Vellamo…

Jeżeli zainteresowały Ciebie te informacje, to zajrzyj TUTAJ i pobierz całe opracowanie. Ilustracja u góry pochodzi z tego opracowania.

Źródło: UPM Raflatac


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×