spot_imgspot_img

Konica Minolta. Papierowa galanteria z najwyższej półki

„Motion” – nieustanny ruch, „cutter” – urządzenie służące do laserowego wycinania, Motioncutter – cały świat niecodziennych możliwości wycinania dla szerokiego wachlarza klientów i podróż przez zaskakujące, nieoczywiste efekty.

Papier i wzornictwo to bardzo zgodny mariaż. Papierowe wyroby premium to świat, który dawno wykroczył już poza entuzjastów szlachetnej konfekcji, tekturowej galanterii i pięknych biznesowych lub stylizowanych na vintage notatników. Odgrywają tym istotniejszą rolę, im wyraźniej dochodzi do głosu nurt ekologii. Design otacza nas także w zupełnie codziennych sytuacjach: do łask wracają surowe w obróbce, aczkolwiek ze smakiem wykończone etykiety, standy POS, opakowania niezbędne w rosnącej na potęgę sprzedaży e-commerce. Produkty dostępne w dyskontach niepostrzeżenie zyskują branding od projektanta, a im bardziej projekt będzie się kojarzył z ekologią, tym większe szanse na jego komercyjny sukces.

Więcej kreacji w krótszych seriach 

Tym samym mamy do czynienia z większą liczbą kreatywnych pomysłów na rynku, krótszymi seriami druku lub po prostu mniejszymi nakładami, przy jednoczesnym nacisku zleceniodawców na dbałość o środowisko naturalne i efektywność kosztową.

W odpowiedzi zarówno duże firmy poligraficzne, producenci opakowań i etykiet, jak i mniejsi dostawcy druków starają się podnieść elastyczność i urozmaicić wachlarz usług, poszukując przy tym złotego środka, jakim od lat pozostaje optymalny stosunek jakości do ceny.

Z odsieczą przychodzi im nie tylko sama technologia druku cyfrowego, ale także urządzenia pozwalające na kreatywną, szybką i możliwie optymalną cenowo obróbkę nowego ulubionego przez producentów i klientów surowca. W ofercie Konica Minolta dostępne jest m.in. urządzenie Motioncutter, które obok niezwykle precyzyjnego cięcia, oferuje cały wachlarz ciekawych efektów do wykorzystania na papierze i innych popularnych w przemyśle podłożach.

Papierowa galanteria 

Nawet standardowe, najczęściej zamawiane przez klientów produkty – takie, jak wizytówki, naklejki, koperty czy teczki – mogą w łatwy sposób awansować do kategorii papierowej galanterii premium, jeśli nie do kategorii design. Wszystko zależy od wyobraźni i kreatywnej odwagi producenta. Oprócz precyzyjnego wycinania Motioncutter zapewnia nieograniczone w zasadzie możliwości tworzenia zdobień, nacięć, perforacji, grawerowania, nadawania warstw i struktury.

Możliwości Motioncutter’a sprawiają, że producenci mogą na nowo pozycjonować swój biznes. Na przykład wydawnictwa, które plasowały się na rynku jako masowe, mogą teraz realnie rozważyć wejście w segment publikacji premium.

Producenci standardowych opakowań mają możliwość skonstruowania unikatowej na rynku oferty i tym samym pozyskać zupełnie nowych klientów lub sprawić, by dotychczasowi zainwestowali w ciekawsze rozwiązania. Zleceniodawcy, którzy bazowali głównie na efekcie skali, mogą realnie pomyśleć o zdywersyfikowaniu oferty i bez angażowania niewspółmiernych środków, wejść na nowe, niemasowe rynki.

Z pomocą funkcjonalności Motioncutter’a można przeciętnej jakości książkę dla najmłodszych zamienić w wysokiej jakości publikację o znakomitej oprawie wizualnej. Z odrobiną inwencji łatwo zwyczajną papierową wizytówkę przekuć w niespotykany, zapadający w pamięć nośnik. Wszelkiego rodzaju papierowy branding (etykiety, stickery, przywieszki cenowe, papier do pakowania odzieży, pudełka itd.) może być na bieżąco urozmaicany ze względu na pozycjonowanie danego produktu. Skala zapotrzebowania i liczba wariantów nie mają większego znaczenia, a elastyczność i możliwość szybkiej reakcji na zmieniające się trendy to ważna przewaga konkurencyjna.

Precyzja łowickiej wycinanki 

Motioncutter pozwala na osiągnięcie niezwykłej precyzji cięcia dzięki regulacji lasera w zależności od rodzaju i grubości materiału. Wycinanie, nacinanie, perforacja, tworzenie skomplikowanych kształtów, a nawet grawerowanie obrazów i elementów z gradacją na grubszych nośnikach, takich jak tektura czy drewno – to zaledwie próbka możliwości. Urządzenie pozwala produkować nawet niewielkie nakłady, których jakość mogłaby wskazywać na zaangażowanie wielu różnorodnych i skomplikowanych technologii. Tymczasem przeskok na poziom premium zapewnia uzupełnienie parku maszynowego o jedno urządzenie. Inwestycja w Motioncutter umożliwia pozyskiwanie mniejszych, działających bardziej detalicznie klientów, których siły rażenia nie należy lekceważyć.

Niewielkie nakłady wiążą się z tym, że przygotowanie sztancy jest stosunkowo drogą inwestycją. Tymczasem cięcie laserowe pozwala osiągnąć pożądany efekt w optymalnej cenie począwszy od nawet jednej sztuki, ale także wybacza błędy. Zlecenie można modyfikować do osiągnięcia oczekiwanego skutku – mówi Łukasz Kurasiński, Business Development Manager Packaging and Commercial Market  w Konica Minolta Business Solutions. –  To możliwość natychmiastowej reakcji na nowe pomysły klientów, bez konieczności przygotowywania wykrojników. Mnogość rozwiązań jest dostępna z poziomu panelu sterującego – dodaje.  

Wycinanie laserowe to propozycja warta rozważenia również przez te podmioty, które produkują wysokonakładowo, ale w jednostkowych partiach. Z Motioncutter’em nie jest wyzwaniem wyprodukowanie np. 1000 wymyślnie perforowanych pudełek, ale w 20 różnych wariantach. Urządzenie ma zastosowanie w wielu branżach, od drukarni komercyjnych, przez producentów opakowań i etykiet, po firmy zajmujące się fotografią cyfrową i szeroko pojętym projektowaniem przemysłowym.

Zastosowań urządzenia jest mniej więcej tyle, ile pomysłów klientów. Dla poszukujących inspiracji Konica Minolta przygotowuje wyjątkowy sampler Wanderlust prezentujący najbardziej spektakularne efekty uzyskane przy użyciu Motioncutter. Zainteresowanym już wkrótce Konica Minolta wyśle cały świat możliwości – dosłownie, w postaci mapy z podróży, która ukazuje całą magię laserowego wycinania.

Źródło: Konica Minolta

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING