spot_imgspot_img

Co łączy najpopularniejsze klocki na świecie z polską fleksografią?

Technologie, inwestycje, szukanie i utrzymanie klientów to tematy, które codziennie poruszają świat niejednej drukarni fleksograficznej. Może warto się od nich oderwać? Dzisiaj nietypowo, bo mamy dla Was recenzję książki, która ma wiele wspólnego z polską fleksografią. Zapraszamy do świata Lego.

Co fleksografia znajdzie w tej historii? | Przede wszystkim temat sukcesji, o którym tak wiele mówi się od lat. Warto popatrzeć na kogoś z boku, z czym się zmagali twórcy Lego, jak ścierały się poglądy młodego i starego pokolenia, jakie rozwiązania dominowały na poszczególnych etapach rozwoju firmy. Jeśli zastanawiacie się, czy łatwo znaleźć następcę w rodzinnej firmie to potwierdzamy, że zdecydowanie nie jest to łatwe zadanie.

Połączenie tradycji z nowoczesnością – wartości na których została zbudowana firma warto utrzymać. Warto pamiętać o początkach i pielęgnować dobrego ducha każdej firmy. Jednocześnie trzeba postawić na rozwój, nowoczesne technologie.

Jeśli do tej pory uważaliście, że biznes może rozwijać się wyłącznie dzięki osobom z doświadczeniem w branży, to Lego wyprowadzi Was z tego przekonania. Managerom Lego towarzyszyła zupełnie inna filozofia. Przede wszystkim otwartość na inne branże i czerpanie z nich, w tym również otwartość na wprowadzanie do firm ludzi spoza branży. Jeden z pierwszych managerów odpowiadających za ludzi wyznawał następującą zasadę:

Wychodzenie ze strefy komfortu, bezpiecznych, utartych szlaków – to pozwoliło duńskiemu producentowi wejść na nowo na drogę rozwoju. Nie każdy wie, ze Lego zaczynało swój biznes od zabawek drewnianych. Nieliczni w firmie wierzyli, że drewno nie będzie wiecznie głównym surowcem. „Wyznawcy plastiku” byli krytykowani i wiele lat odrzucani, a jednak ich prognozy i kierunek okazały się słuszne. Znaczenie miały też innowacje.

W tej opowieści znajdziecie również uniwersalne zasady marketingowe i biznesowe, które mimo rozwoju AI i nowoczesnych technologii nadal mają moc. Fascynujące jest to, jak właściciele firmy intuicyjnie wyczuwali potrzebę pewnych działań i stosowali zasady, które dzisiaj, mimo szeroko dostępnej wiedzy, z trudem są akceptowane przez niektóre „nowoczesne” organizacje.

Historia Lego trwa już niemal wiek. Benchmark dla fleksografii i innych branż znakomity. Warto zmienić perspektywę, stanąć z boku i zmierzyć się z tą opowieścią. Jest z czym, bo historia została spisana na 500 stronach.

Już niebawem pierwsza edycja konferencji Smart Print
Data: 9 maja 2024 roku
Godzina: 9:30-15:30
Miejsce: Konferencja online
Udział: bezpłatny

Nie może Cię zabraknąć! Program konferencji i rejestracja już wkrótce.

Źródło: EMIPAK


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak