spot_imgspot_img

„Agfa na piątkę”: kolejna maszyna inkjetowa z serii Jeti w firmie SimpliCity

Pięć lat współpracy, pięć dostarczonych maszyn – tak z w skrócie można ująć bliskie relacje biznesowe firm SimpliCity i Agfa. Od 2017 roku belgijski producent dostarczył tu dwa plotery z serii Anapurna i trzy z rodziny Jeti. Najnowszy nabytek firmy SimpliCity to Jeti Tauro H2500 LED. Maszyna, jak zapewnia Robert Radecki – prezes przedsiębiorstwa, znacząco zwiększyła możliwości firmy w obszarze zadrukowywania mediów sztywnych oraz giętkich. Jej dostawa to konsekwencja udanej współpracy obu firm, zarówno w obszarze handlowym jak i serwisowym.

- Reklama -

[tds_partial_locker tds_locker_id=”0″]
„Agfa stała się naszym strategicznym dostawcą urządzeń bazujących na technice inkjet UV – mówi Robert Radecki. – SimpliCity istnieje od niemal 20 lat, więc mieliśmy do czynienia z wieloma producentami i dystrybutorami. Na ich tle Agfa wyróżnia się w sposób zdecydowany, nie tylko z uwagi na wysoką jakość sprzętu, ale też profesjonalne podejście w kwestiach zarówno handlowych, jak i serwisowych. Te ostatnie są bardzo ważne dla każdej firmy produkcyjnej, gdyż utrzymanie maszyn w pracy to podstawa. Agfa od początku naszej współpracy spisuje się w tym obszarze bez zarzutu. Także urządzenia, jakie wykorzystujemy, to najwyższa światowa półka. W kwestii opieki posprzedażowej ze strony osób odpowiedzialnych za nasz region również możemy wypowiadać się w samych superlatywach”.

Agfa po raz piąty | Dostarczony pod koniec ubiegłego roku ploter Jeti Tauro H2500 LED to piąte już rozwiązanie marki Agfa, jakie trafiło do SimpliCity. Współpraca obu firm zaczęła się w 2017 roku, wraz z zakupem hybrydowej maszyny Anapurna H3200i LED (wówczas pierwszej w Polsce). W roku 2018 dołączył do niej ploter Jeti Titan. Rok 2019 przyniósł firmie wdrożenie dwóch maszyn marki Agfa – rolowej Anapurna RTR 3200i LED oraz – kilka miesięcy później – hybrydowej Jeti Tauro H2500. Najnowszy nabytek SimpliCity – ploter Jeti Tauro H2500 LED – pojawił się w miejsce urządzęń Anapurna H3200i LED i Jeti Titan.

„Jak zatem widać, sukcesywnie zarówno rozbudowujemy, jak i modernizujemy nasz park sprzętowy, stawiając na rozwiązania jeszcze bardziej rozwinięte technologicznie, oferujące wyższą jakość i prędkość – mówi Robert Radecki. – Nasi strategiczni odbiorcy to klienci sieciowi z branż paliwowej i spożywczej, a realizowane dla nich kompleksowej kampanie uwzględniają głównie elementy identyfikacji wizualnej instalowane wewnątrz pomieszczeń. Z tego względu musi cechować je najwyższy poziom jakościowy i wysoka trwałość. Rozwiązania marki Agfa nam to gwarantują”.

Jeti Tauro H2500i LED zadrukowuje podłoża giętkie o szerokości do 2,54 m; przy podłożach sztywnych maksymalny format wynosi 4 x 2,54 m, a grubość – 5 cm.

W konfiguracji dostarczonej do SimpliCity urządzenie drukuje w sześciu kolorach (CMYKLcLm) z dodatkową bielą, z prędkością do 275 m2/h i rozdzielczością do 1016 x 1200 dpi w trybie „high definition”. Jeti Tauro H2500i LED jest wyposażony w piezoelektryczne głowice drukujące Ricoh, umożliwiające nanoszenie nawet 4-punktowego tekstu.

Dynamiczny rozwój | Robert Radecki dodaje, że inwestycje w kolejne rozwiązania, m.in. w inkjetowe plotery drukujące, to efekt zwiększonego zapotrzebowania ze strony klientów na różne rozwiązania typu POP i POS.

„Ten wzrost popytu wynika w dużej mierze ze specyfiki branż, w których działają nasi główni partnerzy biznesowi – mówi Robert Radecki. – Jednym z nich jest znana sieć sprzedaży detalicznej, na której produkty – w tym artykuły spożywcze – zapotrzebowanie nie spadło w ostatnich, trudnych dla całego świata latach, ale wręcz wzrosło – należące do niej sklepy systematycznie prowadzą bowiem akcje promocyjne, wprowadzają też coraz więcej elementów identyfikacji wizualnej. Także sieci paliwowe coraz częściej prowadzą kampanie marketingowe.
To wszystko spowodowało, że w roku ubiegłym – odnosząc się do lat sprzed pandemii – odnotowaliśmy wzrost obrotów o ok. 30%. Pierwsze miesiące tego roku wskazują na dalsze wzrosty, póki co rzędu 15%. To wszystko stymuluje rzecz jasna nasz rozwój i wymusza inwestycje. Na obecnej przestrzeni zaczyna nam już brakować miejsca, więc jeszcze w tym roku rozpoczynamy projekt związany z przeprowadzką do nowej siedziby. Plany z tym związane mamy od dawna, ale minione dwa lata spowodowały, że musieliśmy je odłożyć w czasie”.

Szersze spektrum zastosowań, proekologiczne podejście | Rozwiązania dostarczane na przestrzeni ostatnich kilku lat do SimpliCity przez firmę Agfa umożliwiają realizację bardzo różnorodnych prac, z wykorzystaniem licznych podłoży sztywnych i giętkich.

Adriana Piotrowska
„M.in. z tego względu klient decydował się na maszyny hybrydowe, które obsługują zarówno materiały płaskie do grubości 5 cm, jak też podawane z roli. Większość z nich bazuje na energooszczędnej technologii UV LED, będącej obecnie już standardem w naszym sprzęcie, co pozwala na zastosowanie cienkich podłoży wrażliwych na wysokie temperatury (rzędu 0,2-0,3 mm) i rozszerza spektrum realizowanych aplikacji. Co istotne, wykorzystują one proekologiczne atramenty, posiadające certyfikat GREENGUARD Gold” – mówi Adriana Piotrowska, kierująca działem druku cyfrowego firmy Agfa w Polsce.
„Na aspekt zrównoważonego rozwoju i przyjazności dla środowiska oraz częściej zwracają uwagę nasi klienci, np. z branży meblarskiej czy wyposażenia wnętrz – przyznaje Robert Radecki. – Jest to jeden z czynników, jakie coraz częściej bierzemy pod uwagę przy inwestycjach w nowy sprzęt – kwestia materiałów eksploatacyjnych jest tu bowiem bardzo istotna. Z uwagi na zwiększony wolumen produkcji dla branży spożywczej i nasze plany związane z szerszym wejściem w rynek opakowań wykonanych z kartonu i tektury, wdrażamy w naszej firmie certyfikat FSC”. 

Odpowiednie zaplecze sprzętowe i materiałowe | Bogate wyposażenie sprzętowe, m.in. w trzy maszyny inkjetowe Agfa, oraz utrzymywane, wysokie stany magazynowe, sprawiły, że również w okresie zachwianego łańcucha dostaw firma SimpliCity była w stanie realizować wszystkie zamówienia na czas.

„Staramy się, by nasza baza surowcowa wystarczała na zrealizowanie zamówień w nadchodzącym półroczu – mówi Robert Radecki. – Wydaje się, że m.in. tym elementem zdobyliśmy zaufanie klientów, jacy do nas trafili w okresie ostatnich 2-3 lat. Ciągłość dostaw i dotrzymywanie terminów nie były bowiem i wciąż nie są oczywiste w skali całego rynku. Nam się to udaje, a rozbudowa parku sprzętowego powoduje, że możemy nie tylko sprawniej obsłużyć obecnych klientów, ale też dynamicznie poszukiwać nowych”.
„W naszej ocenie SimpliCity jest obecnie w ścisłej czołówce wielkopolskich firm produkcyjnych, bazujących na wielkoformatowym druku inkjetowym. Cieszymy się, że dostarczając tu juz piątą maszynę, mamy swój udział w jej rozwoju i sukcesach rynkowych. Mamy nadzieję, że najnowsza inwestycja w ploter Jeti Tauro H2500LED będzie w równym stopniu wspierać firmę SimpliCity, zarówno w Polsce jak i poza jej granicami” – podsumowuje Adriana Piotrowska.

Źródło: Agfa


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×