Informa osiągnęła porozumienie z Charterhouse Capital Partners i innymi akcjonariuszami w sprawie przejęcia Tarsus, międzynarodowej grupy B2B, za początkową wartość przedsiębiorstwa w wysokości 940 mln USD. Zarząd Informa uważa, że połączenie jest atrakcyjne zarówno pod względem komercyjnym, jak i finansowym, z silnym dopasowaniem portfela, które zapewni większą wartość dla klientów, dodatkowe możliwości dla współpracowników i atrakcyjne zwroty dla akcjonariuszy.
Tarsus jest właścicielem i operatorem portfolio 160 + marek wydarzeń B2B na żywo i na żądanie, koncentrując się na rosnących, specjalistycznych rynkach B2B z rozdrobnionymi łańcuchami dostaw i wysokim poziomem innowacji. Od 2019 r., kiedy Tarsus plc został przejęty przez Charterhouse, portfolio Tarsus zostało rozszerzone poprzez 24 nowe premiery i 11 ukierunkowanych przejęć. Podobnie jak Informa, Tarsus odnotowuje podobny silny powrót na rynek wydarzeń B2B na żywo i on-demand w 2023 roku. Biznes Tarsus czerpie również znaczne korzyści z odbywających się co dwa lata wydarzeń. Portfele Informa i Tarsus uzupełniają się, zarówno geograficznie, jak i według kategorii rynku, wzmacniając pozycję Informa w wielu branżach, w tym:
- Uroda i estetyka: A4M, LiVDerm, South Beach Symposium
- Opieka zdrowotna: Health Connect Partners, PAINWeek, Kongres Zdrowia Kardiometabolicznego
- Opakowanie: LabelExpo (USA, Meksyk, Europa, Chiny, Tajlandia, Indie)
- Infrastruktura: Intertraffic, Rail + Metro, Infrastructure Connect, Cambuild
- Lotnictwo: Dubai Airshow, MEBAA Show, Space Tech Expo
- Zrównoważony rozwój: Intersolar, Mexico Wind Power, Aquatech Mexico
- Artykuły gospodarstwa domowego: Home Furnishing Expo Shenzhen (Hometex), Zuchex
- Moda: SIUF Show, OFFPRICE
„Od dawna podziwiamy biznes Tarsus, który, podobnie jak Informa, został zbudowany wokół głównych marek na atrakcyjnych, specjalistycznych rynkach B2B w rozwijających się regionach Azji, Chin, Bliskiego Wschodu i obu Ameryk”, powiedział Stephen A. Carter, dyrektor generalny grupy Informa.
„Jestem niezwykle dumny z biznesu Tarsus, naszych pracowników i naszych klientów. Nie mogłem wymyślić lepszego partnera niż Informa, który poprowadziłby nasze marki i współpracowników przez kolejną fazę wzrostu i ekspansji „- powiedział Douglas Emslie, dyrektor generalny Tarsus.
„Jesteśmy dumni, że wspieramy rozwój Tarsus od 2019 roku i jesteśmy przekonani, że Informa jest wyjątkowo dobrze przygotowana do realizacji kolejnego etapu strategii rozwoju firmy. Cieszymy się, że zostaniemy udziałowcem„, powiedział Robert Leeming, Partner w Charterhouse.
Źródło: Informa