spot_imgspot_img

Premiera Raportu: Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce

- Reklama -

25 listopada odbyła się konferencja przygotowana przez Polską Izbę Druku z okazji jej 30-lecia. W trakcie jej trwania jedną z prezentacji poświęcono przygotowanej nowej edycji raportu (8 i 9): „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce”. Poniżej przedstawimy słowo wstępne Jacka Kuśmierczyka – prezesa Polskiej Izby Druku – zamieszczone na łamach tego opracowania.

Szanowni Państwo,

Oddając w roku 2018 w Wasze ręce siódme wydanie raportu „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce”, w najśmielszych wyobrażeniach nie przewidywaliśmy, że kolejna edycja, zamiast w roku 2020, ukaże się dopiero dwa lata później. Prace nad ósmym raportem, który miał być prezentowany na targach Drupa 2020, były w zaawansowanym stadium zbierania materiałów, kiedy wybuchła pandemia COVID-19, co w radykalny sposób zmieniło nastroje na rynku. Logiczną zatem była decyzja o wstrzymaniu prac, bowiem brakujących 15% ankiet musiałoby zawierać skrajnie odmienne opinie od tych, które uzyskano wcześniej.

Co nastąpiło dalej, wszyscy pamiętamy. Lockdown zmienił nasze życie w niespotykany od czasu II wojny światowej sposób. Po upływie osiemnastu miesięcy zapadła decyzja o rozpoczęciu procesu badania w marcu i wydaniu raportu jesienią 2022 roku. Niestety, 24 lutego br. Rosja zaatakowała Ukrainę, co wywołało miliony ludzkich tragedii, a także potężne turbulencje w gospodarce światowej. Tu po raz kolejny pojawiło się pytanie: „Co z raportem?”. Jedyna odpowiedź, która mogła uchronić ten projekt, brzmiała: „Wydajemy”. Zgodnie z opinią profesora Dariusza Kuźminy zdecydowaliśmy się wydać nie tylko wyniki bieżących badań, ale również te z roku 2020, co powoduje, że w Państwa rękach znajdują się połączone edycje: ósma i dziewiąta.

dr Mariusz Strojny omówił pokrótce Raport w trakcie konferencji

Ten raport pokazuje, jak dwie światowej skali tragedie, dotykając ludzkość jedna po drugiej, wpłynęły na nastroje rodzimych przedsiębiorców. Już po raz 14. unikalne w skali europejskiej opracowanie staje się symbolem spójności i siły polskich poligrafów i konwerterów. W proces zbierania ankiet, ich analizy oraz przygotowania do publicznej prezentacji wyników zaangażowane były wszystkie ogólnopolskie organizacje samorządu gospodarczego.

ANKIETA

Wydaje się, że jednym z najważniejszych zadań jest ochrona marki. Czy drukarnia wykorzystuje i oferuje rozwiązania pomagające klientom chronić swoje produkty?

Jak ważna jest ochrona produktu i marki?

Czy stosujesz rozwiązania stosowane w produkcji poligraficznej do zabezpieczania finalnego produktu (ukryte kody itd.)?

Dziękujemy za Twój czas! Pozostań z nami w kontakcie. Jeżeli chcesz by przygotować ANKIETĘ dla Ciebie, odezwij się na adres e-mail naszego  redaktora.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Atrium Centrum Ploterowe

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging