spot_imgspot_img

Plan na przyszłość dla zakładu Wiesloch-Walldorf: wzmocnienie konkurencyjności

- Reklama -

Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) wspólnie z Radą Zakładową i IG Metall przyjęło plan na przyszłość, aby wzmocnić konkurencyjność zakładu Wiesloch-Walldorf.

Plan ten obniży koszty osobowe o ponad 100 mln euro w ciągu najbliższych trzech lat obrotowych dzięki różnym środkom, a tym samym nie tylko zwiększy efektywność kosztową, ale także umożliwi inwestycje. Umowa obowiązuje ze skutkiem natychmiastowym do 31 grudnia 2028 r. i obejmuje również gwarancję lokalizacji dla 3500 pracowników, a także inwestycje w lokalizacji.

W ramach planu na przyszłość w bieżącym roku obrotowym 2024/2025 zostaną rozpoznane pozycje nadzwyczajne w wysokości około 30 mln euro. Jednocześnie spółka potwierdza swoją prognozę skorygowanej marży EBITDA, która ma pozostać na poziomie z poprzedniego roku, tj. 7,2%. Prognozuje się również, że sprzedaż pozostanie na poziomie z poprzedniego roku (2395 mln euro).

Plan na przyszłość jako część strategii wzrostu | Plan na przyszłość jest ważnym elementem strategicznego pozycjonowania HEIDELBERGA, ponieważ firma ma na celu rozszerzenie swojej działalności międzynarodowej, szczególnie poprzez wzrost na rynkach takich jak Chiny i Azja. Dzięki znakomitej pozycji rynkowej na całym świecie, szczególnie w Chinach, dzięki lokalnej produkcji i partnerstwu z MK Masterwork, firma jest idealnie przygotowana do osiągnięcia tego celu.

Dzięki współpracy HEIDELBERG i Canon firma będzie w przyszłości jeszcze silniej uczestniczyć w rozwijającym się biznesie druku cyfrowego . Przychodzące zamówienia potwierdzają to już od następnego roku obrotowego.

W sektorze opakowań HEIDELBERG skorzysta na rosnącym globalnym popycie na zamienniki opakowań plastikowych. Ponadto firma widzi dalsze globalne możliwości zarobkowe w ekspansji swojego biznesu usługowego, oprogramowania i automatyzacji.

Obecnie ponad 85% działalności jest już prowadzone poza granicami Niemiec. Łącznie HEIDELBERG widzi potencjał wzrostu sprzedaży na poziomie ponad 300 mln € dla wszystkich inicjatyw strategicznych do roku obrotowego 2028/2029.

Jednocześnie zabezpieczane są inwestycje na przyszłość, takie jak nowoczesne centrum danych w ośrodku Wiesloch-Walldorf, modernizacja infrastruktury i zakładów produkcyjnych, szkolenia i kształcenie ustawiczne, kwalifikacje oraz projekty dotyczące oprogramowania i sztucznej inteligencji.

Jürgen Otto: „HEIDELBERG ma ogromne doświadczenie i potencjał. Jesteśmy motorem innowacji wykraczającym poza branżę poligraficzną”. | Do tej pory koszty osobowe HEIDELBERGA wynoszą około 800 milionów euro rocznie, co odpowiada około jednej trzeciej obrotów. Ponad 50 procent kosztów osobowych ponoszonych jest w Niemczech, z czego większość w zakładzie Wiesloch-Walldorf. Aby obniżyć koszty osobowe, przedstawiciele pracodawcy i pracowników uzgodnili pakiet środków, które zrekompensują przyszły wzrost wynagrodzeń w układzie zbiorowym IG Metall poprzez zrekompensowanie go wynagrodzeniem za wyniki.

Środki te obejmują również społecznie odpowiedzialną redukcję około 450 miejsc pracy w zakładzie Wiesloch-Walldorf. Zakład zatrudnia obecnie około 4000 pracowników. HEIDELBERG opiera się na dźwigni demograficznej i przejściach na emeryturę pracowników. Z drugiej strony firma selektywnie znajduje rozwiązania, które spełniają życzenia niektórych pracowników, którzy chcieli odejść wcześniej. Oprócz miejsc pracy w produkcji środek ten obejmuje również ukierunkowane redukcje w administracji i zarządzaniu.

Technologie przyszłości pochodzą z Wiesloch-Walldorf | Jednocześnie strony uzgodniły środki mające na celu zabezpieczenie przyszłości zakładu. Na przykład umowa obejmuje również kontynuację silnego limitu szkoleń dla młodych pracowników i zrozumienie, że przyszłe technologie powinny być zlokalizowane w Wiesloch.

Umowa o przyszłym planie dotyczy lokalizacji Wiesloch-Walldorf, ale ma służyć jako pilotaż dla innych lokalizacji HEIDELBERG w Niemczech. Należą do nich na przykład Brandenburgia, Amstetten i Ludwigsburg.

Źródło: Heidelberg


Prenumeruj newsletter Świat Poligrafii Professional
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

ANKIETA

Wydaje się, że jednym z najważniejszych zadań jest ochrona marki. Czy drukarnia wykorzystuje i oferuje rozwiązania pomagające klientom chronić swoje produkty?

Jak ważna jest ochrona produktu i marki?

Czy stosujesz rozwiązania stosowane w produkcji poligraficznej do zabezpieczania finalnego produktu (ukryte kody itd.)?

Dziękujemy za Twój czas! Pozostań z nami w kontakcie. Jeżeli chcesz by przygotować ANKIETĘ dla Ciebie, odezwij się na adres e-mail naszego  redaktora.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Atrium Centrum Ploterowe

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging