Model biznesowy, który już od ponad dekady jest wykorzystywany w różnych obszarach naszego życia. Czy można w ten sposób również obsługiwać drukarnię i inwestować w jej rozwój?
Od lat ciągle pokutuje to samo przekonanie. Jak nie kupisz i nie spojrzysz na dany zakup z punktu widzenia właściciela, zawsze pojawiają się wątpliwości. Tymczasem, subskrypcja zdobyła nasze serca, bo korzystamy z niej w różnych częściach naszego życia.
Heidelberg wprowadził model subskrypcyjny, do którego podchodzono latami. Rozwiązanie to powoduje, że maszyna pojawiająca się w drukarni nie jest własnością drukarni, a jedynie wykonuje swoje zadanie główne, czyli druk… lub, jak kto woli pracuje by zarabiać.
Model subskrypcji… nie jest zresztą prosty, bo maszyna drukująca jest tylko jednym z elementów całości rozwiązania. To obejmuje wszystkie działania z serwisu, dostarczania materiałów, farb itd. To cały niezwykle skomplikowany świat, w którym każdy z elementów współpracujących ze sobą są po prostu do maksimum zgrane.
Koszty, elastyczność, podłączenie do rozwiązań chmurowych, bieżąco sprawdzanie wszystkiego, co dotyczy sprawności maszyny i jeszcze to, co jest uwzględnione dodatkowo – czyli optymalizację drukowania. Także przejście z jednego na drugie zlecenie w odpowiednim momencie, lub przekierowanie na inna maszynę drukującą.
Subskrypcja jest rozwiązanie, którym niejako przywiązujemy się do jednego dostawcy i w pewien sposób uzależniamy od niego, ale uzależnienie się od skuteczności i efektywności działania drukarni i skupieniu się na osiągnięciu sukcesu biznesowego… to klucz do sukcesu.
Prezentację na ten temat poprowadził Bartosz Rusin i Jarek Krasnodębski z Heidelberg Polska. Tę część NEXT GENERATION 2024 zakończyła prezentacja Wojciecha Mataczyńskiego, który krótko podsumował pomysł powstania tego wydarzenia i to, jak dzisiaj Heidelberg jest przygotowany do odpowiedzi na pojawiające się wyzwania… włącznie z rozwiązaniami typu ChatGPT czy AI.
10 grudnia firma Heidelberg Polska zaprosiła po raz drugi przedstawicieli drukarń, do udziału w wydarzeniu, które już w pierwszej edycji zdobyło serca uczestników. NEXT GENERATION 2024.