Koenig & Bauer z powodzeniem uruchomił usługi predykcyjnego utrzymania ruchu dla właścicieli maszyn drukarskich. W ścisłej współpracy z ponad 20 użytkownikami pilotażowymi z branży drukarskiej i handlowej opracowano i wdrożono różne procesy robocze. Cel predykcyjnego serwisu jest jasno zdefiniowany.
„Wykorzystujemy informacje zawarte w już istniejących danych drukarskich do automatycznych analiz. Dzięki temu możliwe jest rozpoznanie i usunięcie potencjalnych problemów jeszcze przed ich wystąpieniem” – mówi Thomas Potzkai, szef serwisu w Koenig & Bauer.
Kierownicy serwisu otrzymują pełne informacje na temat sytuacji na danej maszynie drukującej. Na tej podstawie można ustalić zdalne interwencje konserwacyjne lub wezwania serwisowe, w zależności od potrzeb. Następnie technik usuwa usterkę w ramach zaplanowanego zlecenia, unikając ryzyka nieplanowanych przestojów. Ewentualny konieczny przestój jest zaplanowany na okres już wolny od produkcji. Klient zyskuje na większej niezawodności produkcji i zwiększonej dostępności maszyny drukującej.
Możliwa jest ocena szerokiego zakresu komponentów maszyny, na przykład zmiany płyt, stojaków na bębny lub hydraulicznych systemów mocowania i smarowania. W konserwacji predykcyjnej stosuje się metody sztucznej inteligencji, takie jak eksploracja reguł lub uczenie maszynowe, aby umożliwić precyzyjną i zautomatyzowaną analizę danych z maszyny w czasie rzeczywistym. Nawet inaczej ukryte procesy i interakcje komponentów lub wewnętrznych sieci drukarni są poddawane systematycznej analizie.
Jednym z pierwszych nowych klientów była firma WE-Druck z Oldenburga na północy Niemiec. Trzy lata temu firma ta zainwestowała w nową maszynę Commander CL firmy Koenig & Bauer. Margit Schweizer, starszy menedżer w firmie WE-Druck: „Konserwacja predykcyjna daje nam spokój ducha. Nie możemy sobie pozwolić na nagłe przestoje i nieplanowane przestoje. Nasi klienci oczekują od nas dostarczenia najwyższej jakości w uzgodnionych terminach.”
Konserwacja predykcyjna jako część całościowej koncepcji
Konserwacja predykcyjna nadaje kolejny wymiar koncepcji serwisowej Koenig & Bauer. Wraz z częściami zamiennymi, Visual PressSupport, doraźnymi wezwaniami serwisowymi oraz całym programem usług zdalnych i prewencyjnych (okresowe przeglądy i konserwacje) Koenig & Bauer jest w stanie zaoferować swoim klientom najlepsze możliwe wsparcie.
Oprócz gazetowych i komercyjnych zwojowych maszyn offsetowych Koenig & Bauer z predykcyjnej obsługi serwisowej korzystają także jednoprzebiegowe cyfrowe maszyny RotaJET oraz maszyny z serii CorruJET, CorruCUT i CorruFLEX. Podobne usługi dostępne są również dla maszyn dostarczanych przez inne jednostki biznesowe Koenig & Bauer.
Źródło: Koenig & Bauer