spot_imgspot_img

Koenig & Bauer otwiera nowe obszary biznesowe dzięki cyfrowym i zrównoważonym rozwiązaniom

Poprawa na poziomie operacyjnym w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 r. wynika głównie z programu efektywności P24x (około 24 mln euro) pomimo mniejszego wykorzystania skróconego czasu pracy w poprzednim roku, pozytywnego efektu wolumenu i miksu (około 5 mln euro) oraz innych negatywnych skutków (około 13 mln euro). Skutki wyższych kosztów materiałów i energii (około 24 mln euro) nie zostały w pełni zniwelowane przez zapowiadane podwyżki cen (ok. 18 mln euro).

- Reklama -

Wynika to przede wszystkim z opóźnienia czasowego między wzrostem cen a szczytem cen w trzecim kwartale, na przykład w zakresie kosztów energii i komponentów elektronicznych. Pozytywnym akcentem jest to, że odsetek innych efektów nie zwiększył się dalej w porównaniu z pierwszą połową 2022 r. Oprócz przeszacowanych należności i efektów przeliczania walut, obejmują one również niezbędne dodatkowe lub retro prace nad systemami i prasami z powodu zakłóceń w łańcuchu dostaw i obciążają produktywność w zakładach i na miejscu u klientów.

Po odliczeniu podatku dochodowego Grupa odnotowała stratę netto w wysokości 11,0 mln euro na dzień 30 września 2022 r. (rok poprzedni: zysk netto w wysokości 5,5 mln euro). Przekłada się to na zysk na akcję w wysokości -0,70 euro (rok poprzedni: 0,31 euro). Biorąc pod uwagę wskaźnik kapitału własnego Grupy na poziomie 28,5% (koniec 2021 r.: 28,7%), Koenig & Bauer jest w dobrej sytuacji finansowej dzięki tej bazie kapitałowej oraz swobodnie dostępnym gotówkom i ekwiwalentom środków pieniężnych w wysokości ponad 250 mln euro.

Solidny popyt ze strony klientów w trzecim kwartale zwiększył liczbę zamówień łącznie o około 5% w stosunku do wysokiego poziomu z poprzedniego roku | W pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r. liczba zamówień w Koenig Bauer & Group wyniosła 1 025,9 mln euro, o 4,8% więcej niż już i tak dobry wynik 978,6 mln euro odnotowany w poprzednim roku. Popyt ze strony klientów na poziomie 333,0 mln euro również utrzymał się na wysokim poziomie w trzecim kwartale. W związku z tym portfel zamówień wzrósł o 24,8% w stosunku do poprzedniego roku do 1 027,0 mln euro na dzień 30 września 2022 r., co stanowi solidną podstawę na czwarty kwartał 2022 r. i kolejne lata.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak