spot_imgspot_img

Koenig & Bauer otwiera nowe obszary biznesowe dzięki cyfrowym i zrównoważonym rozwiązaniom

Dzięki silnemu trzeciemu kwartałowi Grupa Koenig & Bauer (“Koenig & Bauer”) znajduje się na trajektorii wzrostu pomimo burzliwego otoczenia gospodarczego. Podobnie, jak wiele firm produkcyjnych, Koenig & Bauer wciąż znajduje się pomiędzy wysokimi portfelami zamówień z jednej strony a wieloma niekorzystnymi czynnikami, głównie po stronie podaży z drugiej.

“Nasza elastyczność i kreatywność – w tym we współpracy z naszymi dostawcami – mają wpływ, ponieważ nauczyliśmy się skuteczniej radzić sobie z wyjątkową sytuacją w ciągu ostatnich kilku miesięcy”, mówi dr Andreas Pleßke, dyrektor generalny Koenig & Bauer, komentując wzrost przychodów i zysków, dodając, że “po silnym przyjęciu zamówień w pierwszej połowie 2022 r. Popyt klientów jest nadal bardzo wysoki i cieszymy się,
że możemy wykorzystać nowe obszary działalności dzięki najnowszym cyfrowym i zrównoważonym rozwiązaniom, oferując w ten sposób naszym klientom wartość dodaną”.

Przychody stymulowane wzrostem w segmentach Sheetfed oraz Digital & Webfed | Przychody Grupy wzrosły o 6,7% rok do roku do 313,9 mln euro między lipcem a wrześniem 2022 r. Kolejno wzrost był jeszcze silniejszy, a przychody wzrosły o 31,7% w porównaniu do Q1 i o 23,9% w porównaniu do Q2. Segmenty Sheetfed oraz Digital & Webfed w szczególności przyczyniły się do tego wyniku, dzięki ofercie produktów i rozwiązań. Skumulowane przychody Grupy wyniosły 805,7 mln euro i przekroczyły o 2,3% wartość z poprzedniego roku. Udział przychodów przypadających na działalność usługową wzrósł do 32,2% (rok poprzedni: 29,9%).

Silna poprawa zysków w ciągu roku pomimo negatywnych czynników zewnętrznych | Jeśli chodzi o zyski, Koenig & Bauer osiągnął EBIT w wysokości 10.8m euro w trzecim kwartale (rok poprzedni: 10,3 mln euro). Poprawa ta jest szczególnie widoczna w porównaniu z pierwszym kwartałem, w którym EBIT wyniósł -8,5 mln euro, oraz drugim kwartałem z EBIT w wysokości -5,3 mln euro. Narastająco dało to EBIT w wysokości -3,0 mln euro (rok poprzedni: 16,7 mln euro). Bilans w poprzednim roku wzrósł o około 21,3 mln euro dzięki skuteczniejszemu wdrażaniu środków kadrowych w ramach P24x. W związku z tym zysk operacyjny wzrósł o 1,6 mln euro.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak